-2-
الإمام ناصر محمد اليماني
12 - ربیع الآخر - 1434 هـ
22 - 02 - 2013
مـ
۴- اسفند - ۱۳۹۱ ه.ش.

05:14
صبح

[ لمتابعة رابط المشاركـة الأصلية للبيـان ]
https://mahdialumma.org/showthread.php?p=87058

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پاسخ قاطع امام مهدی به تمام علمائی که در مورد اسم اعظم خداوند مجادله می‌کنند.


بسم الله الرحمن الرحيم، و صلوات و سلام بر تمام انبیا و رسولان الهی و خاندان پاک و مطهر آنان از اولین تا آخرینشان باد، رسولی که با قرآن عظیم به سوی جن و انس فرستاده شده‌است. ای کسانی که ایمان آورده‌اید به او و رسولان پیش از او صلوات و سلام فرستاده و تسلیم باشیدما میان‌انها فرقی نمی‌گذاریم. حنیفانه هیچ‌چیز را با خدا شریک نگیرید که از عذاب‌شوندگان خواهید بود و اما بعد.
از تمامی «اانصار پیشگام برگزیده» می‌خواهم در حین گفت‌وگو و بحث از سیرت و اخلاق امام مهدی پیروی کنند. اگر گاهی می‌بینید مهدی منتظر در حین گفت‌وگو با برخی شیاطین بشر با تندی صحبت می‌کند برای این است که می‌داند آنها ایمان نمی‌آورند حتی اگر برایشان روشن شود که مهدی منتظر همان ناصرمحمد یمانی است، این بر گمراهی و ناپاکیشان می‌افزاید و مکر و تلاش بیشتری می‌کنند تا مردم را از راه راست [صراط مستقیم] دور کنند. ولی دکتر فاضل و ارجمند احمد عمرو از آنان نیست. او از عالمان مسلمین است و واجب است به ایشان احترام بگذارید و با روشی که نیکوتر است با او مناظره کنید. به فرمانی که خداوند در آیات محکم کتابش به دعوتگرانی که مردم را به سوی او می‌خوانند می‌دهد، پایبند باشید:
{ ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ ‎﴿١٢٥﴾}صدق الله العظيم [النحل]
دکتر فاضل جناب احمد عمرو به جهت ادامه‌ی گفت‌وگو با مهدی منتظر در «عصر گفت‌وگو قبل از ظهور» به شما خیرمقدم عرض می‌کنم. جناب احمد عمرو، صلوات و سلام خداوند بر شما باد و در صورتی که بخواهید از حق پیروی کرده و راهی به سوی خدایتان بیابید، باشد تا به شما بصیرت دیدن حق را عنایت فرماید.
ای حبیب من در راه خدا، گفت‌وگویمان را درباره اسماء ذاتی و اسماء صفاتی خداوند سبحان و تعالی و بسیار والا مرتبه ادامه می‌دهیم. ای حبیب من در راه خدا، مگر هر انسانی دارای صفات ذاتی در جسم خود نیست؟ مثل شکل صورت، قد، رنگ و چاق یا لاغر بودن....اینها خصوصیات جسمانی ذات آن فرد است. همچنین انسان خصوصیات نفسی و روحی هم دارد. اما والاترین و پسندیده‌ترین صفات در آسمان‌ها و زمین از آن خداوند است وهمچنین می‌گوییم رب العالمین دارای اسماء ذاتی و منزهی مثل«الله» و «الرحمن» است. از آنجایی که این اسامی مربوط به ذات خداوند است، هیچ بنده‌ای را نشاید که با این نام‌ها خوانده شود. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{وَمَا نَتَنَزَّلُ إِلَّا بِأَمْرِ‌ رَ‌بِّكَ ۖ لَهُ مَا بَيْنَ أَيْدِينَا وَمَا خَلْفَنَا وَمَا بَيْنَ ذَٰلِكَ ۚ وَمَا كَانَ رَ‌بُّكَ نَسِيًّا ﴿٦٤﴾رَّ‌بُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ‌ لِعِبَادَتِهِ ۚ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا ﴿٦٥﴾}
صدق الله العظيم [مريم]
از آنجا که اسم «الله» و اسم «الرحمن» از اسامی ذات خداوند سبحان هستند و نه از اسامی صفاتی، اجازه اطلاق آنها به احدی از بندگان داده نمی‌شود. به همین علت خداوند تعالی می‌فرماید:
{رَّ‌بُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ‌ لِعِبَادَتِهِ ۚ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا}
صدق الله العظيم.
به همین دلیل کسی را پیدا نمی‌کنی که نامش «الله» یا «الرحمن» باشد چرا که اینها اسامی ذاتی هستند. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:

{قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمَنَ أَيًّا مَا تَدْعُوا فَلَهُ الْأسماء الْحُسْنَى}
صدق الله العظيم [الإسراء:۱۱۰]
اما اسامی صفات نفسیه، خداوند با بندگانش شریک است و می‌توانید بندگانی را بیابید که خداوند آنها را با یکی از اسامی صفات نفسیه خود می‌خواند.
امام مهدی ناصر محمد یمانی سؤال بسیار مهمی از شیخ فاضل دکتر احمد عمرو دارد و می‌پرسد: ای برادر کریم، خداوند تو را هدایت فرماید، مگرنام «الرؤوف الرحیم» از اسامی صفات نفسیه نیست؟ چرا که بندگان صالح در این نام شریک هستند، به همین دلیل خداوند محمد عبد و رسولش را با صفات مشترک بین خداوند و بندگان مهربانش وصف می‌کند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ ‎﴿١٢٨﴾‏}
صدق الله العظيم [التوبة]
به همین ترتیب آیا اسم «الحلیم» از اسامی صفات نفسیه خداوند نیست؟ می‌بینید که خداوند خلیل و رسولش ابراهیم صلّى الله عليه وآله وسلم را حلیم وصف می‌کند.خداوند تعالی میفرماید:
{إِنَّ إِبْرَاهِيمَ لَحَلِيمٌ أَوَّاهٌ مُّنِيبٌ ‎﴿٧٥﴾}
صدق الله العظيم [هود]
خداوند نبی خود اسماعیل را نیز «الحلیم» وصف می‌کند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{ فَبَشَّرْنَاهُ بِغُلَامٍ حَلِيمٍ ‎﴿١٠١﴾} صدق الله العظيم [الصافات]
این صفت‌ها از صفات نفسیه خداوند سبحان هستند که از جانب او در قلب بندگان مهربان نهاده می‌شود. بنابر این خداوند به هر کدام از بندگانش که بخواهد جزئی از این صفات پسندیده و حمید را که جزئی از صفات نفسیه خداوند سبحان و تعالی است عطا می‌نماید! صفت رحمت از اسامی مربوط به صفات نفسیه خداوند است .لذا خداوند تعالی می‌فرماید:
{لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ ‎﴿١٢٨﴾‏}صدق الله العظيم [التوبة]
اما این خداست که ارحم الراحمین است. صفت کَرَم هم از اسامی صفات نفسیه خداوند است و بعضی بندگان با این ویژگی توصیف می‌شوند، ولی «اکرم الاکرمین» خداوند است..و لکن خداوند «ارحم الراحمین» است....و لکن خداوند «خیرالغافرین» است. صفت رضوان خدا درنفسش «رضوان نفس الله» هم از صفات نفسیه خداوند است و خداوند بندگانش را از غضب نفسش برحذر می‌دارد تا مبادا رضوان نفس خدا را با غضبش عوض کنند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{لَّا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۖ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ إِلَّا أَن تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً ۗ وَيُحَذِّرُكُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ ۗ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ ‎﴿٢٨﴾‏ }صدق الله العظيم [آل عمران]
کسی که به‌جای مؤمنان، کسانی را به دوستی و ولایت بگیرد که مورد غضب خدا هستند، غضب خدا نصیبش خواهد بود. خداوند تعالی می‌فرماید:
{أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ تَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ }صدق الله العظيم [المجادلة:۱۴]
کسی که با آنها دوستی کند، مانند آنها به غضب خداوند دچار می‌شود. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ} صدق الله العظيم [المائدة]
نمی‌خواهیم از موضوع خارج شویم، لذا گفت‌وگو در مورد اسامی ذاتی و اسامی صفاتی خداوند را ادامه میدهیم، چرا که مشکل شما عدم تمایز بین اسامی ازلیِ ذات خداوند و اسامی صفات نفسی اوست. اسامی صفات نفسیه پروردگار بر حسب عمل بنده دچار تبدیل و تغییر می‌شوند، از یاد خداوند رو برگرداندن به معنای تبدیل رضوان خدا به غضبش است که حاصل آن چیزی جزعذاب نیست. توبه و انابه، غضب نفس خداوند را به رضوان نفس او تغییرمی‌دهد. لذا دکتر ارجمند احمد عمرو شاکر این نعمت خداوند عالمیان بر بندگانش یعنی «رضوان در نفس خدا» باش و نسبت به آن کافر نشو.
ممکن است دکتر احمد عمرو صحبت مرا قطع کرده و بگوید: «ناصر محمد یمانی، دکتر احمد عمرو از کسانی است که در آرزوی رضوان خداوند است، پناه بر خدا اگر از کسانی باشد که از رضوان نفس خدا کراهت دارند. بلکه اختلاف ما با شما بر سر این است که ناصر محمد و یارانش، رضوان خداوند را به عنوان هدف نهاییشان در نظر گرفته‌اند، اما من و کسانی که همراهم هستند خدا را عبادت می‌کنیم تا از ما راضی باشد و همین ما را بس است». جواب ناصر محمد یمانی به او این است که چرا فقط به دنبال این هستی که خدا از تو راضی باشد و این برای تو کافی است؟ جواب دکتر احمد عمرو روشن است: «چون می‌خواهم به بهشت رفته و از آتش درامان باشم». پس ناصر محمد پاسخ می‌دهد: در این صورت شما رضوان خداوند را که بزرگترین نعیم اوست، یعنی «نعیم اعظم» را وسیله‌ای برای رسیدن به نعیم کوچک‌تر یعنی بهشت قرار داده‌ای. اما دکتر فاضل، رضوان خداوند، نعیم بزرگ و اعظم اوست. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{ وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ۚ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ‎﴿٧٢﴾‏}صدق الله العظيم [التوبة]
در این جا خدا به «نعیم جنت» که یک بهشت مادی است اشاره می‌نماید و سپس برایتان فتوا می‌دهد که «رضوان نفس ِخداوند از نفس بندگانش»، نعیمی است که بزرگتر از بهشت اوست و راز و هدف آفرینش خلق در همین نهفته است.
تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ ‎﴿٥٦﴾‏}صدق الله العظيم [الذاريات]
خداوند ما را برای ازدواج با حورالعین و یا منازل و مساکن پاک بهشتی نیافریده‌است بلکه هدف آفرینش ما در نفس خداوند است. گرچه خداوند استفاده از «رضوان خدا» را به عنوان «وسیله‌ای» برای تحقق بهشت و دوری ازعذاب جهنم، بر بندگانش حرام نکرده‌است؛ اما هدف او فرستادن ما به بهشت یا نجات ما از آتش نیست. خداوند هدف خلقت ما را به روشنی در کتاب استوارش بیان نموده است:
{وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ ‎﴿٥٦﴾‏}صدق الله العظيم [الذاريات]
به همین دلیل مهدی منتظر، بشریت را به سوی تحقق هدف خلقتشان فرا می‌خواند تا رضوان خداوند را هدف نهایی خود بدانند نه وسیله‌ای جهت تحقق بهشت. رضایت خدا از بندگانش نعمتی بزرگتر از بهشت است. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{ وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ۚ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ‎﴿٧٢﴾‏}صدق الله العظيم [التوبة]
حبیب من در راه خدا، جناب احمد عمرو محترم، به خدا قسم نمی‌توانی رضوان خداوند را هدف نهایی خود قرار دهی مگر اینکه از قومی باش که حبیب خداوند هستند و محب او [يحبّهم الله ويحبّونه]. آنان چون مورد محبت خدا بوده و خودشان نیز او را دوست دارند تا زمانی که خداوندشان راضی نشود به حور العین و نعمت بهشت خداوند راضی نخواهند شد. آنها خداوند را برای تحقق هدف بزرگتری عبادت می‌کنند که همان رضوان نفس خدا بر بندگانش است. می‌بینی که هدف آنها درست بر خلاف هدف شیاطین انس و جن است. احمد عمرو! آیا شیطان ابلیس و هوادارنش از شیاطین جن و انس برای خشمگین کردن خداوند، فقط خودشان از نماز رو برگردانده و به شهوات می‌پردازند و همین برایشان کافی‌است؟ دکتر ارجمند احمد عمرو به حق شهادت بده، آیا ابلیس و لشکریان شیطانیِ جن و انس او، به برانگیختن غضب خدا بر خودشان بسنده می‌کنند یا اینکه شب و روز در تلاش هستند تا خداوند به تمام بندگانش غضب کند، تا احدی از بندگان را پیدا نکنی که شاکر خداوند باشد؟..به همین علت است که شیطان رانده‌شده و حزبش از شیاطین جن و انس به شدت در تلاش‌اند تا به هدفشان برسند. آنها می‌خواهند تمام جماعت انس و جن «یک امت کافر» باشند و کسی شکرگزار خداوند نباشد و لذا رضایت خداوند متحقق نشود. به همین علت شیطان رانده‌شده می‌گوید:
{ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾}صدق الله العظيم [الأعراف]
لذا ای حبیب من در راه خدا و ای نور چشمانم دکتر فاضل احمد عمرو، برایت روشن کردم که شیطان و دار و دسته‌اش از هر وسیله و حیله‌ای استفاده می‌کنند تا مانع هدایت مردم شوند. آنها مانع پیروی مردم از انبیا و دعوت کنندگان به راه خداوند عزیز و حمید می‌شوند. به همین علت است که شیطان می‌گوید:
{لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَ‌اطَكَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾{
صدق الله العظيم[الأعراف]
لذا ای حبیب من در راه خدا،احمدعمرو، می‌بینی که شیطان رانده‌شده، فقط به شرک به خداوند و پیروی از شهوات قناعت نمی‌کند، بلکه او و حزبش به سختی در تلاش‌اند تا به هدفشان در نفس خداوند برسند و آن هم چیزی نیست جز عدم تحقق «رضوان خدا در نفسش نسبت به بندگان». آنها می‌دانند خداوند از کفر بندگانش ناراضی‌است و شکرگزار بودن را برایشان می‌پسندد. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{إِنْ تَكْفُرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنْكُمْ ۖ وَلَا يَرْضَىٰ لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ ۖ وَإِنْ تَشْكُرُوا يَرْضَهُ لَكُمْ}صدق الله العظيم [الزمر:۷]

از آنجا که رضوان خداوند در شاکر بودن بندگان است، شیطان و دار و دسته‌اش در تلاش‌اند که برعکس این هدف در نفس خداوند محقق شود. لذا شیطان رانده‌شده در قصص قرآنی می‌گوید:
{لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَ‌اطَكَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾}

صدق الله العظيم[الأعراف]
ای حبیب من در راه خدا احمد عمرو، به هدفی که شیطان در تلاش است در نفس خداوند محقق شود، نگاه کن: محقق نشدن رضایت خدااز بندگانش، لذا می‌گوید:
{لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَ‌اطَكَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ ۖ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾} صدق الله العظيم
.احمد عمرو ببین شیطان در نفس خدا به دنبال چه هدفی‌است:
{وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ}. می‌دانی چرا برای این هدف تلاش می‌کند؟ چون می‌داند خداوند دوست دارد بندگانش شاکر باشند. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{وَلَا يَرْضَىٰ لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ ۖ وَإِنْ تَشْكُرُوا يَرْضَهُ لَكُمْ} صدق الله العظيم.

سؤالی که در برابر شیخ احمد عمرو و تمام علمای مسلمان قرارمی‌گیرد، این است: آیا شیطان و حزبش به تحقق نیافتن رضوان خداوند بر خودشان اکتفا می‌کنند، یا شب‌ و روز می‌کوشند با هر وسیله و حیله‌ای همگی مردم را کافر کرده و نگذارند رضوان خدا بر بندگانش محقق شود؟
شما می‌بینید که امام مهدی و حزبش درست عکس این عمل می‌کنند. ما فقط به رضای خدا از خودمان راضی نبوده و بسنده نمی‌کنیم، بلکه شب و روز و با هر وسیله و ترفندی در تلاش‌ایم تا رضوان خدا در نفسش محقق گردد و لذا به اذن خداوند می‌خواهیم همه مردم در راه مستقیم [صراط مستقیم] عبادت خداوند یگانه و بی شریک متحد کنیم. هدف ما از تحقق رضوان خداوند بر بندگان، برگرداندن مکر شیاطین جن و انس به خودشان و تنها خودشان است، چرا که برای سوختن در آتش جهنم سزاوارتر هستند
. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{فَوَرَ‌بِّكَ لَنَحْشُرَ‌نَّهُمْ وَالشَّيَاطِينَ ثُمَّ لَنُحْضِرَ‌نَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِيًّا ﴿٦٨﴾ ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن كُلِّ شِيعَةٍ أَيُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّ‌حْمَـٰنِ عِتِيًّا ﴿٦٩﴾ ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَىٰ بِهَا صِلِيًّا ﴿٧٠﴾ }صدق الله العظيم [مريم]
خطاب من به دوست عزیزم دکتر فاضل احمد عمرو و تمام علمای مسلمان این امت این است که خدا را شاکر باشید چون خداوند در سرنوشت شما مقدر فرموده‌است در امت امام مهدی ناصر محمد یمانی باشید. برانگیختن امام مهدی در این امت بزرگترین فضیلت خداوند در کتابش است، پس شاکر لطف خدا باشید. چقدر امت‌های قبلی در آرزوی برانگیخته شده امام مهدی در بینشان بودند تا از انصار او گشته و پشتیبانی‌اش کنند اما این اقبال نصیبشان نشد. در پیشگاه خداوند چه پشیمانی بزرگتر از این خواهد بود که از کسی از دعوت امام مهدی منتظر در «دوران گفت‌وگو پیش از ظهور» مطلع شود ولی از او پیروی نکرده و برای پیروزشدن دعوت حق، از وی پشتیبانی نکند! در برابر خداوند چه پشیمانی بزرگتر از این خواهد بود که از دعوت امام مهدی منتظر در «دوران گفت‌وگو پیش از ظهور» مطلع شده‌باشند اما از او روبرگردانده و اورا مجنون بخوانند! ولی شدیدترین ندامت برای کسانی خواهد بود که به تکذیب و پشت کردن به وی بسنده نکردند، بلکه شب و روز تلاش می‌کردند تا با هر وسیله و حیله‌ای مانع پیروی مردم از امام مهدی ناصر محمد یمانی شوند. اینان مورد لعنت خداوند و همه لعنت‌کنندگان هستند، مگرآنان که توبه کرده و اشتباهشان را تصحیح کنند که خداوند غفور ورحیم است. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَـٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّـهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﴿١٥٩﴾ إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَـٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ ۚ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّ‌حِيمُ ﴿١٦٠﴾}صدق الله العظيم [البقرة]

ای کسانی که مانع پیروی از بیاناتِ حقِ قرآنِ عظیمی می‌شوید که امام مهدی با آنها برای مردم استدلال می‌کند، بنگرید که اگر توبه نکنید چه سر انجامی خواهید داشت. خداوند تعالی می‌فرماید:
{إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَـٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّـهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﴿١٥٩﴾ إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَـٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ ۚ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّ‌حِيمُ ﴿١٦٠﴾ }صدق الله العظيم [البقرة]
شما مانند شیاطین بشر از قوم یهود هستید، همان‌ها که با وجود اینکه برایشان روشن شد قرآن عظیم به حق و از جانب خداوند است مردم را از پیروی از آن باز می‌داشتند. به خدا شهادت میدهم شیخ فاضل احمد عمرو از آنان نیست .ای انصار پیشگام برگزیده !با او با ملایمت رفتار کنید باشد که خداوند به واسطه شیخ فاضل احمد عمرو، پشت شما را محکم کند. او با تصور اینکه ناصر محمد یمانی و حزبش در گمراهی هستند ، به سوی شما آمده است تا با تمام توان و امکاناتش از حدود دین خداوند دفاع کند. او در زمره علمای ترسویی نیست که جرأت ندارند با امام مهدی ناصر محمد یمانی وارد گفت‌وگو شوند با وجود اینکه خداوند آنها را از دعوت امام مهدی در «دوران گفت‌وگوی پیش از ظهور» مطلع ساخته است.
بازهم به شیخ فاضل دکتر احمد عمرو خیرمقدم عرض کرده و خوش‌آمد می‌گوییم و امید داریم خداوندی که از همگان بر عبدش مهربان‌تر است به او توانایی شناخت حق را داده و قلبش را نورانی گردانده و به راه مستقیم هدایتش نماید، باشد که در این امر پشتیبان و شریک ما گردد . چه مرد شریفی است! به جواب علمایی که خدا هدایتشان نکرده است بنگرید که در شأن امام ناصر محمد یمانی چه می‌گویند: او مجنون و ابله گمراه است و دیگران را هم گمراه می‌کند..
ممکن است یکی از علمایی که چنین فتوایی را در شأن امام ناصر محمد یمانی داده است بگوید: «ناصر محمد از کجا می‌دانی خداوند ما را هدایت نکرده است، آیا وارد قلب ما شده و از آن آگاه شده‌ای، یا فقط گمان داری که ما هدایت نشده‌ایم؟». جواب مهدی منتظر ناصر محمد یمانی این است که: به خداوند سوگند می‌خورم هر کس قبل از شنیدن دلایل محکم و قاطع امام مهدی ناصر محمد یمانی و پیش از اندیشیدن درباره منطق‌اش در شأن او فتوا بدهد، جزو هدایت‌شدگان خدا نیست، چرا که آنان که خداوند هدایتشان کرده است، قبل شنیدن سخنان و اندیشیدن در دلایل قاطع فرد، در مورد دعوت کننده قضاوت نمی‌کنند. بندگان هدایت شده خداوند آنانی هستند که در هر زمان و مکانی، ابتدا به صحبت دعوتگر گوش فرا می‌دهند و سپس به دلایل قاطع او می‌اندیشند تا دریابند، آیا سخنان حقاً از جانب خدا هستند؟ تا بدون آگاهی و بر اساس گمان قضاوت نکنند. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{وَالَّذِينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَن يَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّـهِ لَهُمُ الْبُشْرَ‌ىٰ ۚ فَبَشِّرْ‌ عِبَادِ ﴿١٧الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُۚ أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ ۖ وَأُولَـٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿١٨﴾ أَفَمَنْ حَقَّ عَلَيْهِ كَلِمَةُ الْعَذَابِ أَفَأَنتَ تُنقِذُ مَن فِي النَّارِ‌ ﴿١٩﴾}صدق الله العظيم [الزمر]
ای جویندگان حق! اگر می‌خواهید یقین پیدا کنید که فلان سخنران منبر از علمای خردمند و اؤلی الالباب است،بعد تمام شدن نماز به حضورش رفته و به او بگویید: «شیخ فاضل، کسی درعالم اینترنت هست که می‌گوید امام مهدی منتظر است و با جدیت در حال جهاد و آوردن حجت‌های قاطع قرآنی است. قرآن را برای ما بیان می‌کند و آن را با دلایل معتبری از خود قرآن و به نحوه عجیبی به تفصیل توضیح می‌دهد و عالمی نیست که بتواند در قرآن بر او غلبه کند». اگر جواب این عالم این باشد که: «فرزندم من تا بیانات او در مورد قرآن را ندیده و درباره آنها فکر نکرده باشم، نمی‌توانم بگویم از خودش درآورده یا دعوت او به سوی خداوند بر حق است . چیزی از این بیانات را برای من بیاور یا آدرس سایتش را بده تا بعد درباره این مرد فتوای درستی بدهم». در مورد چنین کسی می‌گویم که او از علمای امت است و به خدا قسم می‌‌خورم از خردمندانی است که به خداوند شرک نیاورده‌اند، ولو اینکه در برخی مسائل شرعی در اشتباه باشد، اما از کسانی است که به خداوند شرک نیاورده‌اند که مهم‌ترین نکته هم همین است.
اما اگر بعد از پرسش در مورد دعوت امام ناصر محمد یمانی و اینکه آیا او امام مهدی است، مستقیماً فتوا دادند که: «نه نه از او پیروی نکن .او خودش گمراه‌است و دیگران را نیز گمراه می‌کند.» واگر از علمای سنت باشد بگوید: «همان گونه که به ما گفته شده نام او محمد بن عبدالله است. و یا می‌گوید: «مهدی منتظر همان گونه که به ما گفته شده از اهل بیت بوده و نامش محمد و فرزند حسن عسگری است».سؤال کننده از همین جا یقین پیدا می‌کند عالمی که در مقابلش قرار گرفته‌است از خردمندان نیست. از کسانی نیست که خدا هدایتشان کرده باشد چرا که فقط براساس گمان و قبل از شنیدن بیان، درباره آن قضاوت می‌کند. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{فَبَشِّرْ‌ عِبَادِ ﴿١٧الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُۚ أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ ۖ وَأُولَـٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿١٨﴾ أَفَمَنْ حَقَّ عَلَيْهِ كَلِمَةُ الْعَذَابِ أَفَأَنتَ تُنقِذُ مَن فِي النَّارِ‌ ﴿١٩﴾}صدق الله العظيم [الزمر]
به فرموده خداوند بنگرید:
{أَفَمَنْ حَقَّ عَلَيْهِ كَلِمَةُ الْعَذَابِ أَفَأَنتَ تُنقِذُ مَن فِي النَّارِ‌ ﴿١٩﴾}صدق الله العظيم،
اینها کسانی هستند که قبل از شنیدن دعوت و تفکر در دلایل قاطع آن، تنها از روی گمان و غیب در مورد دعوت کننده قضاوت می‌کنند.

لذا ما در اینجا برای حبیب من در راه خدا، شیخ فاضل احمد عمرو دلیل آوردیم. اگر او بخواهد از حق تبعیت کرده و راه خداوند را برگزیند، حقیقت را به روشنی در این بیان خواهد شناخت که: برخی از اسامی خداوند اسماء ذات خدا بوده و هیچ احدی از مخلوقات را نمی‌توان با آنها نامید. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{رَّ‌بُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ‌ لِعِبَادَتِهِ ۚ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا ﴿٦٥﴾ }صدق الله العظيم [مريم]
و برخی از اسامی خداوند برای توصیف نفس خداوند تعالی است، که هریک از بندگانش را که بخواهد هم با آن وصف می‌کند. به همین علت محمد عبد و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را چنین می‌نامد :
{ لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ} صدق الله العظيم
آیا انکار می‌کنی نام «الرؤوف الرحيم» از اسماء الحسنی خداوند است؟ اما از اسامی مربوط به صفات نفسیه خداوند تعالی است؛ نه از اسامی ذاتی او مثل اسم ذات «الله»یا «الرحمن» که هیچ بنده‌ای در این اسامی با او شریک نیست. تصدیقِ فرموده‌ی خداوند تعالی:
{رَّ‌بُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ‌ لِعِبَادَتِهِ ۚ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا ﴿٦٥﴾ }صدق الله العظيم [مريم]
احمد عمرو حبیب من در راه خدا آیا مهدی منتظر حق را برایت بیان کرد؟
وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..

برادرتان امام مهدي ناصر محمد يماني.

اقتباس المشاركة 87104 من موضوع ردّ المهدي المنتظر إلى الدكتور أحمد عمرو الذي ينكر أن رضوان الله النّعيم الأكبر..


- 2 -
[ لمتابعة رابط المشاركـة الأصلية للبيـان ]

https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=87058

الإمام ناصر محمد اليماني
12 - 04 - 1434 هـ
22 - 02 - 2013 مـ
05:14 صــــباحاً
ــــــــــــــــــــ


الردّ الملجم من الإمام المهديّ إلى كلّ عالمٍ يجادل في اسم الله الأعظم ..

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة الأنبياء والمرسلين وآلهم الطيبين الطاهرين من أوّلهم إلى خاتمهم رسول الله بالقرآن العظيم إلى الإنس والجنّ أجمعين، يا أيّها الذين آمنوا صلّوا عليه وعلى الرسل من قبله وسلّموا تسليماً، لا نفرّق بين أحدٍ منهم حنفاء ولا تشركوا بالله شيئاً فتكونوا من المعذبين، أمّا بعد..


يا معشر الأنصار السابقين الأخيار، اقتدوا بالإمام المهديّ في الخُلُقِ في الحوار، وإنّما تجدون في المهديّ المنتظَر أحياناً غِلظةً في الحوار مع شياطين البشر كوني أعلم أنّهم لا يؤمنون حتى ولو تبيّن لهم أنّ المهديّ المنتظر هو ناصر محمد اليماني فلما زادهم إلا رجساً ومكراً وصداً شديداً عن الصراط المستقيم، وليس فضيلة الدكتور أحمد عمرو منهم؛ بل هو من علماء المسلمين فوجب عليكم احترامه وجداله بالتي هي أحسن، فالتزموا بأمر الله إلى الدعاة إليه في محكم كتابه: {ادْعُ إِلِى سَبِيلِ ربّك بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ ربّك هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ} صدق الله العظيم [النحل:125].

فأهلاً وسهلاً ومرحباً بفضيلة الشيخ الدكتور أحمد عمرو في الاستمرار في الحوار مع المهديّ المنتظَر في عصر الحوار من قبل الظهور ناصر محمد اليماني، وصلوات ربّي وسلامه عليك يا فضيلة الشيخ أحمد عمرو عسى الله أن يُبصِّرك بالحقّ إن كنت تريد اتّباع الحقّ وأن تتّخذه إلى ربّك سبيلاً.

ويا حبيبي في الله، فلنواصل الحوار حول أسماء الذات لله وأسماء صفاته سبحانه وتعالى علوَّاً كبيراً. ويا حبيبي في الله، أليس لكلّ إنسانٍ صفاتٌ ذاتيّةٌ جسمانيّة في صورته وطوله ولونه وهل هو سمين أو نحيف؟ فهذه صفاتٌ جسمانيّةٌ لذات الشخص وكذلك للإنسان صفات نفسيّة روحيّة، ولله المثل الأعلى في السماوات والأرض ونقول فكذلك ربّ العالمين له أسماء لذاته سبحانه مثال الله الرحمن وتلك من أسماء ذات الله لا ينبغي أن يَتَسَمَّى بها أحدٌ من عباده. تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَمَا نَتَنَزَّلُ إِلَّا بِأَمْرِ‌ رَ‌بِّكَ لَهُ مَا بَيْنَ أَيْدِينَا وَمَا خَلْفَنَا وَمَا بَيْنَ ذَٰلِكَ وَمَا كَانَ رَ‌بُّكَ نَسِيًّا ﴿٦٤﴾ رَّ‌بُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ‌ لِعِبَادَتِهِ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا ﴿٦٥﴾} صدق الله العظيم [مريم].

وبما أنّ الاسم (الله) والاسم (الرحمن) من الأسماء لذات الله سبحانه وليست أسماء صفاته ولذلك لا يجوز أن يتسمّى بها أحدٌ من عباده. ولذلك قال الله تعالى:
{رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ لِعِبَادَتِهِ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا} صدق الله العظيم. ولذلك لن تجد أحداً اسمه الله أو الرحمن لكونهما من أسماء الذات. تصديقاً لقول الله تعالى: {قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمَنَ أَيًّا مَا تَدْعُوا فَلَهُ الْأسماء الْحُسْنَى} صدق الله العظيم [الإسراء:110].

وأما أسماء الصفات النفسيّة فهي تشترك مع عبيده وتجد الله يصف أحدَ عباده بأحدِ أسماء صفات الربّ النفسيّة..

ويلقي الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني سؤالاً هاماً إلى فضيلة الشيخ الدكتور أحمد عمرو وأقول: يا أخي الكريم هداك الله أليس الاسم
(الرؤوف الرحيم) من أسماء صفاته النفسيّة؟ وبما أنّها تشترك مع عباده الصالحين ولذلك يصف الله محمداً عبده ورسوله بصفات مشتركة بين الربّ وعباده الرحماء. وقال الله تعالى: {لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ} صدق الله العظيم [التوبة:128].

وكذلك أليس اسم
(الحليم) من أسماء صفات الله النفسيّة؟ ولكنّك تجد الله يصف به خليله ورسوله إبراهيم الحليم صلّى الله عليه وآله وسلم. وقال الله تعالى: {إِنَّ إِبْرَاهِيم لَحَلِيم} صدق الله العظيم [هود:75].

وكذلك يصف الله به نبيّه إسماعيل الحليم. وقال الله تعالى:
{فَبَشَّرْنَاهُ بِغُلَامٍ حَلِيمٍ} صدق الله العظيم [الصافات:101].

وهذه الصفات هي من صفات الله النفسيّة سبحانه ويلقيها في قلوب الرحماء من عباده فيهب من يشاء جزءاً من تلك الصفات الحميدة وهي جزءٌ من صفات الله النفسيّة سبحانه وتعالى! وكذلك صفة الرحمة من أسماء صفات الله النفسيّة. ولذلك قال الله تعالى:
{لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ} صدق الله العظيم، ولكنّ الله هو أرحم الراحمين. وكذلك صفة الكرم هي من أسماء الصفات النفسيّة لله ويتّصف بها بعض عباده ولكنّ الله أكرم الأكرمين.. ولكنّ الله أرحم الراحمين.. ولكنّ الله خير الغافرين. وكذلك صفة رضوان نفس الله هي من صفات الله النفسيّة، ويُحذِّركم الله غضب نفسه لئن استبدلتم رضوان نفسه بغضبه. وقال الله تعالى: {لاَّ يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاء مِن دُوْنِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللّهِ فِي شَيْءٍ إِلاَّ أَن تَتَّقُواْ مِنْهُمْ تُقَاةً وَيُحَذِّرُكُمُ اللّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللّهِ الْمَصِيرُ} صدق الله العظيم [آل عمران:28].

كون من يتّخذ من دون المؤمنين أولياء من قومٍ غضب الله عليهم فسوف يناله غضبٌ ربّه. وقال الله تعالى: {أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ تَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ} صدق الله العظيم [المجادلة:14]. كون من يتولّهم فسوف ينال غضب الله كما نالهم. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ} صدق الله العظيم [المائدة:51]

ولا نريد أن نخرج عن الموضوع فليستمر الحوار في أسماء الذات وأسماء الصفات لله ربّ العالمين كون مشكلتكم لم تميّزوا بين أسماء الذات الأزليّة وأسماء الصفات النفسيّة لكون أسماء الصفات النفسيّة للربّ تتبدل تجاه العبد بحسب عمله، فإن أعرض عن ذكر ربّه فقد استبدل رضى نفس ربّه بغضبه فيناله العذاب، وإنْ تابَ وأناب استبدل غضب نفس ربّه بنعيم رضوان نفسه. فكن من الشاكرين ولا تكن من الكافرين بنعيم رضوان نفس الله ربّ العالمين يا فضيلة الدكتور أحمد عمرو.


وربّما يودّ أن يُقاطعني الدكتور أحمد عمرو فيقول: "يا ناصر محمد اليماني، بل الدكتور أحمد عمرو من الذين يطمعون في رضوان الله وأعوذ بالله أن أكون ممن كرِهوا رضوان الله نفس الله، وإنّما يا ناصر محمد إنّ خلافنا معكم هو أنّكم تبتغون رضوان الله غايةً ولكن أحمد عمرو ومن كان على شاكلته يعبدون الله ليرضى عنهم وحسبنا ذلك". ومن ثم يردّ عليه الإمام ناصر محمد اليماني وأقول: ولماذا تبتغي فقط رضوان الله عليك وحسبك ذلك؟ ومعلوم جواب الدكتور أحمد عمرو فسوف يقول: "لكي يدخلني جنّته ويقيني من ناره". ومن ثم يردّ عليه الإمام المهدي ناصر محمد اليماني وأقول: إذاً اتّخذت رضوان الله وهو النّعيم الأكبر وسيلةً لكي تفوز بالنّعيم الأصغر، ولكنّ رضوان الله هو النّعيم الأكبر يا فضيلة الدكتور. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَعَدَ اللَّهُ المُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جنّات تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جنّات عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الفَوْزُ العَظِيمُ} صدق الله العظيم [التوبة:72].

وهنا ذكر الله نعيم جنّته وهي نعيمٌ ماديٌّ، ومن ثم أفتاكم أنّ رضوان نفس الله على أنفس عباده هو النّعيم الأكبر من نعيم جنّته، وفي ذلك سرّ الهدف من خلق الخلق، تصديقاً لقول الله تعالى: { وَمَا خَلَقْتُ الجنّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ } صدق الله العظيم [الذاريات:56].

ولم يخلقنا الله من أجل أن يزوّجنا بالحور العين ولا من أجل مساكن طيبة في جنّات النّعيم؛ بل الهدف هو في نفس الله يا فضيلة الدكتور. برغم أنّ الله لم يحرّم على عباده أن يتّخذوا رضوان الله وسيلةً لتحقيق جنّات النّعيم ويقيهم من عذاب الجحيم، ولكنّ الله بيّن لنا في محكم كتابه الهدفَ من خلقنا بأنّه ليس ليُدخلنا جنّته ويقينا من ناره؛ بل علّمنا الحكمة من الخلق في محكم كتابه:
{وَمَا خَلَقْتُ الجنّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ} صدق الله العظيم [الذاريات:56].

ولذلك يدعو البشرَ المهديُّ المنتظر إلى تحقيق الهدف من خلقهم فيعبدون رضوان الله غايةً وليس وسيلةً لتحقيق نعيم الجنّة؛ بل رضوان الله على عباده نعيم أكبر من نعيم جنّته. تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَعَدَ اللَّهُ المُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جنّات تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جنّات عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذَلِكَ هُوَ الفَوْزُ العَظِيمُ} صدق الله العظيم [التوبة:72].

ويا حبيبي في الله فضيلة الشيخ أحمد عمرو المحترم، والله لا تستطيع أن تتّخذ رضوان الله غايةً حتى تكون من قومٍ يحبّهم الله ويحبّونه، وبما أنّهم يحبّهم الله ويحبّونه ولذلك لن يرضوا بالحور العين وجنّات النّعيم حتى يرضى، فهم يعبدون الله ليرضى عنهم ويسعون إلى تحقيق الهدف الأكبر رضوان نفس الله على عباده، وتجد هدفهم بعكس هدف شياطين الجنّ والإنس. ويا أحمد عمرو، فهل ترى الشيطان إبليس وحزبَه من شياطين الجنّ والإنس قد اكتفوا بأن يتولّوا عن الصلوات ويتبعوا الشهوات ليغضب الله عليهم وحسبهم ذلك؟ فاشهد بالحقّ يا فضيلة الدكتور أحمد عمرو فهل اكتفى إبليس وجنده من شياطين الجنّ والإنس بغضب الله عليهم أم تجدهم كذلك يطمعون في تحقيق غضب نفس الله على عباده أجمعين فيسعون الليل والنّهار لتحقيق غضب نفس الله على عباده حتى لا يجد عبادَه من الشاكرين فتغضب نفسُه؟ ولذلك يسعى الشيطانُ الرجيم وحزبُه من شياطين الجنّ والإنس إلى تحقيق هدفهم بأن يجعلوا الإنس والجنّ أمّة واحدةً على الكفر حتى لا يكونوا شاكرين لربّهم فيرضى. ولذلك قال الشيطان الرجيم: {ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾} صدق الله العظيم [الأعراف].

إذاً يا حبيبي في الله وقرّة عيني فضيلة الدكتور أحمد عمرو، لقد تبيّن لك أنّ الشيطان وحزبَه يسعون بكل حيلةٍ ووسيلةٍ لعدم تحقيق هدي الأمّة فيصدّون الأمم عن اتّباع الأنبياء وعن اتّباع كافة الدعاة إلى صراط العزيز الحميد. ولذلك قال الشيطان الرجيم:
{لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَ‌اطَكَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾} صدق الله العظيم [الأعراف].

إذاً يا حبيبي في الله أحمد عمرو، إنّك تجد الشيطان الرجيم لم يكتفِ بأن يشرك بالله ويكفر به ويتّبع الشهوات وحسبه ذلك؛ بل تجد له هدفاً وحزبه يسعون إلى تحقيقه في نفس الله وهو عدم رضوان نفس الله على عباده لكونهم علموا أنّ الله لا يرضى لعباده الكفر بل يرضى لهم الشكر. تصديقاً لقول الله تعالى:
{إِنْ تَكْفُرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنْكُمْ وَلَا يَرْضَىٰ لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ وَإِنْ تَشْكُرُوا يَرْضَهُ لَكُمْ} صدق الله العظيم [الزمر:7].

وبما أنّ رضوان نفس الله أن يكون عباده شاكرين ولذلك يسعى الشيطانُ وحزبُه إلى تحقيق عكس ذلك في نفس الله على عباده، ولذلك الشيطان الرجيم في قصص القرآن العظيم يقول:
{لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَ‌اطَكَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿١٦﴾ ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾} صدق الله العظيم[الأعراف].

فانظر يا حبيبي في الله أحمد عمرو إلى هدف الشيطان في نفس الله وهو عدم تحقيق رضوان نفس الله على عباده ولذلك قال:
{ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَ‌هُمْ شَاكِرِ‌ينَ ﴿١٧﴾} صدق الله العظيم. فانظر يا أحمد عمرو إلى هدف الشيطان في نفس الله: {وَلاَ تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ}. وهل تدري لماذا السعي إلى تحقيق هذا الهدف؟ لكون الشيطان علم أنّ الله يرضى لعباده الشكر. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَلَا يَرْضَىٰ لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ وَإِنْ تَشْكُرُوا يَرْضَهُ لَكُمْ} صدق الله العظيم.

والسؤال الذي يطرح نفسه لفضيلة الشيخ أحمد عمرو وكافة علماء المسلمين: فهل تجدون أنّ الشيطان وحزبَه اكتفوا بعدم تحقيق رضوان الله عليهم، أم كذلك تجدونهم يسعون إلى عدم تحقيق رضوان نفس الله على عباده ولذلك يسعون الليل والنّهار بكل حيلةٍ ووسيلةٍ إلى أن يجعلوا النّاس أمّة واحدةً على الكفر؟
ولكنّ الإمامَ المهدي ناصر محمد اليماني وحزبَه تجدونهم بالعكس تماماً، فنحن لم نكتفِ أن يرضى الله علينا وحسبنا ذلك؛ بل نسعى الليل والنّهار بكل حيلةٍ ووسيلةٍ إلى تحقيق رضوان نفس الله، ولذلك نريد بإذن الله أن نجعل النّاس أمّة واحدةً على صراطٍ مستقيمٍ يعبدون الله وحده لا شريك له، وهدفنا من ذلك تحقيق رضوان نفس الله على عباده حتى لا يحيق مكر شياطين الجنّ والإنس إلا بأنفسهم وحدهم لكونهم أولى بنار جهنّم صلياً. تصديقاً لقول الله تعالى: {فَوَرَ‌بِّكَ لَنَحْشُرَ‌نَّهُمْ وَالشَّيَاطِينَ ثُمَّ لَنُحْضِرَ‌نَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِيًّا ﴿٦٨﴾ ثُمَّ لَنَنزِعَنَّ مِن كُلِّ شِيعَةٍ أَيُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّ‌حْمَـٰنِ عِتِيًّا ﴿٦٩﴾ ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَىٰ بِهَا صِلِيًّا ﴿٧٠﴾} صدق الله العظيم [مريم].

ويا حبيبي في الله فضيلة الدكتور أحمد عمرو وكافة علماء المسلمين في هذه الأمّة، كونوا من الشاكرين أن قدّر الله وجودكم في أمّة الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني،
فذلك أعظم فضلٍ في الكتاب على هذه الأمّة التي بعث الله فيها الإمام المهديّ المنتظَر فكونوا من الشاكرين، فكم تمنّت الأمم من قبلكم أن يبعث الله الإمام المهديّ فيهم ليكونوا من أنصاره ويشدّوا أزره ولكن لم يحالفهم الحظ، فما أعظمَ ندم الذين مَنَّ الله عليهم بالعثور على دعوة المهديّ المنتظر في عصر الحوار من قبل الظهور ولم يتّبعوه ولم يشدّوا أزره وينصروا دعوته الحقّ! وما أعظمَ ندم الذين مَنَّ الله عليهم بالعثور على دعوة المهديّ المنتظَر في عصر الحوار من قبل الظهور فاعرضوا عنه وقالوا إن هو إلا مجنون! ولكن الأشدّ ندماً من المعرضين جميعاً هم الذين لم يكتفوا بالتكذيب وتولّوا وحسبهم ذلك؛ بل رابطوا الليل والنّهار للصدِّ عن اتّباع الإمام المهدي ناصر محمد اليماني بكل حيلةٍ ووسيلةٍ أولئك سيلعنهم الله ويلعنهم اللاعنون إلا الذين تابوا وأصلحوا فإن الله غفورٌ رحيمٌ. تصديقاً لقول الله تعالى: {إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَـٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّـهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﴿١٥٩﴾ إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَـٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّ‌حِيمُ ﴿١٦٠﴾} صدق الله العظيم [البقرة].

فانظروا يا معشر الذين يصدّون عن اتّباع البيان الحقّ للقرآن العظيم الذي يحاجّ النّاس به المهديّ المنتظَر فانظروا إلى مصيركم إن لم تتوبوا. وقال الله تعالى:
{إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِن بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَـٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّـهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ﴿١٥٩﴾ إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَـٰئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّ‌حِيمُ ﴿١٦٠﴾} صدق الله العظيم [البقرة].

فمثلكم كمثل شياطين البشر من اليهود الذين يصدّون عن اتّباع القرآن العظيم من بعد ما تبيّن لهم أنّه الحقّ من ربّهم. وأشهد لله أنّ فضيلة الشيخ أحمد عمرو ليس منهم فأرفقوا به يا معشر الأنصار السابقين الأخيار عسى الله أن يشدّ أزركم بفضيلة الشيخ أحمد عمرو فإنّه رجل جاءكم ليذود عن حياض الدّين بكلّ حيلةٍ ووسيلةٍ ظنّاً منه أنّ ناصر محمد اليماني وحزبه على ضلالٍ مبينٍ، ولم يكن من العلماء الجبناء الذين لم يتجرّأوا أن يحاوروا الإمام المهدي ناصر محمد اليماني بعد أن أظهرهم الله على دعوته في عصر الحوار من قبل الظهور.

ونكرر الترحيب الكبير بفضيلة الشيخ أحمد عمرو ترحيباً كبيراً، ورجوت من الله الذي هو أرحم به من عبده أن يبصّره بالحقّ وينير قلبه ويهديه إلى صراطٍ مستقيمٍ ويشدد الله به أزرنا ويشركه في أمرنا، ونِعْمَ الرجل! فانظروا إلى ردود الذين لم يهدِهم الله من علماء الأمّة ما يقولون في شأن الإمام ناصر محمد اليماني؛ إنّه مجنونٌ معتوهٌ ضالٌّ مُضِلٌّ.

ولربّما يودّ أحد علماء الأمّة ممّن أفتوا في شأن الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني أن يقول: "فما يُدريك أنّنا لم نكُن من الذين هداهم الله يا ناصر محمد، فهل دخلت قلوبنا فاطّلعت عليها أم حكمت علينا بالظنّ أننا لم نكُن من الذين هداهم الله؟". ومن ثم يردّ عليهم المهديّ المنتظَر ناصر محمد اليماني وأقول: أقسم بربّي أنّ من أفتى في شأن ناصر محمد اليماني من قبل أن يستمع إلى سلطان علمه ويتدبّر في منطقه فإنه ليس من الذين هداهم الله كون الذين هداهم الله من عباده هم الذين لا يحكمون على الداعية من قبل أن يستمعوا إلى قوله ويتدبّروا سلطان علمه؛ بل الذين هداهم الله من عباده في كل زمانٍ ومكانٍ هم الذين يستمعون إلى قول الداعية ويتدبّرون سلطان علمه هل هو الحقّ من ربّهم من قبل أن يحكموا عليه بالظنّ من قبل الاطلاع. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَالَّذِينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَن يَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّـهِ لَهُمُ الْبُشْرَ‌ىٰ فَبَشِّرْ‌ عِبَادِ ﴿١٧الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ وَأُولَـٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿١٨﴾ أَفَمَنْ حَقَّ عَلَيْهِ كَلِمَةُ الْعَذَابِ أَفَأَنتَ تُنقِذُ مَن فِي النَّارِ‌ ﴿١٩﴾} صدق الله العظيم [الزمر].

ويا معشر الباحثين عن الحقّ، إن شئتم أن تعلموا علم اليقين هل ذلك العالم من أولي الألباب من خطباء المنابر فتقدمْ بين يديه من بعد انقضاء الصلاة وقل له: (يا فضيلة الشيخ يوجد هناك شخص في الإنترنت العالمية يقول أنّه الإمام المهدي المنتظر ويحاجّ النّاس بالقرآن العظيم ويجاهدهم به جهاداً كبيراً، ويبيّن لنا القرآن ويفصّله تفصيلاً عجيباً، ويأتي بسلطان البيان من ذات القرآن، ولا يجادله عالمٌ من القرآن إلا غلبه). انتهى..
وما نريد قوله للباحثين عن الحقّ فإن قال لكم ذلك العالم: يا بني لا أستطيع أن أفتي في شأن هذا الرجل هل هو على صراطٍ مستقيمٍ حتى أتدبر بيانه للقرآن العظيم هل يُأوِّله من عند نفسه أم يدعو إلى الله على بصيرةٍ من ربّه. فأمهلني حتى تأتيني بشيء من بيانات للقرآن أو أطّلع على موقعه ومن ثم أفتيك بالحقّ في شأن هذا الرجل. فمن قال ذلك من علماء الأمّة فأقسم بربّي أنّه من الذين لا يشركون بالله شيئاً من أولي الألباب حتى وإن كان على ضلال في شيء من المسائل الفقهيّة؛ ولكنّه من الذين لا يشركون بالله شيئاً وهو الأهم. ولكن إذا وجدتم العالم بعد أن تسألوه عن شأن دعوة الإمام ناصر محمد اليماني وهل هو الإمام المهديّ فمباشرةً تجدونه يصدر الفتوى فيقول: "لا تتّبعه فإن هذا ضالٌ مضلٌّ فليس هو؛ بل المهديّ المنتظر كما ورد في الأثر اسمه محمد بن عبد الله!" إن كان عالماً سنيّاً، أو يقول: "بل المهديّ المنتظر كما ورد في الأثر عن آل البيت اسمه محمد بن الحسن العسكري". ومن ثم يعلَم السائل علم اليقين أنّ ذلك العالم الذي بين يديه ليس من أولي الألباب، وما دام ليس من أولي الألباب فهو ليس من الذين هداهم الله، ولو كان من أولي الألباب لاستمع إلى القول من قبل أن يحكم علينا بالظنّ. تصديقاً لقول الله تعالى: { فَبَشِّرْ‌ عِبَادِ ﴿١٧﴾ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ وَأُولَـٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿١٨﴾ أَفَمَنْ حَقَّ عَلَيْهِ كَلِمَةُ الْعَذَابِ أَفَأَنتَ تُنقِذُ مَن فِي النَّارِ‌ ﴿١٩﴾} صدق الله العظيم [الزمر]، فانظروا لقول الله تعالى: {أَفَمَنْ حَقَّ عَلَيْهِ كَلِمَةُ الْعَذَابِ أَفَأَنتَ تُنقِذُ مَن فِي النَّارِ‌ ﴿١٩﴾} صدق الله العظيم، وأولئك الذين يحكمون على الداعية بالغيب بالظنّ من قبل أن يستمعوا إلى قوله ويتدبّروا سلطان علمه.

وها نحن أقمنا الحجّة على حبيبي في الله فضيلة الشيخ أحمد عمرو فإن كان من الذين يريدون أن يتّبعوا الحقّ ويتّخذوه إلى ربّهم سبيلاً فسوف يُبصر الحقّ جليّاً في هذا البيان و حقاً أنّ أسماء الله منها ما هي أسماء لذاته سبحانه ولا ينبغي أن يتسمّى بها أحد من خلقه أجمعين. تصديقاً لقول الله تعالى:
{رَّ‌بُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ‌ لِعِبَادَتِهِ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا ﴿٦٥﴾} صدق الله العظيم [مريم].

ومنها أسماء لصفات نفسه تعالى ويصف بها من يشاء من عبيده ولذلك يسمي محمداً عبده رسوله صلى الله عليه وآله وسلم:
{لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ} صدق الله العظيم، فهل تنكر إنَّ الاسم (الرؤوف الرحيم) من أسماء الله الحسنى؟ ولكنّها من أسماء صفات نفسه تعالى وليس من أسماء الذات كون من أسماء الذات (الله) أو (الرحمن) فلا يشترك عباده في أسماء ذاته. تصديقاً لقول الله تعالى: { رَّ‌بُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ وَمَا بَيْنَهُمَا فَاعْبُدْهُ وَاصْطَبِرْ‌ لِعِبَادَتِهِ هَلْ تَعْلَمُ لَهُ سَمِيًّا ﴿٦٥﴾ } صدق الله العظيم [مريم].

فهل تبيّن لك الحقّ في بيان المهدي المنتظر حبيبي في الله أحمد عمرو؟

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين..
أخوكم؛ الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
___________