- 8 -
الإمام ناصر محمد اليماني
14 - محرم - 1431 هـ
30 - 12 - 2009 مـ
۹- دی -۱۳۸۸ه.ش
10:08 بعد از ظهر
ـــــــــــــــــــ

خداوند برای کافر حرمت قایل شده است، همان‌طور که برای مؤمن حرمت قایل گردیده و تعرض به زن و مال و آبروی او حرام است و چنین کاری مانند تعدی به حریم مؤمنان است

بسم الله الرحمن الرحيم
سلام خداوند بر برادرم محمد و تمامی انصار برگزیده و پیشتاز، این دعوت به جهاد در راه خداوند، در زمان حمله به غزه و درحالی انجام شده بود که مسلمانان تنها نظاره‌گر آن [جنگ] بودند. چگونه می‌توانستند شاهد باشند دشمنان خداوند با بمب‌های فسفری برادرانشان را کشته و بسوزانند و آنها به تماشا بنشینند؟ لذا فرمان جهادی که داده شده بود، برای دفاع از خود و برادران مؤمن در برابر کسانی بود که به خاطر دین مسلمانان با آنها می‌جنگیدند. کسانی که به دلیل مسلمان بودن و پرستش خداوند یگانه کشته می‌شوند. اذن جهاد از طرف خداوند تنها برای دفاع از جان است، نه برای اجبار مردم به ایمان. تصدیق فرموده خداوند تعالی :
{أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّـهَ عَلَىٰ نَصْرِ‌هِمْ لَقَدِيرٌ‌ ﴿٣٩﴾ الَّذِينَ أُخْرِ‌جُوا مِن دِيَارِ‌هِم بِغَيْرِ‌ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَ‌بُّنَا اللَّـهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ‌ فِيهَا اسْمُ اللَّـهِ كَثِيرً‌ا ۗ وَلَيَنصُرَ‌نَّ اللَّـهُ مَن يَنصُرُ‌هُ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ ﴿٤٠﴾}صدق الله العظيم
[الحج]
فرمان جنگ خداوند تنها در مقابل کسانی صادر می‌شود که در دین، به مقابله با ما برخاسته‌اند. این برای دفاع از جان و خانه و اموال و زمین ماست؛ همچنین در مورد کسانی که قصد جلوگیری از دعوت ما را داشته و قصد خاموش کردن نور خدا را داشته باشند، فرمان مقابله داده شده است. فرمان جهاد خداوند، تنها برای مقابله با کسانی است که وارد جنگ با ما شوند و این ناموس و قاعده جنگ در راه خداست. خداوند اجازه تعدی به کافرینی که به دین مسلمانان کاری ندارند را نمی‌دهد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{ وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّـهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ﴿١٩٠﴾وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِ‌جُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَ‌جُوكُمْ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ۚ وَلَا تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَ‌امِ حَتَّىٰ يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ ۖ فَإِن قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ ۗ كَذَٰلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِ‌ينَ ﴿١٩١﴾ فَإِنِ انتَهَوْا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ‌ رَّ‌حِيمٌ ﴿١٩٢﴾ وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّـهِ ۖ فَإِنِ انتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ ﴿١٩٣﴾}صدق الله العظيم [البقرة]
به فرموده خداوند تعالی بنگرید:
{وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّـهِ ۖ فَإِنِ انتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ ﴿
١٩٣
}صدق الله العظيم.

یعنی فرمان خداوند این است که اگر از جنگ با ما دست کشیدند، باید جنگ را متوقف کنیم. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{فَإِنِ انتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ﴿١٩٣﴾}}صدق الله العظيم.

اما برخی از مجاهدان، به خاطر برداشت غلط از این آیه:
{وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّـهِ
} صدق الله العظيم
تصور می‌کنند خداوند امر فرموده است که با مردم بجنگیم تا ایمان بیاورند. این برداشت غلط، باعث گمراه شدن بسیاری از مجاهدینی شده است که از اصول جهاد بی اطلاع هستند. جهاد، برای متوقف کردن کافرانی است که به مؤمنان تعدی کرده و فتنه به راه می‌اندازند، در این حالت است که خداوند به ما امر فرموده تا از خود و دینمان دفاع کنیم. جهاد برای وادار کردن مردم به ایمان آوردن نیست. تصدیق فرموده خداوند تعالی:

{أَفَأَنتَ تُكْرِ‌هُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ ﴿٩٩﴾}صدق الله العظيم [يونس]
و همچنین می‌فرماید:
{ لَا إِكْرَ‌اهَ فِي الدِّينِ ۖ قَد تَّبَيَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَن يَكْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿٢٥٦﴾}صدق الله العظيم [البقرة]
و می‌فرماید:
{وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّ‌بِّكُمْ ۖ فَمَن شَاءَ فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاءَ فَلْيَكْفُرْ‌ ۚ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَارً‌ا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَ‌ادِقُهَا ۚ وَإِن يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ ۚ بِئْسَ الشَّرَ‌ابُ وَسَاءَتْ مُرْ‌تَفَقًا ﴿
٢٩﴾}صدق الله العظيم [الكهف]

لذا عزیز من، آرزوی کشتنِ احدی از کافران را نداشته باش؛ بلکه آرزو کن که از کفر به خداوند دست بردارند. خداوند به ما اجازه نمی‌دهد به علت کفر، با مردم دشمنی کرده و از آنها کراهت داشته باشیم. برعکس؛ اگر طالبِ محبتِ خداوندیم، باید به فرمان خداوند درباره کافران عمل کنیم، یعنی با قسط با آنها برخورد کرده و در حق آنها نیکی نماییم. تصدیق فرموده خداوند تعالی :
{لا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يحبّ الْمُقْسِطِينَ ﴿۸﴾}صدق الله العظيم [الممتحنة]
به درستی که خداوند نبیِّ امیِّ عربی و قوم عرب او را برای رحمت به جهانیان برانگیخت، لذا ما باید با کفار با نیکی و تقوی برخورد کرده و به آنها تعدی نکنیم تا دین خدا در دل‌های‌شان نفوذ کند و عقلشان آن را بپذیرد و قلبشان در برابر آن خاضع گردد و بینند دین اسلام، دین رحمت پروردگارعالمیان است و مانع از تعدی انسان به برادرانسان خود می‌گردد، ولو اینکه از ملت او نباشد.
لذا مسلمان، از کفار کینه به دل نداشته و از آنها متنفر نیست و با کافران همان‌گونه برخورد می‌نماید که با مسلمانان. این دین با مسلمانان، همان‌گونه برخورد می‌کند که با کفار و فرقی بین آنها نیست. برخوردِ حسنه‌ی دین با کافران، باعث می‌شود که به آن علاقه پیدا کرده و قانع شوند که دین خداوند، دین نیکی و رحمت است. اما وقتی کافران می‌بینند بدون اینکه به جنگ مسلمانان آمده باشند، ما مشتاق به جنگ با آنها و ریختن خونشان بوده و به بهانه کفر، اموال و زنانشان را از آنها می‌گیریم؛ از دین اسلام تنفر پیدا کرده و به آن ایمان نمی‌آورند. کسی که چنین کاری بکند، در حق خود ظلم بسیار بزرگی کرده است. خداوند برای کافران درست مثل مسلمانان حرمت قائل شده است و مانند مؤمنین، تعدی به زن و مال و آبروی کافر حرام است. خداوند تنها در برابر کسانی که به خاطردین ِمؤمنان، به جنگ با آنها برمی‌خیزند، راهی گشوده است.
ای یاوران مهدی منتظر! مایه رحمت بر بشر باشید. آیا تصور کرده‌اید مهدی منتظر با شمشیر و به زور، مردم را هدایت خواهد کرد؟ هرگز چنین نیست، پناه بر خداوند از این که از جاهلان باشیم. خداوند، خلفای خود در زمین را که برای فساد و ریختن خون مردم برنمی‌انگیزد؛ هرگزچنین نیست. بلکه خداوند مهدی منتظر، خلیفه حق خود را برای داوری عادلانه بین مردم بر اساس آیات محکم ذکر خداوند، قرآن عظیم، در زمین فرستاده است تا با مسلمان و کافر به نیکی رفتار کند و نسبت به همه آنها قسط ورزد و مانع از این شود که انسان به برادر انسان خود ظلم کند، تا بشریت احساس کند مهدی منتظر برادر آنهاست؛ و مسلمان و کافر، همگی برادر او هستند، چرا که همه از نسل حوا و آدم‌اند تا برادریشان نسبت به دینی که رحمت برای جهانیان است، بیشتر شود. پس فضل خداوند بر امت باشید تا حزن و ماتم آنها، به واسطه شما، برطرف گردد. بدانید که دینتان، دینی است که برای همه عالمیان مایه رحمت است. تصدیق فرموده خداوند تعالی :

{ وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ }صدق الله العظيم [الأنبياء:۱۰۷]
خداوند امام مهدی ناصر محمد را با بدعت جديدي نفرستاده است، بلکه من پیرو جدم محمد رسول‌الله، صلّى الله عليه وآله وسلّم، بوده و از مردم دعوت می‌کنم که به‌سوی قرآن مجید آمده و به راه خداوند عزیز و حمید رو نمایند. خداوند، به خلیفه خود ناصر محمد همان فرمانی را داده است که به محمد رسول‌الله، صلّى الله عليه وآله وسلّم، داده بود: خداوند را به یکتایی پرستیده و از عبادت بندگان خدا دست برداشته و به پرستش خداوند رو کنند تا قرآن را برایشان بیان نماید و هر کس هدایت شد به نفع اوست و هر کس گمراه گردید نیز، بر خود اوست. تصدیق فرموده خداوند تعالی :
{ إِنَّمَا أُمِرْ‌تُ أَنْ أَعْبُدَ رَ‌بَّ هَـٰذِهِ الْبَلْدَةِ الَّذِي حَرَّ‌مَهَا وَلَهُ كُلُّ شَيْءٍ ۖ وَأُمِرْ‌تُ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ ﴿٩١﴾ وَأَنْ أَتْلُوَ الْقُرْ‌آنَ ۖ فَمَنِ اهْتَدَىٰ فَإِنَّمَا يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ ۖ وَمَن ضَلَّ فَقُلْ إِنَّمَا أَنَا مِنَ الْمُنذِرِ‌ينَ ﴿٩٢﴾ وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّـهِ سَيُرِ‌يكُمْ آيَاتِهِ فَتَعْرِ‌فُونَهَا ۚ وَمَا رَ‌بُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ ﴿٩٣﴾}صدق الله العظيم [النمل]
[مهدی منتظر آمده است] تا مردم را به سوی عبادتِ عاری از شرک خداوند دعوت کند، عبادتی همانند عبادت انبیا و رسولان و مهدی منتظر. همه ما برای حب و قرب خداوند با یکدیگر رقابت می‌کنیم. پس هر کس خداوند را دوست بدارد، از ما پیروی کرده و از ماست و در زمره بندگانی است که برای رسیدن به حب و قرب خداوند در تلاش و رقابت است. ما از مردم نمی‌خواهیم که به‌ناحق ما را تکریم و تعظیم کنند، چرا که اگرما را بزرگ شمارند؛ فکر می‌کنند حق ندارند با انبیا و رسولان و مهدی منتظر در راه رسیدن به حب و قرب خداوند رقابت کنند تا از بندگان مکرم او باشند. کسی که چنین کند، به خداوند سبحان شرک آورده است.
خداوند، کرامت خود را تنها به انبیا و رسولان و مهدی منتظر محدود نساخته است. ما از آن جهت مورد تکریم خداوند قرار گرفته‌ایم که تنها او را به دور از شرک پرستیده و در تلاشیم که در حب و قرب به او نزدیک‌تر باشیم .هر یک از بندگان خداوند که خواهان پیروی از ماست به ما بپیوندد و از بندگانی باشد که در راه رسیدن به بالاترین درجه حب و قرب خداوند با یکدیگر مجدانه رقابت می‌کنند تا از متقی و خداترس‌ترین بندگان شوند و مورد تکریم خداوند قرار گیرند. تصدیق فرموده خداوند تعالی :
{يَا أَيُّهَا النّاس إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿۱۳﴾}صدق الله العظيم [الحجرات]
خداوند تنها انبیا و رسولان را مورد تکریم قرارنمی‌دهد، تمام بندگانِ متقی که در راه حب و قرب خداوند رقابت می‌کنند، در نزد خداوند مکرمند. بندگان متقی و مکرمی که تنها خداوند را به یگانگی می‌پرستند و به جای خداوند، یکدیگر را ارباب خود قرار نمی‌دهند. عبادت آنها به درگاه خداوند، همانند عبادت انبیا و رسولان و مهدی منتظر است. شایسته ما نیست که به مردم بگوییم: ای مردم! چون ما بندگان مکرم خداوند هستیم، سزاوار شما نیست که آرزو داشته باشد، بیش از ما خداوند را دوست داشته و به او نزدیک شوید، بلکه، ما بشری هستیم مانند شما و همانند شما بنده خداییم. لذا شما نیز به اندازه انبیا و رسولان و مهدی منتظر در مورد پروردگار و معبودتان حق دارید. شایسته نیست به‌ناحق ما را، از خود ممتاز بدانید. مثل ما باشید، بندگانِ ربانیِ خداوندِ رحمان که در راه رسیدن به بالاترین درجه حب و قرب پروردگار و معبودمان تلاش می‌کنیم تا مشخص شود چه کسی خداوند را بیشتر دوست داشته و دین خود را برای او خالص‌تر گردانیده است. این منطق تمام کسانی است که خداوند به آنها کتاب و حکم و نبوت عطا نموده است. تصدیق فرموده خداوند تعالی :
{مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثمّ يَقُولَ للنّاس كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا ربانيين بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنتُمْ تَدْرُسُونَ ﴿۷۹﴾}صدق الله العظيم [آل عمران]
اما متأسفانه مردم آن چه را که به آنها گفته شده، را تغییر داده‌اند و به‌جای خداوند که پروردگار و معبودشان است، به تعظیم و تکریم انبیا و رسولان و مهدی منتظر پرداخته‌اند. درحالی‌که خداوند ما را به خاطرمتقی و خداترس بودن، از بندگان مکرم خود قرار داده است. اگر خداوند انسانی را ذلیل کند، کسی قادر به تکریم او نخواهد بود و خداوند انسانی را ذلیل نمی‌کند مگر آنکه از خدای خود پروا نکرده و او را به یگانگی نپرستد. پس چرا نمی‌خواهید از بندگان مکرم خداوند باشید، چرا به‌سوی شرک باز می‌گردید؟ مگرخداوند با آیات محکم کتابش به شما نفرموده است که در کتاب خداوند تفاوتی بین بندگان انسان او نبوده و همگی عبدِ خداوندِ واحدِ قهار هستند؟ پس هرکس که می‌خواهد از بندگان مکرم خداوند باشد، تقوا پیشه کند و از کسانی باشد که خداوند را پرستیده و هیچ شریکی برای او قائل نمی‌شوند که این متقیان، مورد تکریم خداوندند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{يَا أَيُّهَا النّاس إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِير﴿۱۳﴾} صدق الله العظيم [الحجرات]
اما نا آگاهان، تکریم را خاص انبیا و رسولان کرده و برای صالحان سهمی در نظر نمی‌گیرند و همین باعث شرک مؤمنان شده است.خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلا وَهُمْ مُشْرِكُونَ﴿۱۰۶﴾ }صدق الله العظيم [يوسف]
خلاصه‌ی این بیانِ حقِّ قرآن را برای تمام انس و جن می‌گویم:
هرکس که ادعا می‌کند خداوند رحمان را دوست دارد، باید برای اثبات آن دلیلی بیاورد، پس باید از بندگانی باشد که برای رسیدن به پروردگار و معبودشان رقابت می‌کنند. من در پیشگاه خداوند در دنیا و در روزی که مردم در برابر پروردگار عالمیان قرار می‌گیرند، به حق و با یقین شهادت می‌دهم که هرکسی که بنده خداوند را تعظیم نموده و او را مرز رقابت قرار دهد [و نخواهد از او پیشی گیرد]، از مؤمنانی است که به پروردگار عالمیان شرک آورده است. آیا تمام انبیا و مرسلین، از اولین نفر تا آخرینشان، محمد رسول‌الله صلّى الله عليه وآله وسلّم، به شما نگفته‌اند:

{قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَـٰهُكُمْ إِلَـٰهٌ وَاحِدٌ ۖ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا ﴿۱۱۰﴾}صدق الله العظيم [الكهف]
{قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّـهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّـهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿۳۱﴾‏}صدق الله العظيم [آل عمران]

آیا بین کلام خداوند و رسولش، با کلام مهدی منتظر، که از آیات کتاب محکم و روشن خداوند برای عالم و جاهلتان دلیل می‌آورد، تفاوتی می‌بینید؟ تصدیق فرموده خداوند تعالی :

{تِلْكَ آيَاتُ اللَّـهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ ۖ فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَ اللَّـهِ وَآيَاتِهِ يُؤْمِنُونَ ﴿۶﴾}صدق الله العظيم [الجاثية:]
برادر مؤمنان متقی، الإمام المهديّ المنتظر ناصر محمد اليماني.

اقتباس المشاركة 96200 من موضوع نداء الإمام المهديّ إلى كافة المسلمين للبيعة للقتال خفافاً وثقالاً ..



- 8 -

الإمام ناصر محمد اليماني
14 - 01 - 1431 هـ
30 - 12 - 2009 مـ
10:08 مساءً
ـــــــــــــــــــ


جعل الله حُرمةً للكافر كما حُرمة المؤمن فنساؤه وماله وعرضه حرام بينكم كحرمة الاعتداء على المؤمنين ..

بسم الله الرحمن الرحيم، سلامُ الله عليكم أخي محمد وكافة الأنصار السابقين الأخيار، إنّما بيان الدعوة للجهاد في سبيل الله كان أيام العدوان على غزّة والمسلمون يتفرّجون كيف كان يصنع أعداء الله بإخوانهم بالقنابل الفوسفوريّة فيحرقونهم وهم ينظرون؟ وإنّما أمرنا بالجهاد في سبيل الله للدفاع عن أنفسنا وإخواننا المؤمنين من اعتداء الذين يحاربون المُسلمين في دينهم فيقاتلونهم بسبب إسلامهم وعبادتهم لربّهم الله وحده، ولذلك أذن الله لنا بالجهاد فقط للدفاع عن أنفسنا وليس لنُكرِه النّاس حتّى يكونوا مؤمنين. تصديقاً لقول الله تعالى: {أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّـهَ عَلَىٰ نَصْرِ‌هِمْ لَقَدِيرٌ‌ ﴿٣٩﴾ الَّذِينَ أُخْرِ‌جُوا مِن دِيَارِ‌هِم بِغَيْرِ‌ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَ‌بُّنَا اللَّـهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ‌ فِيهَا اسْمُ اللَّـهِ كَثِيرً‌ا ۗ وَلَيَنصُرَ‌نَّ اللَّـهُ مَن يَنصُرُ‌هُ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ ﴿٤٠﴾} صدق الله العظيم [الحج].

إذاً الله أمرنا بقتال من كان يقاتلنا في ديننا، ولذلك أمرنا بالدفاع عن أنفسنا وبيوتنا وأعراضنا وأرضنا ومن يريد أن يمنع دعوتنا ويطفئ نور الله، فلم يأمرنا الله إلا بقتال من يقاتلنا وذلك ناموس القتال في سبيل الله فقد أمرنا الله بقتاله ولم يأمرنا بالاعتداء على الكفّار الذين لا يحاربون المسلمين في دينهم. تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّـهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ﴿١٩٠﴾ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِ‌جُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَ‌جُوكُمْ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ۚ وَلَا تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَ‌امِ حَتَّىٰ يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ ۖ فَإِن قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ ۗ كَذَٰلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِ‌ينَ ﴿١٩١﴾ فَإِنِ انتَهَوْا فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ‌ رَّ‌حِيمٌ ﴿١٩٢﴾ وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّـهِ ۖ فَإِنِ انتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ ﴿١٩٣﴾} صدق الله العظيم [البقرة].

فانظر لقول الله تعالى:
{وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّـهِ ۖ فَإِنِ انتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ ﴿١٩٣﴾} صدق الله العظيم، أي فإنّ انتهوا عن قتالنا فأمرنا الله أن نكفّ عن قتالهم. تصديقاً لقول الله تعالى: {فَإِنِ انتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ ﴿١٩٣﴾} صدق الله العظيم، ولكنّ بعض المُجاهدين يظنّ أنّ الله أمرنا بقتال النّاس حتّى يكونوا مؤمنين بسبب فهمه الخاطئ لقول الله تعالى: {وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّـهِ} صدق الله العظيم، وذلك الفهم الخاطئ سبب ضلال كثير من المجاهدين فهم لا يعلمون كيف هي أصول الجهاد، وإنّما القتال حتّى لا يَفْتِنَ الكافرون من آمن بالله ولذلك أمرنا الله بالدفاع عن أنفسنا وديننا ولم يأمرنا الله أن نُكره النّاس بالدخول في ديننا حتّى يكونوا مؤمنين كُرهاً. تصديقاً لقول الله تعالى: {أَفَأَنتَ تُكْرِ‌هُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ ﴿٩٩﴾} صدق الله العظيم [يونس].

وتصديقاً لقول الله تعالى:
{لَا إِكْرَ‌اهَ فِي الدِّينِ ۖ قَد تَّبَيَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَن يَكْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿٢٥٦﴾} صدق الله العظيم [البقرة].

وتصديقاً لقول الله تعالى:
{وَقُلِ الْحَقُّ مِن رَّ‌بِّكُمْ ۖ فَمَن شَاءَ فَلْيُؤْمِن وَمَن شَاءَ فَلْيَكْفُرْ‌ ۚ إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِينَ نَارً‌ا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَ‌ادِقُهَا ۚ وَإِن يَسْتَغِيثُوا يُغَاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ ۚ بِئْسَ الشَّرَ‌ابُ وَسَاءَتْ مُرْ‌تَفَقًا ﴿٢٩﴾} صدق الله العظيم [الكهف].

فلا تتمنّى حبيبي في الله أن تقتل أحداً من الكافرين؛ بل تمنّى انقاذه من كُفره بربّه، وأمرنا الله أن لا نُعاملهم بمُعاملة العداوة والبغضاء بسبب كُفرهم؛ بل بالعكس فإذا أردنا أن نفوز بمحبّة الله فلنفعل ما أمرنا الله به أن نعامل الكافرين بالمُعاملة الحسنة وأمرنا الله أن نبرّهم و نقسط إليهم. تصديقاً لقول الله تعالى:
{لا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ لَمْ يُقَاتِلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَلَمْ يُخْرِجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَيْهِمْ إِنَّ اللَّهَ يحبّ الْمُقْسِطِينَ} صدق الله العظيم [الممتحنة:8].

وإنّما بعث الله النبيّ الأميّ العربيّ وقومه العرب رحمةً للعالمين، فإذا عاملنا الكفّار بمعاملة الدين بالبّر والتقوى ولم نعتدِ عليهم فسوف يَدخل دينُ الله إلى قلوبهم فتقبله عقولهم فتخبت له قلوبهم فيشهدوا أنّ دين الإسلام هو دين الرحمة من ربّ العالمين الذي يمنع الإنسان عن ظلم أخيه الإنسان حتّى ولو لم يكن على ملّته. فإذاً المُسلم لا يحقد عليه ولا يكرهه ويعامل الكافرين بمُعاملة المُسلمين، فالدين المُعاملة سواء بين المُسلمين لبعضهم بعضاً أو بين الكافرين فلا فرق شيئاً، وبالمُعاملة الحسنة للكافرين بمُعاملة الدين فسوف يحبّون هذا الدين فيقتنعون أنّه دين الله البَرُّ الرحيم، ولكن حين يرى الكافرون أننا نشغف لقتالهم وهم لم يقاتلونا ونريد أن نسفك دماءهم ونأخذ أموالهم ونسبي نساءهم بحُجّة كفرهم فسوف يكرهون دين الإسلام فلا يدخلون فيه، ومن فعل ذلك فقد ظلم نفسه ظُلماً عظيماً فقد جعل الله حُرمةً للكافر كما حُرمة المؤمن فنساؤه وماله وعرضه حرام بينكم كحرمة الاعتداء على المؤمنين؛ بل جعل الله للمؤمنين السُلطان فقط على الذين يقاتلونهم في دينهم فقط.

فكونوا رحمة للبشر يا معشر الأنصار للمهديّ المنتظَر، فهل تظنون أنّ المهديّ المنتظَر يهدي البشر بالسيف بالقهر؟ كلا ثمّ كلا ونعوذُ بالله أن نكون من الجاهلين، وما جعل الله خُلفاءه في الأرض مُفسدين سفّاكين لدماء العالمين كلا وربّي؛ بل المهديّ المنتظر الحقّ من ربّكم جعله الله خليفته في الأرض يحكم بين النّاس بالعدل بمُحكم الذكر ويبرّ مُسلمهم والكافر ويقسط إليهم جميعاً فيمنعُ الإنسان عن ظُلم أخيه الإنسان فيشعر البشر أنّ أخاهم المهديّ المنتظر سواء مُسلمهم والكافر فجميعهم إخوان المهديّ المنتظر في الدّم من حواء وآدم فنزيدهم إخوة في الدين ذلكم دين الرحمة للعالمين، فكونوا فضل الله على الأمّة ليكشف بكم الغُمّة، واعلموا أنّ دينكم هو دين الرحمة للعالمين. تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ} صدق الله العظيم [الأنبياء:107].

وما جعل الله الإمام المهديّ ناصر محمد مُبتدِعاً بل مُتّبِعاً لجدّي محمد رسول الله -صلّى الله عليه وآله وسلّم- أدعو النّاس بالقرآن المجيد إلى صراط الله العزيز الحميد، وأمر الله خليفته ناصر محمد بما أمر به محمد رسول الله -صلّى الله عليه وآله وسلّم- أن أعبد الله وحده لا شريك له وأدعو النّاس إلى عبادة ربّ العباد و أن أبيّن لهم هذا القرآن، فمن اهتدى فلنفسه ومن ضَلَّ فعليها. تصديقاً لقول الله تعالى:
{إِنَّمَا أُمِرْ‌تُ أَنْ أَعْبُدَ رَ‌بَّ هَـٰذِهِ الْبَلْدَةِ الَّذِي حَرَّ‌مَهَا وَلَهُ كُلُّ شَيْءٍ ۖ وَأُمِرْ‌تُ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ ﴿٩١﴾ وَأَنْ أَتْلُوَ الْقُرْ‌آنَ ۖ فَمَنِ اهْتَدَىٰ فَإِنَّمَا يَهْتَدِي لِنَفْسِهِ ۖ وَمَن ضَلَّ فَقُلْ إِنَّمَا أَنَا مِنَ الْمُنذِرِ‌ينَ ﴿٩٢﴾ وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّـهِ سَيُرِ‌يكُمْ آيَاتِهِ فَتَعْرِ‌فُونَهَا ۚ وَمَا رَ‌بُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ ﴿٩٣﴾} صدق الله العظيم [النمل].

فأدعوهم إلى عبادة الله وحده لا شريك له كما يعبده أنبيّاؤه ورسله والمهديّ المنتظر فجميعنا مُتنافسون في حُبّ الله وقربه، فمن كان يحبّ الله فليتّبِعنا فيكون معنا من ضمن العبيد المُتنافسين إلى الربّ المعبود، فلا نأمر النّاس أن يعظِّمونا بغير الحقّ لأنّهم إنْ يعظِّمونا فسيعتقدون أنه لا يجوز لهم منافسة الأنبيّاء والمُرسلين والمهديّ المنتظَر في حُبّ الله وقربه لكوننا من عباده المُكرمين، فمن فعل ذلك فقد أشرك بالله سبحانه فلم يحصر الله التكريم على الأنبيّاء والمُرسلين والمهديّ المنتظر، وإنّما كرمنا الله لأنّنا نعبده وحده لا شريك له مُتنافسون إلى الربّ المعبود أيّنا أحبّ وأقرب، فمن اتّبعنا من عباد الله فانضمّ إلينا ليكون ضمن العبيد المُتنافسين إلى الربّ المعبود أيّهم أقرب فقد صار من أتقى العبيد فيجعله الله من المُكرّمين. تصديقاً لقول الله تعالى:
{يَا أَيُّهَا النّاس إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ} صدق الله العظيم [الحجرات].

إذاً التكريم لم يجعله الله حصرياً على الأنبيّاء والمُرسلين؛ بل لكافة عبيده المُتقين المُتنافسين إلى الرّبّ المعبود فأولئك هم عبيد الله المُتقون المُكرّمون الذين يعبدون الله وحده لا شريك له فلا يتّخذ بعضهم بعضاً أرباباً من دون الله؛ بل يعبدون الله كما يعبده الأنبيّاء والمرسلون والمهديّ المنتظَر، فلا ينبغي لنا أن نقول للنّاس: يا أيّها النّاس بما أنّنا عباد الله المُكرّمون فلا ينبغي لكم أن تتمنّوا أن تكونوا أحبّ منّا إلى الله و أقرب؛ بل نحن لسنا إلا بشرٌ مثلكم عبيدٌ لله كما أنتم عبيدٌ لله، ولذلك فإنّ لكم الحقّ في ربّكم المعبود مثل الحقّ الذي لأنبيّائه ورسله والمهديّ المنتظر في ربّهم، فلا ينبغي أن تُميّزونا عنكم بغير الحقّ؛ بل كونوا مثلنا ربّانيين عبيداً للرحمن مُتنافسون جميعاً إلى الربّ المعبود أيّنا أحبّ إلى الله وأقرب مخلصين لهُ الدين، فهذا هو منطق دعوة كافة الذين آتاهم الله الكتاب والحكم والنبوّة. تصديقاً لقول الله تعالى:
{مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثمّ يَقُولَ للنّاس كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا ربانيين بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنتُمْ تَدْرُسُونَ} صدق الله العظيم [آل عمران:79].

ولكن للأسف بدّل النّاس قولاً غير الذي قيل لهم فعظَّموا أنبيّاءه ورُسله والمهديّ المنتظر من دون الله الربّ المعبود فجعلونا فقط عبيده المُكرّمين وذلك لأنّهم لا يتّقون، أفلا يعلمون إنّما كرَّمَنا الله لأنّنا من المُتّقين، ومن يهِنِ الله فما له من مُكرِم، ولا يهين اللهُ إلا الذين لم يتّقوا ربّهم فيعبدوه وحده لا شريك له، فلماذا لا تريدون أن تكونوا من عبيد الله المُكرمين وتأبون على أن تكونوا مُشركين؟ ألم يُفتِكم الله في محكم كتابه بأنّه لا فرق في كتاب الله بين العبيد من البشر فجميعهم عبيد الله الواحد القهّار؟ فمن أراد أن يكون من عبيد الله المُكرّمين فليكُن من المُتّقين الذين يعبدون الله لا يشركون به شيئاً، فأولئك هم المتّقون المُكرّمون. تصديقاً لقول الله تعالى:
{يَا أَيُّهَا النّاس إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ } صدق الله العظيم [الحجرات].

ولكن الذين لا يعلمون حصروا التكريم على الأنبيّاء والرسل فقط من دون الصالحين فكانوا سبب الإشراك للمؤمنين. وقال الله تعالى:
{وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلا وَهُمْ مُشْرِكُونَ} صدق الله العظيم [يوسف:106].


وخلاصة هذا البيان الحقّ للقرآن أقول لكافة الإنس والجانّ:

من كان يدّعي حُبّ الرحمن فلكل دعوى بُرهان، فليكن ضمن العبيد المُتنافسين إلى الربّ المعبود، فمن عظّم عبداً إلى الربّ المعبود فجعله حداً للتنافس من دون الله فإنّي أشهدُ لله شهادة الحقّ اليقين بين يدي الله في الدنيا ويوم يقوم النّاس لربّ العالمين إنّهُ لمن المُؤمنين المُشركين بربّ العالمين، ألم يقُل لكم جميع الأنبيّاء والمُرسلين من أوّلهم إلى خاتمهم محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم:
{قُلْ إنّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَى إِلَيَّ إنّما إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَنْ كَانَ يَرْجُوا لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:110].

{قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ‏}
صدق الله العظيم [آل عمران:31].

فهل تجدون فرقاً بين قول الله ورسوله وقول المهديّ المنتظر الذي يحاجُّكم بآيات الكتاب المحكمات البيّنات لعالمكم وجاهلكم؟ فما تنتظرون من المهديّ المنتظَر أن يحاجّكم بغير آيات كتاب الله القرآن العظيم؟ تصديقاً لقول الله تعالى:
{تِلْكَ آيات اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالحقّ فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَ اللَّهِ وَآياتهِ يُؤْمِنُونَ}صدق الله العظيم [الجاثية:6].

أخو المؤمنين المتقين؛ الإمام المهديّ المنتظر ناصر محمد اليماني.
ــــــــــــــــــــ