الموضوع: Peringatan Dari Muhkam Al Qur’an Untuk Para Pembuat Keputusan Dari Kalangan Umat Islam..

النتائج 1 إلى 1 من 1
  1. افتراضي Peringatan Dari Muhkam Al Qur’an Untuk Para Pembuat Keputusan Dari Kalangan Umat Islam..

    -المصدر-


    الإمام ناصر محمد اليماني
    Al Imam Naser Mohammed Al Yamani
    02 - رمضان - 1439 هـ
    17 - 05 - 2018 مـ
    08:29 صباحاً
    ( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
    mengikut takwim rasmi Mekah

    [ لمتابعة رابط المشاركـة الأصليّة للبيان ]
    ikuti link postingan asal
    https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=287053
    ــــــــــــــــــــــــ



    تذكيـرٌ من محكم الذّكر لصُنّاع القرار من المسلمين ..

    Peringatan Dari Muhkam Al Qur’an Untuk Para Pembuat Keputusan Dari Kalangan Umat Islam..


    تذكيــرٌ .. فليتم التركيز على هذا البيان تصديقاً لقول الله تعالى:
    {وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ ﴿٥٥} صدق الله العظيم [الذاريات]، لعلّ الله يهدي به قلوب قادات المسلمين العرب والعجم، معذرةً إلى ربكم ولعلّهم يتقون. فيجب إبلاغه إلى كافة قادات المسلمين عربيّهم وعجميّهم، فشمّروا لإنقاذ شعوب المسلمين يا معشر الأنصار في مختلف الأقطار.

    Sebuah peringatan.. hendaklah beri perhatian dan tumpuan pada bayan keterangan ini, pembenaran terhadap firman Allah Ta’ala: Dan tetaplah memberi peringatan, karena sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman. (55) Maha Benar Allah [Adz Dzaariyaat], mudah-mudahan dengan bayan keterangan ini, Allah menunjuki hati para pemimpin umat Islam yang arab dan ajam, agar kami punya alasan kepada Tuhan kalian dan mudah-mudahan mereka bertakwa.

    Maka bayan keterangan ini wajib disampaikan kepada seluruh pemimpin umat Islam yang arab dan jam, bersiap sedialah kalian untuk menyelamatkan umat Islam wahai sekalian anshar di pelbagai negara.



    وإنما بيانات المهديّ المنتظَر أخبارٌ عن مكر أعداء الله شياطين البشر، فأيّ آيات الله تنكرون يا معشر المعرضين؟ فنحن نريد لكم العزّة في الأرض بالحقّ والعدل وأنتم تريدون لأنفسكم الذلّ ونزع ملككم منكم وذلك بسبب مسارعتكم لإرضاء عدوّ الله وعدوّكم، فوالله ثمّ والله ثمّ والله لن يَفوكم ما وعدوكم لو ينتصرون، فمعروفةٌ صفتهم عبر تاريخهم الأسود وهو أنهم ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه وإنما لتأمنوا شرّهم، وهم يريدون المكر بقادة المسلمين وشعوبهم أجمعين وإحتلال أرض المسلمين وقتل قاداتهم وعلمائهم واستعباد شعوب المسلمين.

    Sesungguhnya bayan-bayan keterangan Al Mahdi Al Muntadhar hanyalah pemberitaan dan perkhabaran mengenai makar tipudaya musuh-musuh Allah, syaitan-syaitan manusia, maka ayat-ayat Allah mana lagikah yang kalian ingkari wahai sekalian orang-orang yang berpaling? Justeru kami ini mahukan kekuatan dan kemuliaan di bumi untuk kalian dengan kebenaran dan keadilan, malah kalian mahukan untuk diri kalian kehinaan dan hilangnya kerajaan kalian dari kalian, demikian ini disebabkan kalian cepat bertindak demi kerelaan dan kesenangan musuh Allah dan musuh kalian.

    Demi Allah, demi Allah, demi Allah, mereka tidak akan menepati janji mereka pada kalian sekiranya mereka menang, lantaran kita kenal dan tahu sifat mereka melalui sejarah hitam mereka, yaitu mereka melanggar perjanjian Allah sesudah perjanjian itu teguh, mereka hanya mahu kalian merasa aman dari kejahatan mereka, sedangkan mereka itu mahu membuat makar tipudaya terhadap pemimpin Islam dan rakyat umat Islam semuanya, mereka ingin menjajah tanah umat islam dan membunuh pemimpin-pemimpin umat Islam serta para ulama, dan mereka mahu memperhambakan umat Islam.



    وأرجو من الله أن لا يُسلطهم عليكم بسبب عصيان خليفة الله، فتذكّروا قول الله تعالى:
    {وَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُوا فَتَكُونُونَ سَوَاءً ۖ فَلَا تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ أَوْلِيَاءَ حَتَّىٰ يُهَاجِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ ۚ فَإِن تَوَلَّوْا فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ ۖ وَلَا تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا ﴿٨٩إِلَّا الَّذِينَ يَصِلُونَ إِلَىٰ قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُم مِّيثَاقٌ أَوْ جَاءُوكُمْ حَصِرَتْ صُدُورُهُمْ أَن يُقَاتِلُوكُمْ أَوْ يُقَاتِلُوا قَوْمَهُمْ ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّـهُ لَسَلَّطَهُمْ عَلَيْكُمْ فَلَقَاتَلُوكُمْ ۚ فَإِنِ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقَاتِلُوكُمْ وَأَلْقَوْا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ فَمَا جَعَلَ اللَّـهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلًا ﴿٩٠سَتَجِدُونَ آخَرِينَ يُرِيدُونَ أَن يَأْمَنُوكُمْ وَيَأْمَنُوا قَوْمَهُمْ كُلَّ مَا رُدُّوا إِلَى الْفِتْنَةِ أُرْكِسُوا فِيهَا ۚ فَإِن لَّمْ يَعْتَزِلُوكُمْ وَيُلْقُوا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ وَيَكُفُّوا أَيْدِيَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ ۚ وَأُولَـٰئِكُمْ جَعَلْنَا لَكُمْ عَلَيْهِمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا ﴿٩١﴾} صدق الله العظيم [النساء].

    Aku berharap dari Allah agar tidak membuatkan mereka berkuasa terhadap kalian disebabkan kalian tidak mengikuti perintah khalifah Allah, ingatlah kalian semua akan firman Allah Ta’ala:

    Mereka ingin supaya kamu menjadi kafir sebagaimana mereka telah menjadi kafir, lalu kamu menjadi sama (dengan mereka). Maka janganlah kamu jadikan di antara mereka penolong-penolong(mu), hingga mereka berhijrah pada jalan Allah. Maka jika mereka berpaling, tawan dan bunuhlah mereka di mana saja kamu menemuinya, dan janganlah kamu ambil seorangpun di antara mereka menjadi pelindung, dan jangan (pula) menjadi penolong, (89) kecuali orang-orang yang meminta perlindungan kepada sesuatu kaum, yang antara kamu dan kaum itu telah ada perjanjian (damai) atau orang-orang yang datang kepada kamu sedang hati mereka merasa keberatan untuk memerangi kamu dan memerangi kaumnya. Kalau Allah menghendaki, tentu Dia memberi kekuasaan kepada mereka terhadap kamu, lalu pastilah mereka memerangimu. tetapi jika mereka membiarkan kamu, dan tidak memerangi kamu serta mengemukakan perdamaian kepadamu maka Allah tidak memberi jalan bagimu (untuk menawan dan membunuh) mereka. (90) Kelak kamu akan dapati (golongan-golongan) yang lain, yang bermaksud supaya mereka aman dari pada kamu dan aman (pula) dari kaumnya. Setiap mereka diajak kembali kepada fitnah (syirik), merekapun terjun kedalamnya. Karena itu jika mereka tidak membiarkan kamu dan (tidak) mau mengemukakan perdamaian kepadamu, serta (tidak) menahan tangan mereka (dari memerangimu), maka tawanlah mereka dan bunuhlah mereka dan merekalah orang-orang yang Kami berikan kepadamu alasan yang nyata (untuk menawan dan membunuh) mereka. (91) Maha Benar Allah
    [An Nisaa]


    وأستوصي المجاهدين خيراً في يهود اليمن وكذلك اليهود الكارهين لسياسة الصهيونية العالميّة ويكرهون ترامب، فلا تقتلوا أحداً منهم عدواناً وظلماً وهو لم يُقاتلكم فتَبُوؤوا بغضبٍ من الله، إن الله لا يحبّ المعتدين. وذلك تصديقاً لقول الله تعالى: {وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّـهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ﴿١٩٠﴾} صدق الله العظيم [البقرة].

    Aku berpesan pada orang-orang yang berjihad (mujahidin) untuk berbuat baik kepada Yahudi di Yaman, begitu juga kepada Yahudi yang tidak menyukai dasar-dasar Zionis antarabangsa dan mereka tidak menyukai Trump, maka janganlah kalian membunuh seorangpun dari mereka dengan melanggar hak dan aniaya sedang mereka tidak memerangi kalian, lalu menyebabkan kalian dimurkai Allah, sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.

    Demikian itu sebagai pembenaran terhadap firman Allah Ta’ala:

    Dan perangilah di jalan Allah orang-orang yang memerangi kamu, (tetapi) janganlah kamu melampaui batas, karena sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas. (190)
    Maha Benar Allah
    [Al Baqarah]



    ويا معشر الشعب الفلسطيني، ليس لكم الخيار فإمّا أن تقاتلوا المعتدين على مقدساتكم أنتم والنصارى الأقرب مودةً أو يُسلط الله عليكم عدوّكم، حتى ولو تخلفتم في دياركم فسوف يهدّم بطيرانه البيوت على رؤوسكم، أم تظنّون أنه فقط سوف يتمّ بناء سفارة الشيطان وحسبهم ذلك؟ بل نخبركم بما يريدون فعله؛ بل يريدون طرد المسلمين الفلسطينيين أجمعين، ويدمّروا بالطيران ما علَو تدميراً، ويبنون مستوطناتٍ جديدةً في القدس وغيرها، ثم الزحف إلى الدول التي تليها.

    Wahai sekalian rakyat Palestin, tidak ada pilihan bagi kalian, sama ada kalian memerangi orang-orang yang melampaui batas terhadap tempat-tempat suci kalian, yaitu kalian berjuang bersama Nasrani yang lebih dekat kasih sayangnya kepada kalian, atau Allah akan membuatkan musuh kalian menguasai kalian, hinggakan jika kalian terlambat di rumah kalian, maka kelak musuh kalian akan merobohkan rumah kalian jatuh menimpa kepada kalian dengan pesawat terbang mereka, ataukah kalian fikir ianya hanya untuk pembinaan kedutaan syaitan lalu cukup bagi mereka begitu
    ?

    Bahkan kami telah beritakan kepada kalian apa yang mereka ingin lakukan; padahal mereka mahu mengusir semua umat Islam Palestin, lalu mereka membinasakan sehabis-habisnya semua yang mereka kuasai dengan pesawat terbang mereka, lalu mereka bina penempatan-penempatan baru di Al Quds dan sekitarnya, lalu merebak ke negara-negara berikutnya.



    وإنما نخبركم بمخططاتهم من قبل الحدَث حتى نسعى لفَشَلها بإذن الله، ولكن إذا لم تصدّقوا تحققت أو يظهرني الله بعذابٍ نُكرٍ في يومِ عُسْرٍ على المجرمين والمعرضين، وذكّر فإن الذكرى تنفع المؤمنين، وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين.

    Sesungguhnya kami hanya memberitahukan rencana mereka kepada kalian sebelum ianya terjadi, agar kita berjuang untuk menggagalkan perancangan jahat mereka dengan izin Allah, akan tetapi sekiranya kalian tidak membenarkannya dan tidak segera bertindak, maka rencana-rencana mereka akan terealisasi, atau Allah akan menzahirkanku dengan azab seksaan yang tiada taranya di hari yang berat terhadap orang-orang yang berdosa dan mereka yang berpaling.

    Maka tetaplah beri peringatan kerana sesungguhnya peringatan itu bermanfaat buat orang-orang beriman, salam sejahtera ke atas para rasul dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam.


    واعلموا عِلم اليقين أنه الله وحده مالك الملك يؤتي الملك وينزع الملك ممن يشاء وليس دونالد ترامب من يؤتي الملك من يشاء وينزع ملكه من الذين لم يشكروا ربهم أن بعث الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني في أمّتهم وفي أشدّ ما هم محتاجون لبعث خليفة الله الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني ..

    Ketahuilah kalian dengan pasti, bahawasanya Allah sahajalah yang empunya kerajaan, Dia berikan kerajaan dan Dia mencabutnya dari sesiapa yang Dia kehendaki, bukan Donald Trump yang berikan kerajaan pada sesiapa yang dia mahu, Allah-lah yang memberikan dan mencabutnya dari mereka yang tidak bersyukur pada Tuhan mereka, atas perutusan Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani pada umat mereka, pada ketika mereka benar-benar perlukan perutusan khalifah Allah Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani..


    اقتباس المشاركة 250427 من موضوع Urgent, Sangat Penting Kepada Para Raja, Para Pemimpin Dan Ketua-ketua Umat Islam Di Seluruh Dunia..


    - 1 -

    [ لمتابعة رابط المشاركـــــــــــــة الأصليّة للبيــــــــــــــان ]
    lihat postingan asal keterangan


    الإمام ناصر محمد اليماني
    Al Imam Naser Mohammed Al Yamani
    01 – جمادى الأولى - 1438 هـ
    29 – 01 – 2017 مـ
    06:12 صباحاً
    ( بحسب التقويم الرسمي لأمّ القرى )
    Mengikut takwim rasmi Umm Al Qura - Makkah
    ___________________



    عاجلٌ وهام للغاية إلى كافة ملوك وأمراء ورؤساء المسلمين في مشارق الأرض ومغاربها
    ..


    Urgent, Sangat Penting Kepada Para Raja, Para Pemimpin Dan Ketua-ketua Umat Islam Di Seluruh Dunia..


    بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين من أوّلهم إلى خاتمهم محمد رسول الله وجميع المؤمنين في كلّ زمانٍ ومكانٍ، لا نفرّق بين أحدٍ من رسله ونحن له مُسلمون، نعبد الله وحده لا شريك له لا إله إلا هو ربّ السماوات والأرض وما بينهما وربّ العرش العظيم، أمّا بعد..

    Dengan nama Allah Ar Rahman Ar Rahim, sholawat dan salam ke atas seluruh nabi dan rasul dari yang pertama hingga penutup mereka, Muhammad Rasulullah, dan kepada semua orang yang beriman di setiap zaman dan tempat.

    Kami tidak membeza-bezakan seorangpun di antara para utusan Allah, sedang kami adalah orang-orang yang berserah diri hanya kepada-Nya, kami beribadah hanya kepada Allah semata tiada sekutu bagi-Nya, Tuhan langit dan bumi beserta semua yang ada antara keduanya, Dia-lah Tuhan yang empunya Arasy yang agung,
    selanjutnya..


    من خليفة الله في الأرض الناصر لدين الله الإسلام ورحمة للعالمين الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني إلى كافة ملوك وأمراء ورؤساء المسلمين في مشارق الأرض ومغاربها وشعوب المسلمين أجمعين، السلام عليكم ورحمة الله وبركاته السلام علينا وعلى عباد الله الصالحين في كلّ زمانٍ ومكانٍ إلى يوم الدين.

    Dari khalifah Allah di bumi yang membela agama Allah, yaitu agama Islam yang berupa rahmat buat sekalian alam, Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani, ditujukan kepada seluruh raja, pemimpin dan ketua kaum muslimin di seluruh dunia, juga kepada bangsa Islam seluruhnya.

    Semoga kesejahteraan ke atas kalian beserta rahmat Allah dan keberkahan-Nya, semoga keselamatan tetap ke atas kita dan hamba-hamba Allah yang baik di setiap zaman dan tempat hingga Hari Pembalasan.



    ويا معشر جميع قادات المسلمين وعلماء الدين في المسلمين أجمعين، لقد سبقت فتوانا بالحقّ قبل أكثر من سنتين وأخبرناكم أنّ روسيا وأمريكا اتفقتا على حرب الإسلام والمسلمين وإطفاء نور الله القرآن العظيم تحت مسمّى الحرب على الإرهاب؛ الشّعارَ الكذاب، وهو مِنْ صُنْعِ الإرهاب. وعلّمناكم من قبل أكثر من سنتين أنّ روسيا وأمريكا تريدان القضاء على الإسلام والمسلمين واحتلال كافة الدول العربيّة والإسلاميّة ونهب نفطهم وخيراتهم واستبدال شرقٍ أوسطيٍّ جديدٍ؛ بل وتريد روسيا وأمريكا وحلفاؤهم تحقيق دولة اليهود الكُبرى العالميّة من أمريكا طرف العالم إلى روسيا طرف العالم بالجهة الأخرى كونهم يطمعون لتحقيق دولة اليهود الكبرى التي لا تغيب عنها الشمس. ولعنة الله على الكاذبين، حقيق لا أفتيكم إلا بالحقّ عن مخطط الصهيونيّة العالميّة، وها هو قد تبيّن لكم اليوم حقيقة فتوى الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني الذي أخبركم عن مكرهم قبل أكثر من سنتين ببيانٍ بعنوان(تحليل سياسي خطير إلى كافة الشعوب العربيّة والإسلاميّة)، كوني أعلمُ من الله ما لا تعلمون. حقيق لا أقول على الله إلا الحقّ وليس أنّه يوحى إليّ من الله بوحيٍ جديدٍ بل آتاني علمَ الكتاب القرآن العظيم الذي فيه خبركم وخبر من كان قبلكم ونبأ ما بعدكم.

    Wahai sekalian pemimpin umat Islam beserta para ulama di kalangan umat Islam seluruhnya, sesungguhnya kami telah fatwakan sebelum ini dengan kebenaran sejak lebih dari dua tahun lalu, kami telah beritahukan kalian bahawa Rusia dan Amerika telah bersepakat untuk memerangi Islam dan umatnya, untuk memadamkan cahaya Allah Al Qur'an yang agung, dengan mengatasnamakan ia sebagai peperangan menghadapi teroris; suatu slogan dusta dari mereka, kerana merekalah yang membuat teror sebenarnya.

    Kami juga telah beritahu kalian sebelum ini lebih dari dua tahun yang lalu, bahawa Rusia dan Amerika ingin menghancurkan Islam dan menyapu habis umatnya, mereka mahu menjajah negara-negara Arab dan menguasai negara-negara Islam, dengan merampas dan mengambil alih kekayaan minyak dan hasil keuntungan umat Islam, mereka mahu ubah wilayah timur tengah baru;

    Bahkan Rusia dan Amerika beserta sekutu-sekutunya, mereka mahu merealisasikan negara terbesar Yahudi antarabangsa yang terbentang dari hujung benua Amerika hingga ke hujung Rusia dari arah yang lain, kerana mereka ini tamak dan sangat menginginkan untuk menubuhkan negara besar Yahudi, yang matahari tidak pernah terbenam (kerana saking luasnya wilayah kekuasaan mereka).

    Semoga laknat Allah ditmpakan ke atas para pendusta, sudah selayaknya aku tidak menyatakan kepada kalian kecuali dengan kebenaran mengenai rencana Zionis antarabangsa, dan inilah dia telah jelas bagi kalian hari ini akan hakikat kebenaran yang dinyatakan oleh Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani, yang telah mengabarkan kepada kalian sejak lebih dari dua tahun lalu tentang rencana makar tipudaya mereka, pada bayan keterangan yang bertajuk

    (Analisis Politik Berbahaya Terhadap Nasib Masyarakat Arabia Dan Islam)

    Ini kerana aku mengetahui dari Allah akan perkara yang kalian tidak mengetahuinya.

    Selayaknya aku tidak mengatakan terhadap Allah kecuali kebenaran, tidaklah ianya diwahyukan kepadaku dari Allah dengan wahyu baru, namun Allah menganugerahkanku ilmu Al Kitab, ilmu pengetahuan Al Qur'an yang agung, yang padanya terdapat berita mengenai kalian, berita mengenai orang-orang sebelum kalian dan berita orang-orang sesudah kalian (di masa depan).



    وربّما يودّ كافة ملوك وأمراء ورؤساء المسلمين وعلماؤهم وكافة الشعوب الإسلاميّة أن يقولوا: "مهلاً مهلاً يا ناصر محمد اليماني، فنحن جميعاً مؤمنون بالقرآن العظيم فهيّا علّمنا كيف علمتَ بمكر روسيا وأمريكا بأنهم سوف يعلنون الحرب على الإسلام والمسلمين برغم أنّ أمريكا وروسيا حلفان متخاصمان في الحروب العالميّة السابقة، فكيف علمتَ أنهم سوف يتحدون إلى حلفٍ واحدٍ ضدّ الإسلام والمسلمين ليطفئوا نور الله الإسلام برغم أّن أمريكا طرفَ العالم وموقع روسيا بالطرف الآخر من العالم؟". فمن ثمّ يردّ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني على كافة السائلين وأقول: لقد استنبطت ذلك الخبر من خلال قول الله تعالى: {قُلْ مَن يَكْلَؤُكُم بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ مِنَ الرَّحْمَٰنِ ۗ بَلْ هُمْ عَن ذِكْرِ رَبِّهِم مُّعْرِضُونَ (42) أَمْ لَهُمْ آلِهَةٌ تَمْنَعُهُم مِّن دُونِنَا ۚ لَا يَسْتَطِيعُونَ نَصْرَ أَنفُسِهِمْ وَلَا هُم مِّنَّا يُصْحَبُونَ (43) بَلْ مَتَّعْنَا هَٰؤُلَاءِ وَآبَاءَهُمْ حَتَّىٰ طَالَ عَلَيْهِمُ الْعُمُرُ ۗ أَفَلَا يَرَوْنَ أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا ۚ أَفَهُمُ الْغَالِبُونَ (44)} صدق الله العظيم [الأنبياء].

    Mungkin seluruh raja, pemimpin, ketua umat Islam, para ulama dan seluruh bangsa muslim mahu mengatakan:

    "Nanti, tenang dulu wahai Naser Mohammed Al Yamani, kami semua beriman kepada Al Quran, jadi, ajari kami bagaimana engkau tahu rencana makar tipudaya Rusia dan Amerika, bahawa kelak mereka akan mengumumkan perang terhadap Islam dan umatnya, meskipun Amerika dan Rusia merupakan dua persekutuan yang saling bermusuhan dalam perang dunia yang lampau"

    "Lalu bagaimana pula engkau tahu kelak mereka akan menyatu menjadi satu sekutu buat menentang Islam dan umatnya untuk memadamkan cahaya Allah agama Islam, meskipun Amerika berada di hujung dunia dan kedudukan Rusia juga berada di hujung dunia lainnya saling berjauhan
    ?"

    Untuk itu Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani memberi jawaban kepada semua yang bertanya, aku katakan:

    Aku membuat kesimpulan terhadap berita ini dari firman Allah Ta'ala:

    Katakanlah: "Siapakah yang dapat memelihara kamu di waktu malam dan siang hari dari (azab Allah) Yang Maha Pemurah?" Sebenarnya mereka adalah orang-orang yang berpaling dari mengingati Tuhan mereka. (42)

    Atau adakah mereka mempunyai tuhan-tuhan yang dapat memelihara mereka dari (azab) Kami. Tuhan-tuhan itu tidak sanggup menolong diri mereka sendiri dan tidak (pula) mereka dilindungi dari (azab) Kami itu? (43)

    Sebenarnya Kami telah memberi mereka dan bapak-bapak mereka kenikmatan (hidup di dunia) hingga panjanglah umur mereka. Maka apakah mereka tidak melihat bahwasanya Kami mendatangi negeri (orang kafir), lalu Kami kurangi penduduknya dari segala penjurunya. Maka apakah mereka yang menang? (44)

    Maha Benar Allah
    [Al Anbiyaa]


    وكذلك نستنبط مكرهم من خلال قول الله تعالى: {وَإِن مَّا نُرِيَنَّكَ بَعْضَ الَّذِي نَعِدُهُمْ أَوْ نَتَوَفَّيَنَّكَ فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ وَعَلَيْنَا الْحِسَابُ (40) أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا ۚ وَاللَّهُ يَحْكُمُ لَا مُعَقِّبَ لِحُكْمِهِ ۚ وَهُوَ سَرِيعُ الْحِسَابِ (41) وَقَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلِلَّهِ الْمَكْرُ جَمِيعًا ۖ يَعْلَمُ مَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ ۗۗ وَسَيَعْلَمُ الْكُفَّارُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ (42)} صدق الله العظيم [الرعد]، وتجدون خبر المكر بالضبط في قول الله تعالى: {أَفَلَا يَرَوْنَ أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا ۚ أَفَهُمُ الْغَالِبُونَ (44)} صدق الله العظيم.

    Demikian juga kami membuat kesimpulan akan rencana makar tipudaya mereka melalui firman Allah Ta'ala:


    Dan jika Kami perlihatkan kepadamu sebahagian (siksa) yang Kami ancamkan kepada mereka atau Kami wafatkan kamu (hal itu tidak penting bagimu) karena sesungguhnya tugasmu hanya menyampaikan saja, sedang Kami-lah yang menghisab amalan mereka.(40)

    Dan apakah mereka tidak melihat bahwa sesungguhnya Kami mendatangi daerah-daerah (orang-orang kafir), lalu Kami kurangi daerah-daerah itu (sedikit demi sedikit) dari tepi-tepinya? Dan Allah menetapkan hukum (menurut kehendak-Nya), tidak ada yang dapat menolak ketetapan-Nya; dan Dialah Yang Maha cepat hisab-Nya. (41)

    Dan sungguh orang-orang kafir yang sebelum mereka (kafir Mekah) telah mengadakan tipu daya, tetapi semua tipu daya itu adalah dalam kekuasaan Allah. Dia mengetahui apa yang diusahakan oleh setiap diri, dan orang-orang kafir akan mengetahui untuk siapa tempat kesudahan (yang baik) itu. (42)

    Maha Benar Allah
    [Ar Ra'd]


    Kalian menemukan berita makar tipudaya mereka dengan tepatnya pada firman Allah Ta'ala:

    Maka apakah mereka tidak melihat bahwasanya Kami mendatangi negeri (orang kafir), lalu Kami kurangi penduduknya dari segala penjurunya. Maka apakah mereka yang menang? (44)

    Maha Benar Allah


    فمن ثمّ علمت بمكرهم الأكبر ضدّ الإسلام والمسلمين من خلال قول الله تعالى: {أَفَهُمُ الْغَالِبُونَ}، كون الله يعلم بالمكر الأكبر ضدّ الإسلام والمسلمين في آخر الزمان. تصديقاً لحديث محمدٍ رسول الله صلّى الله عليه وسلم قال: [يوشك الأمم أن تداعى عليكم من كل الأفق كما تداعى الأكلة إلى قصعتها. فقال قائل: ومن قلةٍ نحن يومئذٍ يا رسول الله؟ قال: بل أنتم يومئذ كثيرٌ ولكنكم غثاءٌ كغثاء السيل، ولينزعن الله من صدور عدوكم المهابة منكم، وليقذفن الله في قلوبكم الوهن. فقال قائل: يا رسول الله وما الوهن؟ قال حب الدنيا وكراهية الموت] صدق عليه الصلاة والسلام.

    Maka dari situ aku mengetahui rencana makar tipudaya mereka yang terbesar buat menentang Islam dan umatnya melalui firman Allah Ta'ala: Maka apakah mereka yang menang?,
    kerana Allah Maha Mengetahui rencana makar tipudaya mereka yang terbesar untuk menentang Islam dan kaum muslimin di akhir zaman.

    Pembenaran terhadap hadits Muhammad Rasulullah -shollallaahu 'alayhi wasallam-, beliau bersabda:

    Ummat-ummat hampir saja mengerumuni kalian sebagaimana orang-orang yang kelaparan mengerumuni sebuah hidangan (lezat).’

    Lalu seseorang bertanya :

    ‘Apakah kami ketika itu sedikit?’

    Rasulullah -shollallaahu 'alayhi wasallam- menjawab :

    ‘Justru kalian ketika itu berjumlah banyak. Akan tetapi keadaan kalian seperti buih di tengah lautan. Allah Ta'ala benar-benar mencabut kehebatan kalian dari dada-dada musuh kalian dan Allah Ta'ala lemparkan ke dalam hati-hati kalian sifat Wahn.’

    Lalu orang tersebut bertanya lagi :

    ‘Wahai Rasulullah, apakah Wahn itu?’

    Rasulullah SAW menjawab :

    ‘(Wahn) adalah cinta dunia dan takut mati.

    Benarlah sabda Nabi -shollallaahu 'alayhi wasallam-


    وربّما يودّ ملوك وأمراء ورؤساء المسلمين من الذين قذف الله في قلوبهم الوهن بسبب حبّ ملك الدنيا وكراهية الموت في سبيل الله أن يقول: "يا ناصر محمد اليماني، هذا حالنا اليوم فحتماً سوف يغلبوننا جميعاً فقد أصبحنا مستضعفين أمام هذه الدول العظمى". فمن ثمّ يردّ على كافة السائلين الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: هيهات هيهات؛ بل سوف يغلبهم الله وحده بكوكب العذاب. ولذلك قال الله تعالى: {أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا ۚ وَاللَّهُ يَحْكُمُ لَا مُعَقِّبَ لِحُكْمِهِ ۚ وَهُوَ سَرِيعُ الْحِسَابِ (41) وَقَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلِلَّهِ الْمَكْرُ جَمِيعًا ۖ يَعْلَمُ مَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ ۗ وَسَيَعْلَمُ الْكُفَّارُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ (42)} صدق الله العظيم [الرعد]. ونكرر ونقول بل سوف يغلبهم الله جميعاً تصديقاً لقول الله تعالى: {أَفَلَا يَرَوْنَ أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا ۚ أَفَهُمُ الْغَالِبُونَ (44)} صدق الله العظيم.

    Barangkali para raja, para pemimpin dan ketua-ketua umat Islam, yang telah Allah masukkan wahn ke dalam hati mereka disebabkan kecintaan mereka untuk memiliki dunia dan mereka tidak suka mati di jalan Allah, mungkin mereka mahu mengatakan:

    "Wahai Naser Mohammed Al Yamani, inilah keadaan kita pada hari ini, tentu sahaja mereka akan mengalahkan kita semua kerana kita telah menjadi orang-orang yang lemah menghadapi negara-negara besar ini".

    Untuk itu Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani membalas mereka, aku katakan:

    Jauh, jauh sekali; Bahkan kelak Allah-lah yang akan mengalahkan mereka dengan Kaukab Al Azab, kerana itu Allah Ta'ala berfirman:

    Dan apakah mereka tidak melihat bahwa sesungguhnya Kami mendatangi daerah-daerah (orang-orang kafir), lalu Kami kurangi daerah-daerah itu (sedikit demi sedikit) dari tepi-tepinya? Dan Allah menetapkan hukum (menurut kehendak-Nya), tidak ada yang dapat menolak ketetapan-Nya; dan Dialah Yang Maha cepat hisab-Nya. (41)

    Dan sungguh orang-orang kafir yang sebelum mereka (kafir Mekah) telah mengadakan tipu daya, tetapi semua tipu daya itu adalah dalam kekuasaan Allah. Dia mengetahui apa yang diusahakan oleh setiap diri, dan orang-orang kafir akan mengetahui untuk siapa tempat kesudahan (yang baik) itu. (42)

    Maha Benar Allah
    [Ar Ra'd]

    Kami ulangi dan kami katakan, bahkan kelak Allah-lah yang akan mengalahkan mereka semua, pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Maka apakah mereka tidak melihat bahwasanya Kami mendatangi negeri (orang kafir), lalu Kami kurangi penduduknya dari segala penjurunya. Maka apakah mereka yang menang? (44)

    Maha Benar Allah


    وربما يودّ ملوك وأمراء ورؤساء المسلمين أن يقولوا: "ونحن ما هو مصيرنا يا ناصر محمد؟". فمن ثمّ يردّ عليكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: لئن لم تستجيبوا لدعوة الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني للدخول في السِّلم كافةً فيما بينكم والاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم لنفي التعدديّة الحزبيّة والمذهبيّة في دين الله لتوحيد صفّكم وجمع شملكم لتقوى شوكتكم للدفاع عن دينكم وأنفسكم ودياركم وأرضكم وعرضكم ويبقيكم على ملككم ويزيدكم عزّاً إلى عزّكم؛ فإن استجبتم نجوتم. وإن أبيتم فسوف يعذبكم الله عذاباً أليماً وعلماءَكم وكبراءكم وشعوبَكم الذين على شاكلتكم من الذين ارتدّوا عن دينهم ورفضوا اتّباع الإمام المهديّ ناصر محمد وأبَوا دعوة الاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم، فيعذّب المرتدين عن الدفاع عن دينهم بأحجارٍ من نارٍ من مطر كوكب العذاب، فيستبدل في الحكم قوماً غيركم ثم لا يكونوا أمثالكم. تصديقاً لقول الله تعالى: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ ۚ أَرَضِيتُم بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ ۚ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ (38) إِلَّا تَنفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا وَيَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ وَلَا تَضُرُّوهُ شَيْئًا ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (39)} صدق الله العظيم [التوبة].

    Mungkin para raja, pemimpin dan ketua umat Islam mahu mengatakan:

    "Kami pula bagaimana, apa kesudahan dan tempat kembali kami wahai Naser Mohammed
    ?".

    Untuk itu Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani membalas kalian, aku katakan:

    Jika sekiranya kalian tidak menyambut seruan dakwah Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani untuk masuk ke dalam agama Islam secara keseluruhan pada apa yang ada di antara kalian, untuk kembali berhukum kepada Kitabullah Al Qur'an, untuk menafikan berbilang-bilang kelompok partai dan mazhab dalam agama Allah, untuk menyatukan shaf kalian dan meneguhkan kesatuan kalian agar kalian kuat, untuk mempertahankan agama kalian, diri kalian, tempat tinggal kalian dan kehormatan kalian, supaya kalian dapat mengekalkan kekuasaan kalian, menambahkan kehebatan dan kemegahan kalian; maka jika kalian menyambut seruan ini nescaya kalian selamat.

    Namun jika kalian enggan dan menolak, maka kelak Allah akan mengazab kalian dengan azab yang pedih, begitu juga dengan para ulama kalian, para pembesar kalian dan rakyat jelata yang sama seperti kalian, dari kalangan orang-orang yang telah meninggalkan agama mereka dan menolak untuk mengikuti Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed, mereka mengabaikan seruan dakwah untuk kembali berhukum dengan Al Qur'an.

    Maka Allah akan menyeksa orang-orang yang meninggalkan agama mereka serta mereka tidak mempertahankannya, dengan seksaan bebatuan api yang dihujani dari Kaukab Al Azab, kemudian Allah menggantikan kalian dengan kaum selain kalian dalam pemerintahan, dan mereka tidak akan menjadi seperti kalian.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Hai orang-orang yang beriman, apakah sebabnya bila dikatakan kepadamu: "Berangkatlah (untuk berperang) pada jalan Allah" kamu merasa berat dan ingin tinggal di tempatmu? Apakah kamu puas dengan kehidupan di dunia sebagai ganti kehidupan di akhirat? Padahal kenikmatan hidup di dunia ini (dibandingkan dengan kehidupan) diakhirat hanyalah sedikit. (38)

    Jika kamu tidak berangkat untuk berperang, niscaya Allah menyiksa kamu dengan siksa yang pedih dan digantinya (kamu) dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat memberi kemudharatan kepada-Nya sedikitpun. Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu. (39)

    Maha Benar Allah
    [At Taubah]


    وربّما يودّ ملوك وأمراء ورؤساء قادات المسلمين أن يقولوا: "ومن هم أولئك القوم الذين يأتي بهم اللهُ إلى كراسي الحكم على شعوب المسلمين ثم لا يكونون أمثالنا؟". فمن ثمّ يردّ عليكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: أولئك أنصار الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني. تصديقاً لقول الله تعالى: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (54)} صدق الله العظيم [المائدة].

    Barangkali para raja, pemimpin dan ketua-ketua yang memimpin umat Islam mahu mengatakan:

    "Siapa mereka itu, kaum yang Allah akan datangkan mereka buat menduduki kerusi-kerusi tampuk pemerintahan untuk memerintah umat Islam dan mereka pula tidak akan menjadi seperti kami
    ?".

    Oleh itu Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani membalas kalian, aku katakan:

    Mereka itulah para anshar Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Hai orang-orang yang beriman, barangsiapa di antara kamu yang murtad dari agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan merekapun mencintai-Nya, yang bersikap lemah lembut terhadap orang yang mukmin, yang bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang berjihad di jalan Allah, dan yang tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela. Itulah karunia Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya, dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya), lagi Maha Mengetahui.(54)
    Maha Benar Allah
    [Al Maaidah]


    وربّما يودّ كافة ملوك وأمراء ورؤساء المسلمين أن يقولوا: "يا ناصر محمد، فهل بعثك الله لتنزع عنّا ملكنا وتحلّ مكاننا من تقول عنهم الأنصار السابقين الأخيار في عصر الحوار من قبل الظهور؟". فمن ثمّ يردّ عليكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: أقسمُ بالله العظيم من يحيي العظام وهي رميمٌ ربّ السماوات والأرض وما بينهما وربّ العرش العظيم، لئن شكرتم ربّكم إذ بعث الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني في عصركم واستجبتم لما سوف نمليه عليكم بالحقّ من الله فإنّ الله سوف يبقيكم على ملككم ويزيدكم عزّاً إلى عزّكم. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ (7)} صدق الله العظيم [إبراهيم].

    Mungkin seluruh raja, pemimpin dan ketua umat Islam mahu mengatakan:

    "Wahai Naser Mohammed, apakah Allah mengutusmu untuk mengambil dari kami kekuasaan kami, kedudukan kami dan pangkat kami, lalu engkau menukarnya dengan menyerahkannya kepada orang yang engkau katakan mereka itu sebagai para pendahulu anshar yang baik di era hiwar sebelum muncul
    ?"

    Untuk itu Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani membalas kalian, aku katakan:

    Aku bersumpah demi Allah yang Maha Agung, Dzat yang menghidupkan tulang belulang yang telah hancur luluh, Tuhan langit dan bumi serta semua yang ada antara keduanya, Tuhan pemilik Arasy yang agung, sekiranya kalian bersyukur kepada Tuhan kalian yang telah mengutus Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani di zaman kalian, dengan menyambut perkara yang kami perintahkan kepada kalian dengan kebenaran dari Allah, maka sesungguhnya kelak Allah akan mengekalkan kekuasaan dan kedudukan kalian, lalu Dia akan menambahkan kemegahan dan kehebatan kalian.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memaklumkan; "Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih". (7)
    Maha Benar Allah
    [Ibrahim]


    وأشهد الله أني الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني لا ولن أقاتلكم على كراسيّ الحكم، وأعوذ بالله أن أكون وأنصاري كمثل أحزابكم المتناحرين على السلطة ليبلغوها أو ليبقوا فيها، فالملك لله يؤتي الملك من يشاء وينزع الملك مِمَن يشاء. فليس على الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني إلا أن يدعوكم إلى اتّباع كتاب الله وسنّة رسوله الحقّ التي لا تخالف لمحكم القرآن العظيم فإن أبيتم أظهرني الله عليكم وعلى كافة البشر بكوكب العذاب سقر اللواحة للبشر من عصرٍ إلى آخر، الذي سوف يشرق على البشر من جنوب الأرض، فيمرّ بجانب الأرض فيمطر عليها أحجاراً من نارٍ ويكون سبباً في طلوع الشمس من مغربها كما سبق تفصيل ذلك من قبل، فكونوا على ذلك من الشاهدين.

    Aku bersaksikan Allah, bahawa aku Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani, aku sama sekali tidak akan memerangi kalian untuk merampas tampuk pemerintahan, aku dan ansharku berlindung dengan Allah dari menjadi seperti kelompok-kelompok kalian yang berlawan dan berperang semata-mata kerana kekuasaan, untuk mendapatkannya atau untuk tetap kekal berkuasa.

    Ini kerana kekuasaan dan kerajaan itu milik Allah, Allah-lah yang memberikan kerajaan kepada sesiapa yang Dia kehendaki dan mencabutnya dari sesiapa yang Dia kehendaki.

    Tiadalah bagi Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani kecuali untuk menyeru dan mengajak kalian semua agar mengikuti Kitabullah dan sunnah rasul-Nya yang hak, yang tidak bertentangan dengan muhkam Al Qur'an.

    Maka sekiranya kalian enggan dan menolak, pasti Allah menzahirkanku ke atas kalian dan seluruh manusia dengan Kaukab Al Azab Saqar, pembakar kulit manusia dari zaman ke zaman, yang akan terbit ke atas manusia dari selatan bumi.

    Lalu ia melintas bersebelahan bumi sambil menghujaninya dengan bebatuan api, kemudian ianya menjadi penyebab terbitnya matahari dari arah barat sebagaimana yang telah kami terangkan sebelum ini, maka jadilah kalian semua terhadap yang demikian itu sebagai saksi.



    ويا معشر كافة ملوك وأمراء ورؤساء المسلمين وشعوبهم، إني أريد إنقاذكم وأريد لكم العزّ والنجاة فاسمعوا وعُوا واعقلوا هذا الخبر الذي أخبرتكم به من قبل تسلّم اليهوديّ الشيطان الأكبر دونالد ترامب عرش أمريكا، وأقسم بالله الواحد القهار الذي خلق الجانّ من مارجٍ من نارٍ وخلق الإنسان من صلصالٍ كالفخار إنّ الشيطانَ الأكبر في شياطين البشر دونالد ترامب وقبيلَه اليهوديّ الرئيس الروسي فلاديمير بوتين وشياطينَ البشر في البيت الأسود وفي روسيا قد اتّفقوا قبل عدّة سنواتٍ على حرب الإسلام والمسلمين وإطفاء نور الله واجتثاث ملوك وأمراء ورؤساء المسلمين من مناصبهم واستبدالهم بحكامٍ يهود أمثالهم من أصولٍ يهوديّة؛ بل من المتطرفين منهم في حزب الشيطان إبليس المخلصين لإبليس في حرب الله ورسله وأئمة الكتاب. فليس اليهود سواء؛ بل منهم شياطين البشر الأشدّ على الرحمن عتيّاً وهم الأولى بجهنم صليّاً كونهم ليسوا ضالين عن الصراط المستقيم بغير تعمدٍ منهم؛ بل يضلّون عن الصراط المستقيم بتعمدٍ منهم، ويكرهون رضوان الله ويصدّون الناس عن اتّباع رضوان الله، ومخلصون للشيطان الرجيم إبليس وقبيله في أرض المشرقين باطن أرض البشر ويمهدون لخروجه تمهيداً لفتنة البشر، ويريدون أن يجعلوا كافة البشر أمّةً واحدةً على الكفر ليكونوا معهم سواءً في النار. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ كَمَا كَفَرُوا فَتَكُونُونَ سَوَاءً ۖ فَلَا تَتَّخِذُوا مِنْهُمْ أَوْلِيَاءَ} صدق الله العظيم [النساء:89]، كون الشيطان يدعو حزبه ليكونوا من أصحاب السعير.

    Wahai sekalian raja, pemimpin, ketua umat Islam beserta rakyatnya, sesungguhnya aku hanya mahu menyelamatkan kalian, aku inginkan kemenangan, kemegahan, kehormatan dan keselamatan untuk kalian, maka dengarkanlah, sadarilah dan fahamilah berita ini yang telah aku khabarkan kepada kalian mengenainya sebelum si yahudi syaitan terbesar Donald Trump menduduki tampuk tertinggi pemerintahan Amerika.

    Aku bersumpah demi Allah yang Maha Esa lagi Maha Mengalahkan, yang menciptakan jinn dari nyalaan api, yang menciptakan manusia dari tanah kering seperti tembikar, sesungguhnya syaitan terbesar di kalangan syaitan manusia adalah Donald Trump dan pengikutnya si yahudi ketua Rusia Vladimir Putin.

    Syaitan-syaitan manusia di Rumah Hitam dan di Rusia telah bersepakat sejak beberapa tahun lalu untuk memerangi Islam dan umatnya, untuk memadamkan cahaya Allah dan membanteras para raja, pemimpin dan ketua-ketua kaum muslimin, dengan mencabut kekuasaan dan kedudukan mereka lalu menggantikannya dengan penguasa-penguasa Yahudi seperti mereka dari keturunan Yahudi; bahkan dari kalangan para extremis mereka dalam golongan syaitan Iblis, mereka adalah para pengabdi tegar penyembah Iblis dalam memerangi golongan Allah dan rasul-Nya serta para pemimpin yang memerintah dan melarang dengan Kitabullah.

    Tentunya orang Yahudi itu tidak sama; namun ada di antara mereka merupakan syaitan-syaitan manusia yang sangat durhaka kepada Ar Rahman Tuhan yang Maha Pemurah, mereka itu lebih patut dilemparkan ke neraka Jahannam, ini kerana mereka itu bukanlah orang-orang yang sesat dari jalan yang lurus tanpa mereka sadari; bahkan mereka yang menyesatkan diri mereka sendiri dari jalan yang lurus dengan sengaja.

    Mereka itu membenci keredhaan Allah dan menghalang-halangi manusia dari mengikuti keredhaan Allah, mereka adalah pengabdi dan penyembah tegar syaitan yang direjam si Iblis beserta pengikutnya di dunia yang empunya dua tempat terbit matahari dalam bumi manusia, mereka benar-benar membuat persiapan bagi kemunculan si Iblis untuk memfitnah manusia, mereka ingin menjadikan semua manusia sebagai satu umat yang berada dalam kekufuran agar manusia bersama mereka di neraka.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Mereka ingin supaya kamu menjadi kafir sebagaimana mereka telah menjadi kafir, lalu kamu menjadi sama (dengan mereka). Maka janganlah kamu jadikan di antara mereka penolong-penolong(mu)
    Maha Benar Allah
    [An Nisaa]

    Ini kerana syaitan itu mengajak golongannya supaya menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala.



    وربّما يودّ أحد الضالين من المسلمين من الذين يسفكون دماء الناس بغير الحقّ أن يقول: "فهل نعتبر هذه فتوى منك يا ناصر محمد اليماني أنّه بعد صدور أمر شيطان الإرهاب دونالد ترامب أنّ القدس الشريف عاصمة اليهود الأبديّة بأن نقتل من كان يهوديّاً أينما وجدناه في دول العالمين؟". فمن ثمّ يردّ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني على كافة الضالين من المسلمين من الذين أضرّوا بدينهم وأضرّوا بأمّتهم وأقول: أعوذُ بالله العظيم أن أكون من الظالمين، ألا والله الذي لا إله غيره أنّ من قتل يهوديّاً معتزلَ حربَ المسلمين في دينهم فإنّ على ذلك المسلم الذي قتل اليهوديّ البريء لعنةَ الله والملائكة والناس أجمعين، كون الله أمركم بعدم قتال اليهود الذين لم يحاربوكم في دينكم وألقوا بينكم وبينهم السلم. تصديقاً لقول الله تعالى: {فَإِنِ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقَاتِلُوكُمْ وَأَلْقَوْا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ فَمَا جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلًا (90) سَتَجِدُونَ آخَرِينَ يُرِيدُونَ أَن يَأْمَنُوكُمْ وَيَأْمَنُوا قَوْمَهُمْ كُلَّ مَا رُدُّوا إِلَى الْفِتْنَةِ أُرْكِسُوا فِيهَا ۚ فَإِن لَّمْ يَعْتَزِلُوكُمْ وَيُلْقُوا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ وَيَكُفُّوا أَيْدِيَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ ۚ وَأُولَٰئِكُمْ جَعَلْنَا لَكُمْ عَلَيْهِمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا (91)} صدق الله العظيم [النساء].

    Barangkali ada seseorang dari golongan orang-orang yang sesat dari kalangan muslimin, dari kalangan orang-orang yang menumpahkan darah manusia tanpa alasan yang benar, barangkali dia mahu mengatakan:

    "Adakah kami perlu menanggapi fatwamu begini wahai Naser Mohammed Al Yamani, bahawa setelah keluarnya perintah si syaitan teroris Donald Trump yang menyatakan bahawa Al Quds adalah ibukota Yahudi selamanya, maka kami perlu bunuh orang Yahudi tak kira di manapun kami dapat temukan mereka di negara-negara dunia
    ?"

    Untuk itu Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani membalas kepada semua orang-orang sesat dari kalangan muslimin, yang merosak agama mereka dan membahayakan umat mereka, aku katakan:

    Aku berlindung kepada Allah dari menjadi kalangan yang zalim, ingatlah, demi Allah, tiada tuhan selain-Nya, barangsiapa yang membunuh orang Yahudi yang telah berhenti dan mengundurkan diri dari memerangi umat Islam dalam agama mereka, maka laknat Allah ke atas muslim yang membunuh Yahudi yang tak bersalah itu, juga ke atasnya laknat para malaikat dan manusia semua.

    Ini kerana Allah telah memerintahkan kalian untuk tidak membunuh Yahudi yang tidak memerangi kalian dalam agama kalian, dan mereka mengemukakan perdamaian antara kalian dan mereka.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    tetapi jika mereka membiarkan kamu, dan tidak memerangi kamu serta mengemukakan perdamaian kepadamu maka Allah tidak memberi jalan bagimu (untuk menawan dan membunuh) mereka. (90)

    Kelak kamu akan dapati (golongan-golongan) yang lain, yang bermaksud supaya mereka aman dari pada kamu dan aman (pula) dari kaumnya. Setiap mereka diajak kembali kepada fitnah (syirik), merekapun terjun kedalamnya. Karena itu jika mereka tidak membiarkan kamu dan (tidak) mau mengemukakan perdamaian kepadamu, serta (tidak) menahan tangan mereka (dari memerangimu), maka tawanlah mereka dan bunuhlah mereka dan merekalah orang-orang yang Kami berikan kepadamu alasan yang nyata (untuk menawan dan membunuh) mereka. (91)

    Maha Benar Allah
    [An Nisaa]


    وأحذّر كافة المجاهدين في العالمين من أن يُقتل يهوديّاً أو نصرانيّاً أو كافراً لم يحارب المسلمين في دينهم ولم يظاهر على إخراج المسلمين من ديارهم، فكفى تشويهاً بدين الله الإسلام الرحمة للعالمين. وأُشهد الله وكفى بالله شهيداً أنّ من قتل كافراً بحجّة كفره بالله ولم يحارب المسلمين في دينهم فقد قتل نفساً بغير الحقّ وأنّ عليه لعنة الله والملائكة والناس أجمعين. فتذكروا قول الله تعالى: {فَإِنِ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقَاتِلُوكُمْ وَأَلْقَوْا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ فَمَا جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلًا (90)} صدق الله العظيم.

    Aku beri amaran kepada para mujahidin di seluruh dunia, dari membunuh Yahudi atau Nasrani atau orang kafir yang tidak memerangi umat Islam dalam agama, dan mereka tidak membantu untuk mengeluarkan umat Islam dari tempat tinggal mereka, cukuplah kerosakan dalam citra agama Allah Islam ini yang berupa rahmat untuk seluruh dunia.

    Aku bersaksikan Allah dan cukuplah Allah sebagai saksi, bahawa sesiapa yang membunuh orang kafir dengan alasan atas kekafirannya kepada Allah, sedang si kafir itu tidak memerangi umat Islam kerana agama, maka sesungguhnya si pembunuh itu telah melakukan kesalahan dengan membunuh satu jiwa tanpa alasan yang benar, dan ke atasnya ditimpakan laknat dari Allah, para malaikat dan semua manusia mengutuknya.

    Ingatlah kalian akan firman Allah Ta'ala:

    tetapi jika mereka membiarkan kamu, dan tidak memerangi kamu serta mengemukakan perdamaian kepadamu maka Allah tidak memberi jalan bagimu (untuk menawan dan membunuh) mereka. (90)
    Maha Benar Allah


    واعلموا يا معشر المجاهدين إن كنتم حقاً مجاهدين في سبيل الله فإنّ الله لم يأمركم إلا بقتال من يقاتلكم في دينكم ويريد أن يطفئ نور الله فأولئك أمركم الله بقتالهم. تصديقاً لقول الله تعالى: {فَإِن لَّمْ يَعْتَزِلُوكُمْ وَيُلْقُوا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ وَيَكُفُّوا أَيْدِيَهُمْ فَخُذُوهُمْ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ ۚ وَأُولَٰئِكُمْ جَعَلْنَا لَكُمْ عَلَيْهِمْ سُلْطَانًا مُّبِينًا (91)} صدق الله العظيم.

    Ketahuilah kalian wahai sekalian mujahidin, jika sungguh kalian benar-benar para pejuang di jalan Allah, maka sesungguhnya Allah tidak memerintahkan kalian, kecuali untuk memerangi orang-orang yang memerangi kalian kerana agama kalian, yang mana mereka itu ingin memadamkan cahaya Allah, mereka itulah orang-orang yang Allah perintahkan kalian untuk memerangi dan melawan mereka.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Karena itu jika mereka tidak membiarkan kamu dan (tidak) mau mengemukakan perdamaian kepadamu, serta (tidak) menahan tangan mereka (dari memerangimu), maka tawanlah mereka dan bunuhlah mereka dan merekalah orang-orang yang Kami berikan kepadamu alasan yang nyata (untuk menawan dan membunuh) mereka. (91)
    Maha Benar Allah


    ونحذّر من غضب الله على كافة المجاهدين الذين يقتلون الكفار الذين لم يقاتلوهم في دينهم، كون الله أمر المسلمين أن يبرّوا الكافرين الذين لم يقاتلوهم في دينهم، وأمر الله المسلمين أن يُقسطوا إليهم بالعدل ويخالقوهم بالخُلُقِ الحسن ويعاملوهم بالبرّ والتقوى كما يعامل المؤمنون الحقّ بعضهم بعضاً. تصديقاً لقول الله تعالى: {لا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ (8) إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ (9)} صدق الله العظيم [الممتحنة].

    Kami peringatkan akan kemurkaan Allah terhadap para mujahidin yang membunuh non-muslim yang tidak memerangi mereka kerana agama mereka, kerana Allah telah memerintahkan kaum muslimin untuk berbuat baik kepada orang-orang kafir yang tidak memerangi mereka kerana agama.

    Allah juga telah memerintahkan kaum muslimin untuk berlaku adil terhadap mereka, melayan mereka dengan akhlak yang baik, berhubungan dengan mereka dengan kebaikan dan ketakwaan sebagaimana orang-orang beriman saling berhubungan dengan kebenaran sesama mereka.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Allah tidak melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tiada memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusir kamu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil. (8)

    Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangimu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu, dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barangsiapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim. (9)

    Maha Benar Allah
    [Al Mumtahanah]


    ونكرر الفتوى بالحقّ أنّ من قاتل يهوديّاً أو كافراً لم يقاتله فقد اعتدى عليه ظلماً وعدواناً، والله لا يحب المعتدين. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ (190)} صدق الله العظيم [البقرة]، أي لا تعتدِ على كافرٍ لم يقاتلك في دين الله كونه لا إكراه في دين الله الإسلام فمن شاء فليؤمن ومن شاء فليكفر. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَقُلِ الحقّ مِن رَّبِّكُمْ ۖ فَمَن شَاءَ فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاءَ فَلْيَكْفُرْ ۚ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَارًا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا ۚ وَإِن يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ ۚ بِئْسَ الشَّرَابُ وَسَاءَتْ مُرْتَفَقًا (29)} صدق الله العظيم [الكهف].

    Kami ulangi fatwa ini dengan kebenaran, bahawasanya sesiapa yang memerangi Yahudi atau non-muslim yang tidak memeranginya, maka sesungguhnya orang itu telah melampaui batas dengan melanggar hak dan berbuat zalim terhadap mereka, sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Dan perangilah di jalan Allah orang-orang yang memerangi kamu, (tetapi) janganlah kamu melampaui batas, karena sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas. (190)
    Maha Benar Allah
    [Al Baqarah]


    Yakni, janganlah melampaui batas dengan melanggar hak dan berbuat aniaya terhadap non-muslim yang tidak memerangimu kerana agama, ini kerana tiada paksaan untuk masuk ke dalam agama Allah Islam, barangsiapa yang mahu beriman maka dia dipersilakan untuk beriman, dan barang siapa yang mahu mengingkari maka biarkan dia mengingkarinya.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Dan katakanlah: "Kebenaran itu datangnya dari Tuhanmu; maka barangsiapa yang ingin (beriman) hendaklah ia beriman, dan barangsiapa yang ingin (kafir) biarlah ia kafir". Sesungguhnya Kami telah sediakan bagi orang orang zalim itu neraka, yang gejolaknya mengepung mereka. Dan jika mereka meminta minum, niscaya mereka akan diberi minum dengan air seperti besi yang mendidih yang menghanguskan muka. Itulah minuman yang paling buruk dan tempat istirahat yang paling jelek. (29)
    Maha Benar Allah
    [Al Kahfi]


    ويا معشر تنظيم القاعدة، اتّبعوني أهدكم صراطاً سوياً، فقد أضْرَرْتم بدينكم وشوهتموه في نظر البشر، وأضْرَرْتم بأمّة الإسلام، وجلبتم على أمّتكم الثبور والمصائب، وجلبتم على أمّتكم قوات أعداء الله بحجّة الحرب على الإرهاب! ولا تنضمّوا إلى تنظيم داعش يا معشر تنظيم القاعدة.

    Wahai sekalian kelompok mujahidin dalam organisasi Al Qaeda, ikutlah aku nescaya aku tuntun kalian ke jalan yang lurus, sesungguhnya kalian telah merosakkan agama kalian, dan kalian telah merosakkan citra agama pada pandangan manusia.

    Kalian telah membahayakan umat Islam, kalian telah membawa kehancuran dan bencana bagi umat Islam, dan kalian telah mengundang kekuatan musuh-musuh Allah untuk menentang umat Islam dengan alasan mereka untuk memerangi terorisme
    !

    Maka janganlah kalian bergabung dengan organisasi Daesh (ISIS) wahai sekalian mujahidin dalam organisasi Al Qaeda.



    ويا معشر المجاهدين من المسلمين في العالمين اتقوا الله، ولقد سبقت فتوانا في شأن داعش بالحقّ أنّ قاداتهم منافقون؛ حاخامات من اليهود أعلنوا في العراق وغيرها حركة الجهاد لتحقيق الدولة الإسلاميّة كذِباً ونفاقاً. وتعالوا لنزيدكم تفصيلاً في شأنهم، ألا وإنّ قادات داعش باتفاقٍ بينهم وبين شياطين البشر من روسيا وأمريكا على أن يعلنوا الجهاد لتحقيق خلافة الدولة الإسلاميّة ويذبحون الناس ويقطعون رؤوسهم بالسكاكين ويحرقونهم وذلك حتى يُكرِّهوا الناس في العالمين بدين الإسلام فيقولوا: "انظروا إلى هدف الخلافة الإسلاميّة المنتظرة كيف أنهم يذبحون بعضهم بعضاً بالسكاكين، فيقطعون رؤوسهم ويحرقون بعضهم بعضاً برغم أنهم مسلمون؛ الطرفان المختصمون! فكيف إذاً لو تتحقق دولة الخلافة الإسلاميّة العالميّة، فكيف سوف يصنعون بالكافرين الذين ليسوا بمسلمين بالمرة؛ وبل كافرونَ بدين الإسلام؟". فمن ثمّ يُقنع شياطينُ البشر كافة دول البشر الأخرى في العالمين على أنّ دين الإسلام دينٌ إرهابيٌّ ويجب اجتثاث الإسلام والمسلمين من على وجه الأرض.

    Wahai sekalian kelompok mujahidin dari kalangan umat Islam di seluruh dunia, bertakwalah kalian semua kepada Allah, sesungguhnya kami telah fatwakan mengenai perkara Daesh dengan kebenaran, bahawa pemimpin-pemimpin mereka adalah orang-orang munafik; para rahib pendeta dari kalangan Yahudi telah mengumumkan gerakan jihad di Iraq dan selainnya, untuk merealisasikan Ad Daulah Al Islamiyah secara dusta dan penuh kemunafikan.

    Kemarilah kalian agar kami tambahkan penjelasan mengenai urusan mereka, ketahuilah kalian bahawa para pemimpin Daesh mengadakan kesepakatan dan perjanjian di antara mereka dan syaitan-syaitan manusia dari Rusia dan Amerika, untuk mengumumkan jihad bagi merealisasikan Khilafah Ad Daulah Al Islamiyah, kemudian mereka menyembelih manusia, memenggal kepala mereka dengan pisau dan membakar mereka, yang demikian ini agar mereka dapat membuatkan manusia di seluruh dunia benci dengan agama Islam, lalu mereka mengatakan:

    "Lihatlah kalian akan tujuan Al Khilafah Al Islamiyah yang umat Islam nantikan, bagaimana sebahagian mereka ini menyembelih sebahagian yang lain dengan pisau, dan mereka sesama mereka saling memenggal kepala dan bakar membakar hidup-hidup sungguhpun mereka itu muslim;dua sisi yang saling bersengketa
    !"

    "Maka bagaimana pula nanti sekiranya Daulah Al Khilafah Al Islamiyah menjadi nyata di seluruh dunia, bagaimana pula kelak mereka akan berbuat terhadap orang-orang non-muslim yang sama sekali bukan Islam; apatah lagi terhadap orang-orang yang mengingkari agama Islam".

    Lalu kemudian syaitan-syaitan manusia dapat membuatkan seluruh negara dunia yakin, bahawa agama Islam ini adalah agama terorisme, maka Islam dan umatnya perlu dibanteras dan dihapuskan dari muka bumi.



    ولا ننكر أنه ينضمّ لتنظيم داعش مسلمون من مختلف دول العالمين للقتال معهم بظنّهم أنّ قادة داعش علماءٌ مسلمون يسعون لتحقيق خلافة الدولة الإسلاميّة العالميّة وهم لا يعلمون أنّ قادات داعش الكبار منافقون يُظهرون الإيمان ويبطنون الكفر وهم من أصلٍ يهوديٍّ من شياطين البشر، يظهرون الإسلام ويبطنون الكفر ليضلّوا المسلمين ويشوهون بدين الله في العالمين، ويكرِّهون البشر في الخلافة الإسلاميّة المنتظرة، ويخوّفون البشر من تحقيق الخلافة الإسلاميّة العالميّة. ونعم إنّ كثيراً من أهل السّنة انضمّوا مع داعش بظنٍّ منهم أنهم قومٌ صادقون يريدون تحقيق خلافةً إسلاميّةً عالميّةً، فهم لا يعلمون أنّ داعش هم مِنْ صُنْعِ البيت الأسود الأمريكي والروسي، فلو سألتم أنفسكم يا معشر المنضمين إلى داعش: من أين دعمُ حركة داعش؟ فمن يموّلهم؟". فمن ثم نفتيكم بالحقّ من غير ظلمٍ: ألا والله الذي لا إله غيره إنّ من يموّلهم هم أمريكا وروسيا وإسرائيل ودول أخرى عن طريق إسرائيل، ومن الجوّ تسقط لهم أسلحةُ الطيرانِ الأمريكي وغيرها، ألم تسألوا أنفسكم: لماذا حركة داعش لم تمسّ بأمن إسرائيل شيئاً برغم أنّ حركة داعش في دول مجاورةٍ لإسرائيل؟ أفلا تعقلون!

    Kami tidak menafikan bahawa ada kaum muslimin yang bergabung dengan organisasi Daesh, yang datang dari berbagai negara di dunia untuk berperang bersama Daesh, dengan sangkaan mereka pemimpin Daesh adalah para ulama Islam yang berusaha dan berjuang untuk menegakkan Khilafah Ad Daulah Al Islamiyyah antarabangsa.

    Padahal orang-orang Islam yang bergabung itu tidak tahu, bahawa para pembesar pemimpin Daesh sebenarnya adalah orang-orang munafik, yang menampakkan keimanan dan menyembunyikan kekafian, padahal sebenarnya mereka itu dari keturunan Yahudi dari kalangan syaitan-syaitan manusia, yang menampakkan keislaman dan menyembunyikan keingkaran, supaya mereka dapat menyesatkan orang-orang Islam dan merosakkan citra dan persepsi terhadap Islam di seluruh dunia.

    Mereka mahu membuatkan manusia bencikan Al Khilafah Al Islamiyah yang dinantikan oleh umat Islam, mereka membuatkan manusia takut sekiranya Al Khilafah Al Islamiyah menjadi nyata di dunia.

    Memang benar kebanyakan dari Ahlus Sunnah telah bergabung menyertai Daesh, dengan sangkaan mereka bahawa para Daesh itu adalah orang-orang yang benar, yang mahu merealisasikan Khilafah Islamiyah antarabangsa, padahal mereka tidak tahu bahawa Daesh itu adalah ciptaan Rumah Hitam, Amerika dan Rusia.

    Jika sekiranya kalian bertanya pada diri sendiri wahai sekalian kelompok yang bergabung menyertai Daesh:

    "Dari mana datangnya sokongan dan bantuan terhadap gerakan Daesh
    ?

    Siapa yang menanggung dan membiayai mereka
    ?"

    Untuk itu kami fatwakan dengan kebenaran tanpa ada sebarang penganiayaan:

    Ketahuilah demi Allah tiada tuhan yang berhak disembah selain-Nya, sesungguhnya yang menanggung dan membiayai Daesh adalah Amerika, Rusia, Israel dan negara-negara lain melalui Israel, dari udaralah pesawat-pesawat Amerika dan selainnya menjatuhkan persenjataan untuk Daesh.

    Tidakkah kalian bertanya pada diri kalian sendiri:

    Mengapa pula gerakan Daesh ini tidak mempengaruhi dan mengganggu gugat keamanan Israel sama sekali, meskipun gerakan Daesh ini berada di negara-negara yang berjiran dengan Israel? Tidakkah kalian memikirkannya
    !



    وأمّا الشيعة فكذلك تضلّهم إيران لتحقيق التمدد الإيراني تحت مسمّى التمدد الشيعي والقضاء على حركة داعش والسُّنيين، وكلاهما على ضلالٍ مبينٍ سنّةً وشيعةً أضرّوا بالإسلام والمسلمين وشوّهوا بدين الإسلام في نظر العالمين بالقتالٍ وبقتل بعضهم بعضاً، وتحقق هدف اليهود من شياطين البشر بإنشاء حروبٍ طائفيّةٍ طاحنةٍ بين المسلمين ليضعفوا المسلمين أجمعين سنّةً وشيعةً بضربهم بأيدي بعضهم بعضاً وحققوا هدف الحركة الصهيونيّة العالميّة وهم لا يعلمون، وبعد أن كرَّهُوا الناس في العالمين بدين الإسلام فترى الحركة الصهيونيّة العالميّة أنهُ آن الأوان للقضاء على الإسلام والمسلمين واحتلال دول المسلمين وتبديل شرقٍ أوسطيٍّ جديدٍ بقيادة اليهود ونهب نفط وخيرات المسلمين وتنزيل ملوكهم وأمرائهم ورؤسائهم من على عروشهم وإلقائهم في السجن أو قتلهم وكذلك قتل علماء المسلمين قاطبةً، فتلك هي خطة الصهيونيّة العالميّة بقيادة الشيطان اليهودي دونالد ترامب وقبيله الرئيس الروسي من أصل يهودي Vladimir Putin.

    Adapun Syi'ah, maka mereka demikian juga, Iran telah menyesatkan mereka untuk merealisasikan ekspansi perluasan Iran dengan mengatasnamakannya sebagai ekspansi pengaruh Syi'ah, untuk menyapu habis gerakan Daesh dan Ahlus Sunnah.

    Kedua-duanya berada dalam kesesatan yang nyata, Ahlus Sunnah dan Syi'ah telah membahayakan Islam dan umatnya dengan merosakkan citra agama Islam pada persepsi dunia dengan peperangan saling berbunuhan.

    Maka terlaksanalah tujuan Yahudi dari kalangan syaitan-syaitan manusia, dengan menciptakan peperangan sengit antar kelompok di kalangan umat Islam, supaya mereka dapat melemahkan seluruh kaum muslimin, Ahlus Sunnah dan Syi'ah, dengan hentaman dan pergaduhan sesama mereka sendiri, maka tercapailah tujuan gerakan Zionis Antarabangsa sedang kaum muslimin yang saling bergaduh tidak menyadarinya.

    Kemudian setelah mereka berjaya membuatkan manusia seluruh dunia bencikan agama Islam, maka gerakan Zionis Antarabangsa melihat bahawa inilah waktunya untuk menghancurkan Islam dan umatnya, untuk menjajah negara-negara kaum muslimin dan mengubah Timur Tengah yang baru di bawah pimpinan Yahudi.

    Mereka mahu merampas minyak dan hasil kekayaan dan keuntungan kaum muslimin, kemudian menjatuhkan raja-raja, pemimpin-pemimpin dan ketua-ketua umat Islam dari kedudukan mereka, lalu melemparkan mereka ke dalam penjara atau membunuh mereka.

    Demikian juga mereka mahu membunuh para ulama umat Islam semua tanpa terkecuali, itulah rencana jahat Zionis Antarabangsa dengan pimpinan syaitan Yahudi Donald Trump dan pengikutnya ketua Rusia yang dari keturunan Yahudi Vladimir Putin.



    ولكني الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني خليفة الله في الأرض أكشف كافة تخطيط شياطين الجنّ والإنس ضدّ الإسلام والمسلمين وأنسف ضلال المسلمين نسفاً فأعيدهم لاتّباع كتاب الله وسنّة رسوله الحقّ التي لا تخالف لمحكم كتاب الله القرآن العظيم، ولسوف يعلم العالمون أنّ الإسلام هو حقاً دين الرحمة للعالمين لرفع ظلم الإنسان عن أخيه الإنسان وأنه يوصي بالعدل والقسط بين المسلمين والكافرين على حدّ سواء من غير طائفيّةٍ ولا عنصريّةٍ ولا عِرقيّةٍ، ولا نريد علوّاً في الأرض ولا فساداً والعاقبة للمتقين، ولم يأمرنا الله بالقتالٍ ولا قتل الكافر الذي لم يقاتلنا في ديننا. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ (190)} صدق الله العظيم [البقرة]، كون من قتل كافراً لم يقاتله في دين الله فإنّ ذلك اعتداءٌ وظلمٌ مرفوضٌ في كتاب الله القرآن العظيم.

    Namun aku Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani, khalifah Allah di muka bumi, aku ungkapkan seluruh rencana jahat syaitan-syaitan jinn dan manusia yang menentang Islam beserta umatnya, aku hancurkan kesalahan dan kesesatan kaum muslimin dengan sehancur-hancurnya, aku buatkan mereka kembali untuk mengikuti Kitab Allah dan Sunnah Rasul-Nya yang hak, Sunnah yang tidak bertentangan dengan muhkam Kitabullah Al Qur'an yang agung.

    Pastinya kelak seluruh alam akan mengetahui bahawa Islam benar-benar agama rahmat untuk seluruh dunia, untuk mencegah kezaliman manusia sesama saudaranya manusia, dan bahawasanya Islam menyuruh berbuat adil dan seksama di antara muslim dan non-muslim tanpa ada perbezaan, tanpa berpuak-puak, tidak rasis, dan tidak prejudis, kita tidak menyombongkan diri di muka bumi dan tidak mahu membuat kerosakan padanya, dan kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertakwa kepada Tuhan mereka.

    Allah tidak memerintahkan kita untuk berperang dan tidak pula untuk membunuh non-muslim yang tidak memerangi kita dalam agama kita.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Dan perangilah di jalan Allah orang-orang yang memerangi kamu, (tetapi) janganlah kamu melampaui batas, karena sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas. (190)
    Maha Benar Allah
    [Al Baqarah]

    Ini kerana barangsiapa yang membunuh non-muslim yang tidak memeranginya dalam agama Allah, maka yang demikian itu melampaui batas lagi zalim dan aniaya, tentu sahaja perbuatan itu tidak diterima dan ditolak dalam Kitabullah Al Qur'an.



    وعلى كل حالٍ لقد سبقت من الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني آلاف البيانات نوراً للعالمين، وأجاهد المسلمين والكافرين بالقرآن العظيم جهاداً فكريّاً كبيراً منذ أكثر من اثنتي عشرة سنة قمريّة فلم يزدهم دعائي إلا فراراً، فيا للعجب كيف أني أدعو المسلمين والنصارى واليهود إلى الاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم وعرض التوراة والإنجيل والأحاديث السنيّة على محكم القرآن العظيم وما خالف لمحكم القرآن العظيم فهو باطلٌ مفترى على الله ورسله فإذا بالمسلمين أوّل كافرٍ بدعوة الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني!! برغم أني لم أحاجِج علماء المسلمين بوحيٍّ جديدٍ بل نحاجِجهم بالبيان الحقّ للقرآن المجيد والسنّة النبويّة الحقّ التي لا تخالف لمحكم القرآن العظيم! وبرغم أنّ علماء المسلمين وقاداتهم يزعمون أنهم مؤمنون بكتاب الله القرآن العظيم وسنّة رسوله! فمن ثم نقيم الحجّة عليهم بالحقّ ونقول: إذاً لماذا لم تستجيبوا لدعوة الاحتكام إلى كتاب الله القرآن العظيم والسنّة النبويّة الحقّ إن كنتم مسلمين؟ فلكم حذرتكم من عذاب الله بأيدي بعضكم بعضاً جراء تخطيط أعدائكم فلم تسمعوا، وها هي الأمم من شياطين البشر ومعهم دول أُخر كبرى بقيادة الشيطان دونالد ترامب وقبيله فلاديمير بوتن على أبوابكم يريدون القضاء على الإسلام والمسلمين سنّةً وشيعةً على حدّ سواء من بعد أن أضعفوكم بتحقيق الحروب المذهبيّة الطائفيّة فيما بينكم ودمّروا البنيّة التحتيّة والاقتصاديّة لعديدٍ من الدول العربيّة والإسلاميّة ويرون أنه آن الأوان للقضاء عليكم وعلى دينكم الإسلام، ويريدون نهب ثرواتكم وأموالكم ويسفكون دماءكم ويستحيون نساءكم ويذبحون أبناءكم، ويستولون على الشرق الأوسط بأسره وتبديله بشرقٍ أوسطيٍّ يهوديٍّ جديدٍ، وكذلك يريدون غزو كافة الدول الإسلاميّة دونما استثناء إلا من اتّبع ملّتهم فسوف يهلكه الله معهم بكوكب العذاب القريب.

    Bagaimanapun, ribuan bayan keterangan dari Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani telah mendahului sebagai cahaya untuk sekalian alam, aku melakukan segala usaha dan ikhtiar untuk muslim dan non-muslim dengan jihad pemikiran yang besar sejak lebih dari duabelas tahun qamari, namun seruan dakwahku tidak menambah bagi mereka melainkan mereka bertambah jauh melarikan diri.

    Aduhai betapa mengherankan, bagaimana aku mengajak umat Islam, Nasrani dan Yahudi untuk kembali berhukum dengan Kitabullah Al Qur'an, untuk merujukkan kitab Taurat, Injil dan hadits-hadits Nabi -shollallaahu 'alayhi wasallam- kepada muhkam Al Qur'an, segala yang bertentangan dengan muhkam Al Qur'an maka ianya adalah kebatilan yang direkayasa terhadap Allah dan Rasul-Nya, akan tetapi kemudian umat Islam pula yang pertama-tama sekali mengingkari seruan dakwah Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani
    !!

    Sungguhpun aku tidak menghujjah ulama umat Islam dengan wahyu baru, namun kami menghujjah mereka dengan bayan yang hak berupa keterangan yang sebenarnya bagi Al Qur'an, menghujjah mereka dengan Sunnah Nabawiyah yang hak, yang tidak bertentangan dengan muhkam Al Qur'an! Sungguhpun ulama umat Islam dan para pemimpin mereka menyangka bahawa mereka itu beriman dengan Kitab Allah dan sunnah Rasul-Nya
    !

    Maka dari itu aku tegakkan hujjah ke atas mereka dengan kebenaran, aku katakan:

    Jika benar kalian begitu, mengapa kalian tidak menyambut seruan dakwah untuk kembali berhukum dengan Kitabullah dan sunnah Nabi -shollallaahu 'alayhi wasallam- yang hak jika benar kalian ini umat Islam
    ?

    Betapa sering aku peringatkan kalian akan azab Allah melalui tangan-tangan sebahagian kalian terhadap sebahagian yang lain, yang terhasil dari rencana-rencana jahat musuh-musuh kalian namun kalian tidak mendengarkan.

    Maka inilah dia umat-umat dari syaitan-syaitan manusia dan negara-negara besar lain bersama mereka, dengan pimpinan syaitan Donald Trump dan pengikutnya Vladimir Putin telah berada di depan pintu kalian, untuk melaksanakan rencana jahat mereka selanjutnya, mereka mahu menghapuskan Islam dan umatnya, Sunnah dan Syi'ah kedua-duanya sekali, setelah mereka berjaya membuatkan kalian lemah dengan terjadinya peperangan antar mazhab dan kelompok yang ada di antara kalian.

    Mereka telah menghancurkan infrastruktur dan ekonomi kebanyakan negara arab dan negara Islam, dan kini mereka lihat tibalah waktunya untuk mereka hancurkan kalian dan agama Islam, mereka mahu menjarah harta kekayaan kalian dan membunuh kalian, mereka akan membiarkan wanita-wanita kalian tetap hidup dan anak-anak kalian akan disembelih.

    Mereka mahu mengambil alih seluruh timur tengah dan menggantikannya dengan timur tengah yahudi yang baru, mereka juga mahu menyerang seluruh negara-negara Islam tanpa pengecualian, melainkan orang-orang yang mengikuti agama mereka dan cara hidup mereka, maka kelak Allah akan membinasakannya bersama mereka dengan Kaukab Al Azab yang semakin dekat.



    وما نريد قوله في ختام بياني هذا لكافة قيادات المسلمين العربيّة والأعجميّة هو:

    Apa yang ingin kami katakan pada penutup keterangan ini untuk seluruh pemimpin umat Islam yang arab maupun yang ajam adalah:


    لا تنتظروا لكوكب العذاب حتى يعذّبكم معهم فخيرٌ لكم اتّبعوا دعوة الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني الذي بعثه الله عزّاً للإسلام والمسلمين وسراجاً منيراً للعالمين بنور البيان الحقّ للقرآن العظيم، ولا بدّ من اتخاذ خطواتٍ عاجلةٍ لإحباط مخطط الرئيس الأمريكي من أصلٍ يهوديٍّ الشيطان دونالد ترامب وقبيله الذي شدّ أزره للصعود على عرش أمريكا الرئيس الروسي فلاديمير بوتن ومعهم دول أخر سوف تعلمونهم، وقد أعلن الشيطان ترامب أنه سوف يجعل القدس العاصمة الأبديّة العالميّة لليهود ويترقب ردّة فعل قادات المسلمين العرب والعجم، ولم يجدوا فيكم ردّة فعلٍ وغلظةٍ وشدّةٍ وغضبٍ وردةَ فعلٍ من شعوبكم، فسوف يفعلها ويهدم المسجد الأقصى فيعذّبكم الله عذاباً نكراً ويهلك أعداءه وأعداء دينه وأعداء أوليائه، ولن تجدوا لكم من دون الله ولياً ولا نصيراً.

    Janganlah kalian menunggu sampai Kaukab Al Azab datang mengazab kalian bersama mereka kerana itulah yang lebih baik untuk kalian, ikutlah seruan dakwah Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani yang telah Allah utus sebagai sebuah kemenangan dan kemegahan bagi Islam dan umatnya, sebagai cahaya yang menerangi seluruh dunia dengan bayan keterangan yang hak bagi Al Qur'an.

    Jadi tidak boleh tidak, kalian mesti mengambil langkah-langkah segera untuk menggagalkan rencana-rencana jahat presiden Amerika keturunan Yahudi si syaitan Donald Trump dan pengikutnya yang telah membantunya untuk naik ke tampuk pemerintahan Amerika, presiden Rusia Vladimir Putin, dan bersama mereka ada negara-negara lain yang kelak kalian akan mengetahuinya.

    Sesungguhnya si syaitan Trump telah mengumumkan bahawa kelak dia akan menjadikan Al Quds sebagai ibukota abadi antarabangsa untuk Yahudi, dia menunggu respon dan reaksi nyata dari para pemimpin umat Islam yang arab dan ajam, dan mereka tidak menemukan pada kalian ada reaksi nyata, kekerasan, kekuatan dan kemarahan, tidak juga pada rakyat kalian.

    Jadi kelak dia akan melaksanakannya dan meruntuhkan Masjidil Aqsa, lalu Allah akan mengazab kalian dengan azab seksaan yang mengerikan, Allah akan membinasakan musuh-musuh-Nya, musuh-musuh agama-Nya dan musuh-musuh para aulia-Nya, dan kalian tidak akan menemukan pelindung ataupun penolong untuk kalian selain Allah.



    وربّما يودّ كافة قادات المسلمين العرب والعجم أن يقولوا: "عجّل يا ناصر محمد بماذا تنصحنا بفعله عاجلاً لينقذنا الله من عذابه ويزيدنا عزّاً إلى عزّنا ولا يسلط علينا عدوّ الله وعدوّنا؟".

    Barangkali seluruh pemimpin umat Islam yang arab dan ajam mahu mengatakan:

    "Cepatlah wahai Naser Mohammed, apa sarananmu untuk kami laksanakan segera supaya Allah menyelamatkan kita dari azab-Nya, supaya Allah menambah kemegahan dan kehormatan kita, agar musuh Allah dan musuh kita tidak dapat menguasai kita dengan melanggar hak kita lagi zalim dan aniaya
    ?"



    فمن ثم ننصحكم بما يلي:

    Untuk itu kami beri saranan dan nasihat kepada kalian seperti berikut:


    1 -
    أنْ تجتمعوا كافة حكام المسلمين عربيّهم وعجميهم بالمملكة العربيّة السعودية بمكة المكرمة مركز الأرض والكون وبيت الله المعظم فتعلنوا القرار بطرد كافة سفراء أمريكا من كافة دول المسلمين العربيّة والأعجميّة.

    1-
    Hendaklah kalian berkumpul dan bergabung, seluruh pemerintah umat Islam yang arab dan ajam bersatu dengan Kerajaan Saudi Arabia di Makkah Al Mukarramah yang merupakan pusat bumi dan alam semesta, di Baitullah, lalu kalian umumkan keputusan untuk mengusir semua duta Amerika dari seluruh negara umat Islam yang arab maupun yang ajam.


    2 -
    مقاطعة كافة السلع التجاريّة الأمريكيّة وكافة الأسلحة الأمريكيّة وطائراتها وشراء الأسلحة والطائرات من كوريا الشماليّة ومن ألمانيا وفينزويلا ومن دول النصارى المعارضة والمبغضة لترامب وحلفائه، فتلك صفعةٌ اقتصادية كبرى للشيطان المغرور ترامب فبدل أن يبني الاقتصاد الأمريكي كان سبباً في انهيار الاقتصاد الأمريكي.

    2-
    Hendaklah kalian memutuskan dan memboikot seluruh barang dagangan komersil Amerika, semua persenjataan Amerika dan pesawat-pesawat mereka. Hendaklah kalian membeli persenjataan dan pesawat-pesawat dari Korea Utara, Jerman dan Venezeula, juga dari negara-negara Nasrani oposisi yang menentang dan membenci Trump beserta sekutu-sekutunya.

    Demikian itu merupakan suatu tamparan ekonomi utama yang besar terhadap si syaitan angkuh Trump, jadi bukan dia yang akan membangunkan ekonomi Amerika, malah dia yang menjadi penyebab runtuhnya perekonomian Amerika.



    3 -
    تقوية كافة الاقتصاد الإسلاميّ لكافة الدول الإسلاميّة العربيّة والأعجمية في خلال عشيةٍ وضحاها، وذلك فقط بتوحيد جميع عملات المسلمين إلى عملةٍ إسلاميّةٍ واحدةٍ فتجعلون في إحدى واجهتيها صورة المسجد الأقصى والواجهة الأخرى صورة المسجد الحرام، وتلك صفعةٌ أكبر لكافة أعداء الإسلام والمسلمين.

    3-
    Hendaklah kalian mengukuhkan seluruh perekonomian Islam untuk semua negara umat Islam yang arab maupun yang ajam dalam tempoh segera secara tiba-tiba, yang demikian itu hanyalah terhasil dengan cara menyatukan semua matawang umat Islam menjadi satu matawang Islam sahaja, dinar dan dirham, kemudian kalian buatkan pada salah satu sisi matawang itu bergambar Masjidil Aqsa dan sisi lainnya gambar Masjidil Haram, kerana yang demikian itu merupakan suatu tamparan besar untuk musuh-musuh Islam dan umatnya


    4 -
    الاتّفاق على منظومة الدفاع الإسلاميّ الموحّد لكافة دول المسلمين العربيّة والأعجميّة ومقدساتهم فتتفقون على الدفاع الموحد عن أمن أيِّ دولةٍ إسلاميّةٍ على حدّ سواء عربيّةً أم أعجميّةً حتى تصبح جميع دول المسلمين كالجسد الواحد إذا اشتكى منه عضوٌ تداعى له سائر الجسد بالسهر والحمى.

    4-
    Hendaklah kalian bersepakat menyatukan sistem pertahanan Islam yang terintegrasi lagi terpadu untuk seluruh negara umat Islam yang arab maupun yang ajam, untuk menjaga kehormatan tempat-tempat suci umat Islam, maka kalian perlu bersepakat untuk sebuah sistem pertahanan yang terpadu bagi mempertahankan keamanan dan keselamatan di mana-mana negara Islam secara seksama, di negara arab maupun ajam, supaya seluruh negara umat Islam menjadi bagaikan satu tubuh, yang bilamana satu anggota mengaduh kesakitan, maka seluruh tubuh juga akan turut sama merasakan kesakitan, susah tidur dan demam.


    5 -
    تعدّوا لهم ما استطعتم من قوةٍ من عتاد الحروب الحديثة ترهبون به عدوّ الله وعدوّكم ترامب وبوتن ونتنياهو وآخرين من دونهم لا تعلمونهم بعد، ثم يكفيكم الله شرّهم ويموتون بغيظهم وتفشل كافة مخططاتهم ويهلكهم الله بكوكب العذاب وحدهم إن يشاء، ولله الأمر من قبل ومن بعد.

    5-
    Hendaklah kalian mempersiapkan kekuatan persenjataan dan kelengkapan perang moden yang kalian sanggupi buat menghadapi musuh-musuh Allah, supaya dengannya kalian dapat menggentarkan musuh kalian si Trump, Putin, Netanyahu dan musuh kalian selain mereka yang belum kalian ketahui, kemudian Allah-lah yang akan mencukupkan kalian dan memelihara kalian, musuh-musuh kalian akan mati dengan kemarahan dan kejengkelan mereka, menjadi gagal seluruh rencana jahat mereka dan Allah akan membinasakan mereka semua dengan Kaukab Al Azab jika Dia menghendaki, hanya bagi Allah-lah urusan sebelum dan sesudah.


    6 -
    تنبذوا كافة خلافاتكم المذهبيّة وراء ظهوركم ودعوها للإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وعلماء المسلمين، وأعدِكم وعداً غير مكذوبٍ بإذن الله بحلّ كافة خلافات علماء المسلمين المذهبيّة وأن أهيمن عليهم بسلطان العلم أجمعين بحكم الله من محكم القرآن العظيم والسنّة النبويّة الحقّ حتى أجعلهم بين خيارين إمّا أن يتّبعوا كتاب الله القرآن العظيم وسنّة رسوله الحقّ أو يكفروا بكتاب الله وسنّة رسوله الحقّ، ولا أظنّ علماء المسلمين سوف يكفرون بكتاب الله وسنّة رسوله الحقّ ولكنهم يخشون ملوكهم وأمراءهم ورؤساء دولهم من التصديق والاعتراف بالإمام المهديّ ناصر محمد اليماني، كونهم يظنّون أنهم إذا اعترفوا بالإمام المهديّ ناصر محمد اليماني فهذا يعني أن تُسلّم إليه عروش الدول الإسلاميّة ويستبدل قادتها، ويظنّون أنه سوف ينزع الملك من ملوك المسلمين وأمرائهم ورؤسائهم. ويا سبحان الله أنّى ينزع اللهُ ملك من اتّبع دعوة الحقّ من جميع قادات المسلمين فكيف ينزع الله منهم ملكهم وهو وعدهم في محكم كتابه القرآن العظيم في قوله تعالى: {وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ} صدق الله العظيم [إبراهيم:7].

    6-
    Hendaklah kalian mengabaikan perbezaan sekte dan mazhab kalian dengan mencampakkannya di balik belakang kalian, serahkannya kepada Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed dan ulama Islam, aku berjanji kepada kalian dengan janji yang pasti dipenuhi dengan izin Allah, untuk menyelesaikan seluruh perbezaan dan konflik antar sekte dan mazhab para ulama umat Islam, bahawa aku akan menguasai dan mengungguli mereka semuanya dengan bukti penguasaan ilmu pengetahuan dengan muhkam Al Qur'an dan Sunnah Nabawiyah yang hak, sehinggalah aku menjadikan mereka berada di antara dua pilihan, sama ada untuk mengikuti Kitabullah Al Qur'an dan Sunnah Rasul yang hak, ataupun mengingkarinya Kitab Allah dan Sunnah yang benar dari Rasul-Nya.

    Aku tidak fikir para ulama kelak akan mengingkari Kitabullah dan Sunnah Rasulullah yang hak, akan tetapi mereka mengkhuatirkan raja-raja mereka, para pemimpin dan ketua-ketua di negara mereka, mereka takut untuk membenarkan dan mengakui Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani, ini kerana mereka fikir sekiranya mereka mengakui Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani, maka yang demikian itu bermakna mereka perlu menyerahkan tampuk pemerintahan mereka kepada Al Mahdi, lalu Al Mahdi akan menggantikan pemimpin-pemimpin di tampuk pemerintahan, mereka fikir kelak Al Mahdi akan menurunkan raja dari tahta pemerintahan, begitu juga nasib pemimpin-pemimpin dan ketua-ketua umat Islam.

    Ya Subhanallah..aduhai Maha Suci Allah..mengapa pula Allah mahu lucutkan kekuasaan orang yang telah mengikuti seruan kebenaran dari kalangan pimpinan kaum muslimin, bagaimana pula Allah akan berbuat begitu dengan menurunkan pemimpin yang benar, sedangkan Allah telah berjanji kepada hamba-hamba-Nya dalam muhkam Al Qur'an pada firman-Nya:

    Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memaklumkan; "Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih". (7)
    Maha Benar Allah
    [Ibrahim]


    وحتى ولو لم يصدّق كافةُ ملوك وأمراء ورؤساء المسلمين فلا ولن يقاتل الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني أيّاً منهم على ملكه؛ بل المُلك لله يؤتيه من يشاء. فإنْ أبَى الاتّباع قاداتُ دول المسلمين والعالمين فسوف يعذّبهم الله عذاباً نكراً فيعترفوا بالإمام المهديّ ناصر محمد اليماني جميعاً ويسلّموا إليه الملك تسليماً، ثم نستبدل قوماً غيرهم على عروشهم. وذلك أمرٌ من الله في محكم كتابه لو لم يصدقوا ويتّبعوا إلا من بعد مرور كوكب العذاب، كونهم لم يصدّقوا بكلام الله فيتّبعوا دعوة الحقّ من ربّهم حتى جاءهم عذاب يومٍ عقيمٍ. فهل ردّ الله خليفته آدم إلى منصبه من بعد أنْ عفا عنه وزوجته؟ فكونوا من الشاكرين يا معشر قادات العرب والمسلمين إذ بعث الله الإمام المهديّ ناصر محمد في عصركم وفي أمّتكم واتّبعوا كتاب الله القرآن العظيم والسّنة النبويّة الحقّ التي لا تخالف لمحكم كتاب الله القرآن العظيم وكونوا عباد الله إخواناً وادخلوا في السِّلم كافةً فيما بينكم استجابةً لأمر الله إليكم اليوم في محكم كتابه في قول الله تعالى: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ (208) فَإِن زَلَلْتُم مِّن بَعْدِ مَا جَاءَتْكُمُ الْبَيِّنَاتُ فَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ (209)} صدق الله العظيم [البقرة].

    Meskipun seluruh raja, pemimpin dan ketua umat Islam tidak percaya, Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani sama sekali tidak akan memerangi sesiapa pun di antara mereka di kerajaan mereka;bahkan seluruh kerajaan adalah milik Allah, Dia menganugerahkan kerajaan kepada sesiapa yang Dia kehendaki.

    Jika sekiranya para pemimpin negara-negara umat Islam enggan dan menolak untuk mengikuti seruan kebenaran ini, maka kelak Allah akan mengazab mereka dengan azab seksaan yang tidak terperi, baru mereka semua mahu mengakui Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani dan menyerahkan kekuasaan mereka kepadanya dengan sebenar-benarnya, kemudian kami akan gantikan mereka dengan kaum lain menduduki tampuk pemerintahan mereka.

    Demikian ini adalah perintah dari Allah dalam muhkam Kitab-Nya, sekiranya mereka tidak percaya dan tidak mengikuti Al Mahdi kecuali setelah melintasnya Kaukab Al Azab, ini kerana mereka tidak membenarkan firman Allah dan mengikuti seruan dakwah yang benar dari Tuhan mereka sehinggalah azab di hari yang tandus datang kepada mereka.

    Adakah Allah mengembalikan khalifah-Nya Adam kepada kedudukannya setelah Dia memaafkan Adam dan Hawa
    ??

    Maka jadilah kalian semua sebagai hamba-hamba Allah yang bersyukur wahai sekalian pemimpin arab dan umat Islam, yang mana Allah telah mengutus Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed di zaman kalian pada umat kalian, ikutilah Kitabullah Al Qur'an dan Sunnah Nabawiyah yang hak, yang tidak bertentangan dengan muhkam Al Qur'an.

    Jadilah kalian semua sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara, masuklah kalian semuanya ke dalam agama Islam secara keseluruhan antara kalian, semata-mata kerana menyambut dan melaksanakan perintah Allah kepada kalian hari ini dalam muhkam Kitab-Nya, pada firman Allah Ta'ala:

    Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhan, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu. (208) Tetapi jika kamu menyimpang (dari jalan Allah) sesudah datang kepadamu bukti-bukti kebenaran, maka ketahuilah, bahwasanya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. (209)
    Maha Benar Allah
    [Al Baqarah]


    ويا معشر الأنصار السابقين الأخيار في عصر الحوار من قبل الظهور فليتمّ التركيز على هذا البيان بتبليغه عبر الإنترنت العالميّة إلى مواقع صفحات كافة ملوك وأمراء ورؤساء المسلمين بشكلٍّ مكثفٍ فيُرسل من جميع الأقطار في العالمين، حتى إذا جاء تقرير استلامٍ من أيّ مكتبِ رئيسٍ فمن ثم تكفّون تبليغَ البيان عنه من بعد التأكد من وصول البيان إلى موقعه أو صفحته أو بريده. ويتحمّل المسؤولية بعدها من كتمه عن مليكه من مدراء مواقع وصفحات الرؤساء والملوك، ولسوف يلعنهم رؤساؤهم وملوكهم من بعد الظهور لعناً كبيراً كونهم حرموهم السبق بالتصديق بالحقّ من ربهم في عصر الحوار من قبل الظهور بعذاب من الله عظيم. برغم أن كلّ الملوك والرؤساء والأمراء مطّلعون على دعوة الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني، ولكن الذين سوف يكتمون هذا البيان الهام جداً عن الملوك والأمراء والرؤساء من مدراء مواقعهم فسوف يلعنهم الله ويلعنهم اللاعنون من بعد الظهور. تصديقاً لقول الله تعالى: {إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ (159) إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ ۚ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ (160)} صدق الله العظيم [البقرة].

    Wahai sekalian anshar pendahulu yang baik di era hiwar sebelum muncul, hendaklah kalian berikan tumpuan dan fokus pada bayan ini, dengan menyampaikannya melalui jaringan internet global ke situs-situs halaman milik seluruh raja, pemimpin dan ketua umat Islam secara intensif terus menerus, supaya ianya dapat dihantar dari semua wilayah ke seluruh dunia, sampailah tiba laporan penerimaan risalah ini dari mana-mana pejabat presiden, baru kemudian kalian berhenti menghantarnya, setelah adanya konfirmasi yang menyatakan bahawa bayan keterangan ini telah sampai ke website, situs atau e-mail mereka.

    Setelah itu si pengelola website para raja dan para ketua beserta adminnya yang menyembunyikan keterangan ini dari tuan mereka-lah yang akan dipertanggungjawabkan, kelak ketua-ketua mereka dan para raja akan mengutuk mereka dengan sebenar-benar kutukan setelah kemunculan Al Mahdi, kerana para pengelola website dan situs itu telah mencegah para raja dan ketua mereka untuk maju dan mendahului, dalam membuat pembenaran terhadap kebenaran dari Tuhan mereka di era hiwar sebelum muncul dengan azab seksaan yang besar dari Allah.

    Meskipun semua raja, ketua dan pemimpin telah mendapatkan informasi mengenai seruan dakwah Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani, akan tetapi para pengelola dan admin yang menyembunyikan bayan keterangan yang sangat penting ini dari para raja, pemimpin dan ketua mereka, maka kelak Allah akan mengutuk mereka, begitu juga semua manusia akan mengutuk mereka setalah kemunculan Al Mahdi.

    Pembenaran terhadap firman Allah Ta'ala:

    Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan berupa keterangan-keterangan (yang jelas) dan petunjuk, setelah Kami menerangkannya kepada manusia dalam Al Kitab, mereka itu dilaknati Allah dan dilaknati (pula) oleh semua (mahluk) yang dapat melaknati, (159)

    kecuali mereka yang telah taubat dan mengadakan perbaikan dan menerangkan (kebenaran), maka terhadap mereka itulah Aku menerima taubatnya dan Akulah Yang Maha Menerima taubat lagi Maha Penyayang. (160)

    Maha Benar Allah
    [Al Baqarah]


    وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
    أخوكم في دين الله خليفة الله وعبده الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

    Salam ke atas para utusan dan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam..

    Saudara kalian dalam agama Allah, khalifah-Nya dan hamba-Nya, Al Imam Al Mahdi Naser Mohammed Al Yamani


    _______________



    رابط البيان بعنوان: تحليلٌ سياسيٌّ خطيرٌ يتعلق بمصير كافة الشعوب العربيّة والإسلاميّة:


    https://nasser-alyamani.org/showthread.php?21414


    Link bayan keterangan bertajuk:Analisis Politik Berbahaya Terhadap Nasib Masyarakat Arabia dan Islam:

    https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=204899


    sumber:
    https://nasser-alyamani.org/showthread.php?t=30025
    اضغط هنا لقراءة البيان المقتبس..

    -sumber-

المواضيع المتشابهه
  1. مشاركات: 12
    آخر مشاركة: 14-07-2020, 07:10 PM
  2. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 17-03-2020, 12:46 AM
  3. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 07-05-2017, 11:33 PM
  4. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 06-06-2016, 12:45 PM
  5. Dari Imam Mahdi kepada yang berilmu di antara manusia dan jin dari kalangan Ulul Albab
    بواسطة أبو عزرا في المنتدى Melayu
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 06-01-2013, 09:16 PM
ضوابط المشاركة
  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •