- 7 -
الإمام ناصر محمد اليماني
19 - 04 - 1434 هـ
01 - 03 - 2013 مـ
04:14 صـبح
[ لمتابعة رابط المشاركـــــــــة الأصلية للبيـــــــــــان ]
https://mahdialumma.org/showthread.php?p=88101
ـــــــــــــــــــــ

فتوا
برای پرسشگران از بیانات امام مهدی ناصر محمد یمانی، «انسانی» که «الرحمن» بیان حق قرآن را به او آموخته است

با آوردن سؤالاتی که جناب شیخ دکتر احمد عمرو مطرح نموده‌اند آغاز می‌کنیم:
اقتباس المشاركة :
۳-آیا ممکن است برای ما روشن کنید کدام یک از صفات خداوند ازلی و کدام یک غیر ازلی هستند؟
4- آیا به صفات و اسما خداوند با همان معنایی که دارند و نص هستند بدون تأویل و تحریف و تعطیل و تشبیه و تکییف ایمان داری؟ یا می‌گوییمجاز است یکی از این پنج شیء در شرح اسما خداوند و صفات او تأویل تحریف تعطیل تشبیه یا تکییف اعمال شود؟ لطفا بفرمایید شما با اعمال کدام یک از آنهادرباره اسما و صفات خداوند موافقید؟ اگر اجازه چنین کاری را می‌دهید.
5- آیا ایمان دارید که خداوند قبل از خلق مخلوقات، خالق بوده است؟ مقصودم این است که خداوند بعد از خلق مخلوقات، خالق نامیده نشده بلکه قبل از آنکه کسی را خلق نماید خالق بوده است؛ آیا به این ایمان دارید؟ آیا ایمان دارید که خداوند قبل از آنکه چیزی برای شنیدن وجود داشته باشد سمیع بوده است؟ آیا به این ایمان دارید که خداوند قبل از آنکه چیزی جز او باشد که نیاز به باخبر شدن خداوند از آن داشته باشد؛ خبیر بوده است؟ آیا به این ایمان دارید که خداوند قبل از آنکه موجودی جز او وجود داشته باشد که مورد مرحمت او قرار گیرد؛ رحیم بوده است؟ آیا ایمان دارید که خداوند قبل از آنکه موجودی جز او باشد که مورد انعام او قرار گیرد؛ منعم بوده است؟ آیا ایمان دارید که خداوند قبل از آنکه در عالم کون اصلاً نعیمی وجود داشته باشد؛ منعم بوده است؟
6- آیا اسما خداوند سبحان و تعالی هم ازلی و غیر ازلی دارد؟
7- گفته‌اید و به صورت مکرر از انصارت خواسته‌ای که آن را تکرار کنند تا اثبات سخن تو باشد و بگویند " لن ترضی حتی ترضی" راضی نمی‌شوم تا راضی شوی! آیا مقصودت این است که خداوند اکنون در نفس خود راضی نیست؟
8- گفته‌اید و مرتب تکرار می‌کنید که راضی نمی‌شوی تا خداوند راضی شود؛ پس اگر جوابت به سؤال بند هفت مثبت باشد و گفته باشی خداوند در حال حاضر در نفس خود راضی نیست؛ خواهش می‌کنم به این بند پاسخ دهی: راضی نمی‌شوم تا خداوند راضی شود، آیا در حال حاضر به قسمتی که خداوند در دنیا برایت قرار داده است راضی نیستی؛ یعنی به نعمت‌هایی که خداوند در این دنیا به تو عنایت نموده راضی نیستی؛ چگونه می‌توانی راضی شوی در حالی که اکنون حبیب قلبت خداوند در نفس خود راضی نبوده و متحسر و حزین است؟ چطور زندگی در این نعیم دنیوی که خداوند به شما عطا کرده و ترا شیخ قبیله‌ای معروف یمنی و خداوند ت
و را امام مهدی قرار داده و خلیفه نموده است...تمامی این نعمت‌هایی که الان در آن زندگی می‌کنی چطوربرایت شیرین است درحالی که حبیب قلبت حزین است؟آیا به قسمتی که خداوند درنعیم این دنیا به تو عنایت نموده راضی نیستی؟
9- آیا ایمان داری که انسان مخلوق است و اعمال او قبل از خلق شدنش توسط خالق رحمن و عزوجل خلق شده است؟ آیا ایمان داری که أمور معنوی در انسان از قبیل حزن و فرح و غضب و رضای در نفس انسان از سوی خداونددر نفس انسان خلق شده است؟
انتهى الاقتباس
بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله وأئمة الكتاب كلّ منهم سراجٌ لأمّته، وأصلّي عليهم جميعاً وأسلّم تسليماً وآلهم الأطهار والتابعين لدعوة الحقّ من ربّهم في الأولين وفي الآخرين وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين، أمّا بعد..
تو با هدف عاجز کردن امام مهدی این سوال‌ها را مطرح کرده و تصور می‌کنی او از یافتن پاسخ برای آنها از آیات محکم کتاب عاجز است؛ هیهات هیهات. بلکه ما به حق سخن خواهیم گفت تا ذکری باشد برای خردمندان. از سؤال پنجم شروع می‌کنیم چون از نظر احمد عمرو و دیگر پرسشگران سخت‌ترین سؤال است. احمد عمرو و دیگر پرسشگران پاسخی برای آن ندارند مگر کسی که خداوند علم کتاب را به او عطا نموده است. جواب پنجمین سؤال برای انسانی که «الرحمن» بیان حق قرآن را به آموخته یعنی امام مهدی ناصر محمد یمانی آسان است و جواب به این سؤال؛ پاسخی کافی به بقیه پرسش‌هاست چون سرچشمه همه آنها یکی است؛ مگر اینکه احمد عمرو اصرار داشته باشد به همه آنها پاسخ داده شود و ما به اذن خداوند علیم و حکیم به آنها می‌پردازیم. و اما سؤال پنجم...
ما جواب سؤال پنجم دکتر احمد عمرو را خواهیم داد که پرسیده است:
اقتباس المشاركة :
۵- آیا ایمان دارید که خداوند قبل از خلق مخلوقات، خالق بوده است؟ مقصودم این است که خداوند بعد از خلق مخلوقات، خالق نامیده نشده بلکه قبل از آنکه کسی را خلق نماید خالق بوده است؛
آیا به این ایمان دارید؟ آیا ایمان دارید که خداوند قبل از آنکه چیزی برای شنیدن وجود داشته باشد سمیع بوده است؟
آیا به این ایمان دارید که خداوند قبل از آنکه چیزی جز او باشد که نیاز به باخبر شدن داشته باشد؛ خبیر بوده است؟
آیا به این ایمان دارید که خداوند قبل از آنکه موجودی جز او وجود داشته باشد که مورد مرحمت او قرار گیرد؛ رحیم بوده است؟
آیا ایمان دارید که خداوند قبل از آنکه موجودی جز او باشد که مورد انعام او قرار گیرد؛ منعم بوده است؟ آیا ایمان دارید که خداوند قبل از آنکه در عالم کون اصلاً نعیمی وجود داشته باشد؛ منعم بوده است؟
انتهى الاقتباس
امام مهدی ناصر محمد در جواب می‌گوید بخشی از سؤال را نقل قول می‌کنیم:
اقتباس المشاركة :

5- آیا ایمان دارید که خداوند قبل از خلق مخلوقات، خالق بوده است؟ مقصودم این است که خداوند بعد از خلق مخلوقات، خالق نامیده نشده بلکه قبل از آنکه کسی را خلق نماید خالق بوده است؛ آیا به این ایمان دارید؟
انتهى الاقتباس
امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخ به تو می‌گوید: به خداوندی که خدایی جز او نیست قسم تا زمانی که امام مهدی ناصر محمد یمانی برهان خلقت را به صورت واقعی و در عالم واقعیات نبیند و به مخلوقات خداوند نظر نکند؛ خداوند حجتی برای «ایمان داشتن» در برابرش ندارد؛ چون خداوند خلقت آسمان‌ها و زمین و آنچه که در آنها و مابین آنهاست را به عنوان برهانی برای حقیقت نامش که «الخلاق العلیم» است قرار داده است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:

{خَلَقَ السَّمَاوَاتِ بِغَيْرِ‌ عَمَدٍ تَرَ‌وْنَهَا ۖ وَأَلْقَىٰ فِي الْأَرْ‌ضِ رَ‌وَاسِيَ أَن تَمِيدَ بِكُمْ وَبَثَّ فِيهَا مِن كُلِّ دَابَّةٍ ۚ وَأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ زَوْجٍ كَرِ‌يمٍ ﴿١٠﴾ هَـٰذَا خَلْقُ اللَّـهِ فَأَرُ‌ونِي مَاذَا خَلَقَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ ۚ بَلِ الظَّالِمُونَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ ﴿١١﴾} صدق الله العظيم [لقمان].
و این برهان حقی است که خداوند در عالم واقعیت و به صورت حقیقی برای حقیقت نام «الخالق» مقرر داشته است. برای همین خداوند تعالی می‌فرماید:
{هَـٰذَا خَلْقُ اللَّـهِ فَأَرُ‌ونِي مَاذَا خَلَقَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ ۚ بَلِ الظَّالِمُونَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ}
صدق الله العظيم
وبا توجه به اینکه جز خداوند خالقی وجود ندارد ولی خداوند مبارزه طلبی می‌کند که اگر جز او خالقی هست برهان آفرینش خود را به صورت حقیقی در عالم واقعیات نشان دهد. لذا خداوند تعالی می‌فرماید: {هَذَا خَلْقُ اللَّهِ فَأَرُونِي مَاذَا خَلَقَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ بَلِ الظَّالِمُونَ فِي ضَلالٍ مُّبِينٍ} صدق الله العظيم
درباره تمامی نام‌های خداوند نیز چنین است و پروردگار برای تمام آنها درعالم واقعیات و به صورت حقیقی برهان حقی قرار داده تا با چشم خود ببینید.
جناب دکتر احمد عمرو، مقصود تو این است که امام مهدی ناصر محمد یمانی را از جواب دادن عاجز کنی. هیهات، هیهات، تا زمانی که امر مربوط به کتاب خداوند قرآن عظیم باشد؛ به اذن خداوندی که دعای کسانی که او را می‌خوانند می‌شنود و به نفوس بندگان آگاه است، امام مهدی در بیان قرآن مهتر و زعیم است؛ پس برخداست که صدق أسماء الحسنی را در عالم واقعیات به صورت حقیقی نشان دهد، و وقتی خداوند خود را «الرزاق» می‌خواند که از آسمان و زمین به شما رزق می‌رساند این فقط در حد اسم باقی می ماندتا خداوند برای این نام حق در عالم واقعیت برهانی حقیقی بیاورد. و حال برهان نام «الرزاق» در آیات محکم قرآن. خداوند تعالی می‌فرماید:
{قُلْ مَنْ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ قُلِ اللَّهُ}
صدق الله العظيم [سبأ:۲۴].
و برهانی که در عالم واقعیات و حقیقت ثابت کند که این خداوند است که حقا «رزاق» است چیست؟ خداوند تعالی می‌فرماید:
{فَلْيَنظُرِ‌ الْإِنسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ ﴿٢٤﴾ أَنَّا صَبَبْنَا الْمَاءَ صَبًّا ﴿٢٥﴾ ثُمَّ شَقَقْنَا الْأَرْ‌ضَ شَقًّا ﴿٢٦﴾ فَأَنبَتْنَا فِيهَا حَبًّا ﴿٢٧﴾ وَعِنَبًا وَقَضْبًا ﴿٢٨﴾ وَزَيْتُونًا وَنَخْلًا ﴿٢٩﴾ وَحَدَائِقَ غُلْبًا ﴿٣٠﴾ وَفَاكِهَةً وَأَبًّا ﴿٣١﴾ مَّتَاعًا لَّكُمْ وَلِأَنْعَامِكُمْ ﴿٣٢﴾}
صدق الله العظيم [عبس].
و به همین ترتیب خداوند برای تمام نام‌های الهی که خود را با آن نام وصف نموده‌است، حقیقت آن نام را در عالم واقعیات به صورت حقیقی نشان داده تا با چشم خود آن را دیده و با حواس خود آن را درک نمایید و او خالق نفس شما و در نفس شماست؛ آیا بصیرت پیدا نمی‌کنید؟ او بهبود دهنده شما «البارئ» از بیماری‌هایتان است؛ اگر راست می‌گویید، آیا کسی غیر از «البارئ» شما را شفا می‌دهد؟
برای تمام نام‌هایی که خداوند با آنها خود را وصف می‌نماید، به صورت واقعی و حقیقی، برهان حقی پیدا می‌کنید و آن را با چشم خود دیده و با حواس خود درک می‌نمایید مگر برهان حقیقت رضوان پروردگار که راز حکمت آفرینش شما در آن نهفته است. این نام را قلب شما درک می‌کند و می‌بیند که بی شک و تردید نعیم اعظم از بهشت نعیم خداوند بزرگتر است. به خداوند قسم قومی که محبوب خداوند و محب او هستند در روز ملاقات با پروردگارشان، چیزی به یقین قلبیشان اضافه نمی‌شود. آنها او را همان‌گونه که هست دیده‌اند و روز ملاقات با پروردگار یقین ایشان حتی به اندازه مثقال ذره‌ هم زیاد نمی‌شود. یعنی در روز ملاقات با پروردگارشان به یقین قلبیشان درباره اینکه رضوان نفس او نعیمی بزرگتر از بهشت نعیم است چیزی اضافه نمی‌شود چون این عقیده در قلب آنان بیش از رسوخ این عالم عظیم رسوخ پیدا کرده است. این کیهان از بین می‌رود اما عقیده قومی که محبوب و محب خداوند هستند درباره حقیقت رضوان خداوند که نعیمی بزرگتر از نعیم بهشت است، زایل نمی‌شود و ما باز هم می‌گوییم و خود آنان براین شاهدند؛ و به یقین می‌دانند امام مهدی ناصر محمد یمانی وقتی آنان را به عنوان شاهد برای بیان نعیم اعظم انتخاب کرده، به حق سخن می‌گوید و «نعیم رضوان الرحمن بر بندگانش» به حق نعیمی بزرگتر از نعیم بهشت است و ما همچنان می‌گوییم و آنها، قومی که در این امت «محبوب و محب خداوند» هستند بر آن شاهدند و خداوند تعالی می فرماید:
{ فَذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمُ الْحَقُّ ۖ فَمَاذَا بَعْدَ الْحَقِّ إِلَّا الضَّلَالُ ۖ فَأَنَّىٰ تُصْرَفُونَ ‎﴿٣٢﴾‏ } صدق الله العظيم [يونس].
و هنوز نزد ما مطالب بیشتری از آموزه‌های پروردگارم هست و تمام علمای جن و انس قادر نخواهند بود بر کسی که خداوند رحمن معلم اوست؛ چیره گردند ولو اینکه به کمک و یاری یکدیگر بشتابند. وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ ﴿٤٣﴾} صدق الله العظيم [الرعد].
الإمام المهدي ناصر محمد اليماني..
ــــــــــــــــــــ

اقتباس المشاركة 88109 من موضوع ردّ المهدي المنتظر إلى الدكتور أحمد عمرو الذي ينكر أن رضوان الله النّعيم الأكبر..

- 7 -
[ لمتابعة رابط المشاركـــــــــة الأصلية للبيـــــــــــان ]

https://nasser-alyamani.org/showthread.php?p=88101

الإمام ناصر محمد اليماني
19 - 04 - 1434 هـ
01 - 03 - 2013 مـ
04:14 صـباحاً
ـــــــــــــــــــــ



من بيان الإنسان الذي علّمه الرحمنُ البيان الحقّ للقرآن الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني؛ فتاوى للسائلين
..


ونبدأ بعرض الأسئلة من فضيلة الشيخ الدكتور أحمد عمرو كما يلي:
اقتباس المشاركة :

3هل يمكن ان تحدد لنا ايا من صفات الله ازلية وايا منها غير ازلية ؟
4 هل تؤمن بصفات الله واسماءه بما تحمله من معنى كما هي نصا دون تاويل ولا تحريف ولا تعطيل ولا تشبيه ولا تكييف؟
ام انك تقول انه يجوز احد هذه الاشياء الخمسة في شرحنا لاسماء الله وصفاته, التاويل او التحريف او التعطيل او التشبيه او التكييف؟
ارجوا تحديد من منهم انت موافق ان تفعله مع الاسماء والصفات؟ ان كنت مجيزا لاحدها .
5هل تؤمن بان الله هو الخالق قبل ان يخلق الخلق ؟ اقصد ان الله لم يكتسب اسم الخالق بعد ان خلقهم بل كان الخالق قبل ان يخلق احدا , هل تؤمن بذلك؟
هل تؤمن بان الله هوالسميع قبل ان يوجد من يسمعهم الله في الوجود؟
هل تؤمن بان الله هو الخبير قبل ان يوجد في الوجود احد غيره ليخبره؟
هل تؤمن بان الله هو الرحيم قبل ان يوجد في الوجود احد غيره ليرحمه؟
هل تؤمن بان الله هو المنعم قبل ان يوجد في الوجود احد غيره ينعم عليهم؟
هل تؤمن بان الله هو المنعم قبل ان يوجد نعيم في الكون اساسا؟
6 هل اسماء الله سبحانه وتعالى كذلك منها ازلية ومنها غير ازلية ؟
وركز لم نسالك الذاتية والنفسية . بل سالناك الازلية منها والغير ازلي منها
7 قلت وكررت مرارا وامرت انصارك ان يكرروها الان كاثبات على قولك انك لن ترضى حتى يرضى الله!!!
هل تقصد ان الله ليس راضيا في نفسه الان؟
8 قلت وكررت مرارا انك لن ترضى حتى يرضى
فان كان جوابك على السؤال 7 بالايجاب وقلت نعم الله ليس راضيا الان في نفسه , فارجوا ان تجيب على هذا البند
لن ترضى حتى ترضى فهل تعني انك لست راضيا الان بما قسمه لك الله في الدنيا من اي نعيم في الدنيا اعطاك الله اياه فانك لست راضيا به فكيف ترضى وحبيب قلبك الله حزين ومتحسر الان وحزين فكيف سيهنا لك العيش في النعيم الدنيوي الذي اعطاك الله اياه وجعلك شيخ قبيلة معروفة في اليمن وجعلك الامام المهدي وجعلك خليفته وكل هذا النعيم الذي انت فيه الان كيف تهنا فيه وحبيب قلبك حزين
فهل انت لست راضيا الان بما قسمه الله لك من النعيم في الدنيا؟
9 هل تؤمن بان الانسان مخلوق وبان اعماله مخلوقة من قبل الخالق الرحمن عز وجل؟
وعليه هل تؤمن بان الامور المعنوية في الانسان من الحزن والفرح والغضب والرضى في نفس المرء هل تؤمن انها مخلوقة من قبل الله خلقها الله في نفس البشر؟
ــــــــــــــــــ
انتهى الاقتباس

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على كافة أنبياء الله وأئمة الكتاب كلّ منهم سراجٌ لأمّته، وأصلّي عليهم جميعاً وأسلّم تسليماً وآلهم الأطهار والتّابعين لدعوة الحقّ من ربّهم في الأولين وفي الآخرين وفي الملأ الأعلى إلى يوم الدين، أمّا بعد..

فتلك أسئلةٌ تعجيزيّةٌ كما تزعم أنّك سوف تُعْجِزُ بها الإمام المهديّ فلا يجد الجواب في محكم الكتاب! هيهات هيهات، بل سوف ننطِق بالحقّ ذكرى لأولي الألباب، ومن ثم نبدأ بتفصيل الإجابة عن السؤال الخامس كونه من أصعب الأسئلة في نظر أحمد عمرو وكذلك في نظر السائلين، وكذلك أحمد عمرو وكافة السائلين لا يملكون له الجواب إلا من آتاه الله علم الكتاب ولكن الإجابة على السؤال الخامس يسيرة على الإنسان الذي يعلّمه الرحمنُ البيان الحقّ للقرآن الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني كون الإجابة عليه سوف تكفي أن تكون إجابةً على كافة الأسئلة المتبقية كونها تصبّ في مصبٍّ واحدٍ إلا أن يصّر أحمد عمرو أن نُجِب عليها جميعاً فنحن لها بإذن الله العليم الحكيم. وإلى السؤال الخامس...

ومن ثم نأتي للإجابة عن السؤال الخامس الذي يقول فيه الدكتور أحمد عمرو ما يلي:
اقتباس المشاركة :

5هل تؤمن بان الله هو الخالق قبل ان يخلق الخلق ؟ اقصد ان الله لم يكتسب اسم الخالق بعد ان خلقهم بل كان الخالق قبل ان يخلق احدا , هل تؤمن بذلك؟
هل تؤمن بان الله هو السميع قبل ان يوجد من يسمعهم الله في الوجود؟
هل تؤمن بان الله هو الخبير قبل ان يوجد في الوجود احد غيره ليخبره؟
هل تؤمن بان الله هو الرحيم قبل ان يوجد في الوجود احد غيره ليرحمه؟
هل تؤمن بان الله هو المنعم قبل ان يوجد في الوجود احد غيره ينعم عليهم؟
هل تؤمن بان الله هو المنعم قبل ان يوجد نعيم في الكون اساسا؟
انتهى الاقتباس

ومن ثمّ يردّ عليك الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني ونقتبس شطر من السؤال كما يلي:

اقتباس المشاركة :
5 - هل تؤمن بان الله هو الخالق قبل ان يخلق الخلق ؟ اقصد ان الله لم يكتسب اسم الخالق بعد ان خلقهم بل كان الخالق قبل ان يخلق احدا ، هل تؤمن بذلك؟
انتهى الاقتباس

ومن ثمّ يردّ عليك الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: والله الذي لا إله غيره لا حجّة لله على الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني أن
(يؤمن) بأنّ الله هو الخالق من قبل أن يخلق الخلق حتى أرى برهان خلقه على الواقع الحقيقي فانظرُ ماذا خلق الله، لكون الله جعل خلق السماوات والأرض وما فيهما وما بينهما هو البرهان لحقيقة اسمه أنّه الخلاّق العليم. تصديقاً لقول الله تعالى: {خَلَقَ السَّمَاوَاتِ بِغَيْرِ‌ عَمَدٍ تَرَ‌وْنَهَا ۖ وَأَلْقَىٰ فِي الْأَرْ‌ضِ رَ‌وَاسِيَ أَن تَمِيدَ بِكُمْ وَبَثَّ فِيهَا مِن كُلِّ دَابَّةٍ ۚ وَأَنزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنبَتْنَا فِيهَا مِن كُلِّ زَوْجٍ كَرِ‌يمٍ ﴿١٠هَـٰذَا خَلْقُ اللَّـهِ فَأَرُ‌ونِي مَاذَا خَلَقَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ ۚ بَلِ الظَّالِمُونَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ ﴿١١﴾} صدق الله العظيم [لقمان].

فهنا قدّم الله البرهان لحقيقة اسمه أنّه
(الخالق) بالحقّ على الواقع الحقيقي. ولذلك قال الله تعالى: {هَـٰذَا خَلْقُ اللَّـهِ فَأَرُ‌ونِي مَاذَا خَلَقَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ ۚ بَلِ الظَّالِمُونَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ} صدق الله العظيم. وبما أنّه لا خلّاق غير الله ولكن الله تحدّى إن كان يوجد خلّاقٌ سواه بأنّ يأتي ببرهان خلقه على الواقع الحقيقي. ولذلك قال الله تعالى: {هَذَا خَلْقُ اللَّهِ فَأَرُونِي مَاذَا خَلَقَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ بَلِ الظَّالِمُونَ فِي ضَلالٍ مُّبِينٍ} صدق الله العظيم. وكذلك جميع أسماء صفات الربّ جعل الله لكلٍّ منهنّ برهاناً بالحقّ على الواقع الحقيقي ترونه بأعينكم.

ويا فضيلة الدكتور أحمد عمرو، إنّك تريد أن تُعجز الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني، وهيهات هيهات.. فما دام الأمر متعلِّقاً بكتاب الله القرآن العظيم فأنا ببيانه زعيمٌ بإذن الله السميع لمن دعاه العليم بما في أنفس عباده، فلا بدّ لله أن يُصدّق بأسمائه الحسنى بالحقّ على الواقع الحقيقي،
فحين يَصِف الله نفسه أنّه الرّزاق الذي يرزقكم من السماء والأرض فيظلّ اسماً فقط حتى يأتي الله بالبرهان لهذا الاسم بالحقّ على الواقع الحقيقي. وإلى البرهان للاسم (الرّزاق) في محكم القرآن. وقال الله تعالى: {قُلْ مَنْ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ قُلِ اللَّهُ} صدق الله العظيم [سبأ:24].

فما هو البرهان على الواقع الحقيقي الذي يثبت أنّ الله هو حقّاً الرّزاق؟ وقال الله تعالى:
{فَلْيَنظُرِ‌ الْإِنسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ ﴿٢٤﴾ أَنَّا صَبَبْنَا الْمَاءَ صَبًّا ﴿٢٥﴾ ثُمَّ شَقَقْنَا الْأَرْ‌ضَ شَقًّا ﴿٢٦﴾ فَأَنبَتْنَا فِيهَا حَبًّا ﴿٢٧﴾ وَعِنَبًا وَقَضْبًا ﴿٢٨﴾ وَزَيْتُونًا وَنَخْلًا ﴿٢٩﴾ وَحَدَائِقَ غُلْبًا ﴿٣٠﴾ وَفَاكِهَةً وَأَبًّا ﴿٣١﴾ مَّتَاعًا لَّكُمْ وَلِأَنْعَامِكُمْ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [عبس].

وكذلك لكل اسم من أسماء الله الذي يصف نفسَه بها جعل لكل اسم حقيقةً تجدونها على الواقع الحقيقي فترون حقيقة ذلك الاسم بأمِّ أعينكم وتشعر به كافّة حواسكم، فهو الخالق لأنفسكم؛ وفي أنفسكم أفلا تبصرون؟ وهو البارئ لأمراضكم؛ أمْ مَنْ يشفيكم غير البارئ إن كنتم صادقين؟

ولكل اسمٍ من أسماء الله التي يصف بها نفسه تجدون له برهاناً بالحقّ على الواقع الحقيقي ترونه بأعينكم وتشعر به كافة حواسكم إلا البرهان لحقيقة رضوان الربّ الذي يكمن فيه سرّ الحكمة من خلقكم فتبصره قلوبكم وترى أنّه النّعيم الأعظم من نعيم جنّته لا شك ولا ريب.
ألا والله لا يزداد معيار اليقين شيئاً في قلوب قومٍ يحبّهم ويحبّونه يوم لقاء ربّهم؛ بل رؤيتهم كما هي ويقينهم لن يزداد شيئاً ولا مثقال ذرةٍ يوم لقاء الربّ، بمعنى أنّ يقين قلوبهم لن يزداد يوم لقاء الله بأنّ رضوان نفسه هو النّعيم الأعظم من نعيم جنّته كون هذه عقيدة رسخت في قلوبهم أعظم من رسوخ هذا الكون العظيم فقد يزول ولن تزول هذه العقيدة في قلوب قومٍ يحبّهم الله ويحبّونه في حقيقة رضوان الله أنّه النّعيم الأعظم من نعيم جنّته، ولا نزال نقول وهم على ذلك من الشاهدين، وهم يعلمون علم اليقين أنّ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني ينطق بالحقّ حين يجعلهم شهداء بيان النّعيم الأعظم؛
(نعيم رضوان الرحمن على عباده) أنّه حقّاً النّعيم الأعظم من نعيم جنّته. ولا نزال نقول وهم على ذلك من الشاهدين (قوم يحبّهم الله ويحبّونه) في هذه الأمّة. وقال الله تعالى: {فَذَلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمُ الحقّ فَمَاذَا بَعْدَ الحقّ إِلاَّ الضَّلالُ فَأَنَّى تُصْرَفُونَ} صدق الله العظيم [يونس:32].

ولدينا مزيدٌ مما علّمني ربّي، ومن كان مُعلِّمُه الرحمن فلن يُهيمن عليه علماءُ الإنس والجانّ ولو كان بعضُهم لبعضٍ ظهيراً ونصيراً، وسلامٌ على المرسلين والحمد لله ربّ العالمين..

وقال الله تعالى:
{وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلًا ۚ قُلْ كَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ ﴿٤٣﴾} صدق الله العظيم [الرعد].

الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
___________