- 25 -
الإمام ناصر محمد اليماني
13 - صفر - 1432 هـ
19 - 01 - 2011 مـ
۲۹-دی-۱۳۸۹ه.ش.
02:22 صباحاً
ـــــــــــــــــــــ


حــــد گناه زشت و قبیح زنا....

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله وآله الأطهار، والتابعين للذِّكر الحقّ من ربهم إلى يوم الدين..

سلام خداوند بر شما عزیزانم. این پاسخی فوری به عزیز من ضیاءالدین است؛ آفرین بر تو (بارک الله فیک) که نسبت به بیان حق ذکر بصیرت یافته‌ای؛ اما به چیزی که می‌گویم گوش کن: مراقب باش؛ عزیز من در بیان قرآن هیچ چیزی را از خودت نگو؛ چون کلمه " محصنه لفرجها" شامل متأهل و مجرد هر دو می‌شود؛ پاک‌دامنان را منحصر به زنانی که هنوز ازدواج نکرده‌اند نکن؛ بلکه پاک‌دامن یا " محصنه لفرجها" یعنی بانویی که دامن خود را زنا پاک نگاه می‌دارد و کسی که به او تهمت عمل قبیح و زشت زنا را بزند؛ به او بهتان زده و لازم است چهار شاهد برای آن بیاورد و اگر چنین نکند باید هشتاد ضربه تازیانه به او زد تا به ناحق آبروی مردم را نبرد. خداوند تعالی می‌فرماید:
{إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿٢٣} صدق الله العظيم [النور].
مقصود خداوند از کلمه "غافلات" یا " بی‌خبر" چیست؟ مقصود این است که در برابر آن فرد صحبت نمی‌شود تا بتواند از خود دفاع کرده و بی‌گناهی خود را ثابت کند؛ بلکه درباره آبروی او در مقابل مردم سخن گفته می‌شود و با حرف و حدیث به آبروی او تعرض شده و خبر در بین مردم منتشر و برزبان آنها جاری می‌شود در حالی که آن بانو از این نسبت بری است و اینان هستند که مورد لعنت خداوند قرار می‌گیرند. خداوند درباره آنان می‌فرماید:
{إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَ الآخِرَةِ وَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ}.
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا ۚ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿٤} صدق الله العظيم [النور].

و مقصود از کلمه محصنه را از خلال موضوعی که در آن آمده است؛ استنباط خواهید کرد و درمی‌یابید آیا مقصود بانویی پاک‌دامن است یا بانویی متأهل؟ از آنجا که گفتگوی ما بر سر بیان حد زنا برای بانوان متأهل کنیز و آزاد است که در این فرموده خداوند تعالی آمده است:
{فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ} صدق الله العظيم [النساء:۲۵].
و این حد کنیز متأهلی است که مرتکب عمل قبیح و زشت زنا شده است؛ تنبیه او نصف مجازاتی است که برای بانوان متأهل غیر کنیز مقرر شده؛ یعنی بانوی زنا کاری که به واسطه ازدواج محصنه به حساب می‌آید و در اینجا برای‌تان بیان شده که حد معین شده برای او، صد ضربه تازیانه است که شامل حال بانوان متأهل هم هست و به کنیز متأهل نسبت به بانوی آزاد متأهل تخفیف داده شده و حد او پنجاه ضربه است. سزاوار نیست که مقصود خداوند تعالی این باشد که حد کنیز زناکار متأهل نصف بانوانی باشد که دامان خود را پاک نگاه می‌دارند و عقل و منطق این را نمی‌پذیرد؛ چون خداوند تعالی حد زنا برای بانوان متأهل کنیز و آزاد را بیان می‌فرماید. برای همین خداوند تعالی می‌فرماید:
{فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ} صدق الله العظيم
به فرموده خداوند تعالی بنگرید:
{فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ} صدق الله العظيم

سؤالی که مطرح می‌شود این است که: آیا سزاوار است برای بانوانی که دامان خود را پاک نگه می‌دارند(محصنات لفروجهن) درکتاب خداوند حدی مقرر شود تا خداوند تعالی بفرماید: : {فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ} صدق الله العظيم
لذا بی شک و تردید مقصود خداوند زنا کار آزاد متأهل ( زانیة الحرة المحصنة) است و حد زناکار کنیز متأهل چنین حدی مقرر شده است:
{نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ}،
وهمانا این تفصیل پروردگار عالمیان برای حد زنا که صد ضربه تازیانه است ؛ می‌باشد. برای کسانی که به گناه زنا نزدیک شوند؛ چه متأهل باشند چه مجرد و چه مرد و چه زن؛ حد زنا صد ضربه تازیانه است ؛ حد آنها یکسان است مگر برای کنیز و عبد که حد ایشان نصف عذاب زناکار آزاد است.

برادران من اگر از عقل و منطق خود استفاده کنید؛ حق پروردگار را دیده و نسبت به آن بصیرت پیدا می‌کنید چون منطقی و عقلانی نیست که بانوی زناکار را سنگسار کنید تا بمیرد؛ در حالی که برای کنیز زناکاری مانند او حد را پنجاه ضربه تازیانه بدانید؛ لذا حد بانوی شوهردار زناکار بی شک و تردید صد ضربه تازیانه است؛ آیا تقوا نمی‌کنید؟ هرکس نفسی را جز در برابر نفسی دیگر به قتل برساند؛ مانند این است که تمام مردم را کشته باشد؛ ای علمای امت چگونه درباره حد خداوند سرخود و از روی ظن و گمان حرف می‌زنید؟ از خدا پروا کرده و از من پیروی نمایید تا شما را به راه درست هدایت کنم. ما همچنان در این باره حرف داریم و به اذن خداوند امشب بیان دیگری صادر خواهد شد و این بیان را با عجله و به صورت فوری نوشتیم.
انصار عزیزم؛ به آنچه که در بیان امام مهدی می‌آید پای‌بند بمانید تا به مردم برعلیه امام ناصر محمد یمانی بهانه و حجت ندهید؛ خداوند شما را دوست بدارد و شما را به قرب خود برساند. از شما راضی باشد و شما را راضی نماید.
وسلامٌ على المُرسلين، والحمدُ لله ربّ العالمين..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

اقتباس المشاركة 36857 من موضوع سلسلة حوارات الإمام في منتديات أشراف أونلاين..

- 25 -
الإمام ناصر محمد اليماني
13 - 02 - 1432 هـ
19 - 01 - 2011 مـ
02:22 صباحاً
ـــــــــــــــــــــ



حــــدُّ فاحشة الزِّنى ..

بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله وآله الأطهار، والتابعين للذِّكر الحقّ من ربهم إلى يوم الدين..
سلام الله عليكم أحبتي في الله، وهذا ردّ كذلك عاجل إلى حبيبي في الله (ضياء الدين) بارك الله فيك أيها المُستبصر بالبيان الحقّ للذكر، ولكن اسمح لي أن أقول لك: أن تنتبه، فلا تقُل بياناً لأي شيء في القرآن من عند نفسك حبيبي في الله، كون كلمة المحصنة لفرجها يشمل المتزوجة والعزباء، فلا تحصر المحصنات لفروجهن أنّهن اللاتي لم يتزوجن بعد؛ بل المحصنة لفرجها هي التي أحصنته من الزنى فمن اتّهمها بالفاحشة وهي من المحصنات لفروجهن من الزنى فقد قذفها بالبهتان، ويلزمه أن يأتي بأربعة شهداء أو يجلد ثمانون جلدة حتى لا يكون الطعن في أعراض الناس إلا بالحقّ. وقال الله تعالى: {إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿٢٣} صدق الله العظيم [النور].

وما يقصد بقوله الغافلات؟ ويقصد أنه لم يتكلم بذلك أمامها حتى تدافع عن نفسها فتبرئ نفسها بل تكلم في عرضها عند الناس وتفاجأت بالكلام في عرضها أنه صار منتشراً في أفواه الناس وهي بريئة من ذلك، وأولئك لعنهم الله. وقال الله عنهم: {إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ}.

وقال الله تعالى: {وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا ۚ وَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿٤} صدق الله العظيم [النور].

وكلمة المحصنة ستعلمون أيّ معنى المقصود بها من خلال الموضوع التي تأتي فيه، فستعلمون فهل هو يقصد المحصنة لفرجها أو يقصد المتزوجة؟ وبما أن حوارنا كان في بيان حدّ الزنى للمحصنة الأَمَة وللمحصنة الحرّة في قول الله تعالى: {فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ} صدق الله العظيم [النساء:25]، وهنا حدّ الأمَة المحصنة التي ارتكبت فاحشة الزنى، فعليها نصف ما على المحصنات الزانيات من العذاب أي الزانية المحصنة بالزواج كونه في هذا الموضع بيّن لكم أن حدّ المائة جلدة يشمل المتزوجات أي أنه خُفف عن الأمَة المحصنة بقدر خمسين جلدة عن الزانية المحصنة الحرة، ولا ينبغي أن يقصد الله تعالى أنّ على الأمَة الزانية المحصنة نصف ما على المحصنات لفروجهن فهذا لا يقبله العقل أو المنطق كون الله تعالى ذكر حدّ الزنى على المحصنة الأمَة والمحصنة الحرّة. ولذلك قال الله تعالى: {فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ} صدق الله العظيم، فانظروا لقول الله تعالى: {فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ}، والسؤال الذي يطرح نفسه فهل ينبغي أن يكون على المحصنات لفروجهن حداً في كتاب الله حتى يقول الله تعالى: {فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ}؟ إذاً فهو لا شكّ ولا ريب يقصد الزانية الحرّة المحصنة بالزواج أن على الزانية الأمَة {نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ}.

وإنما ذلك تفصيلٌ من ربّ العالمين لحد المائة جلدة أنه للذين يقربون الزنى سواءً يكونون عزاباً أم متزوجين فحدهم سواء مائة جلدة سواء يكونوا ذكوراً أم إناثاً فحدهم سواء مائة جلدة إلا العبد والأمَة فعليهم نصف ما على الزناة الأحرار من العذاب.

ويا إخواني لو كنتم تتفكرون بعقولكم لأبصرتم الحقّ من ربّكم كونه ليس من العقل والمنطق أن تُرجم الزانية الحرّة رجماً بالحجارة حتى الموت بينما لا تجدون لنظيرتها الزانية الأَمَة حدّ الزنى الكامل بل خمسون جلدة فقط، إذاً حدّ المحصنة الحرّة هو مائة جلدة لا شكّ ولا ريب أفلا تتقون؟ ومن قتل نفساً بغير نفس فكأنما قتل الناس جميعا، فكيف تقولون في الحدّ بقول الظنّ من عند أنفسكم يا معشر علماء الأمّة؟ فاتقوا الله واتبعون أهديكم صرطاً سوياً. ولا يزال لدينا بيان آخر سيصدر الليلة بإذن الله، وإنما كتبنا هذا البيان على عجل.

ويا أحبتي الأنصار التزموا بما جاء في بيان الإمام المهديّ حتى لا تجعلوا للناس حجّة على الإمام ناصر محمد اليماني، أَحبَّكم اللهُ وقربكم ورضي عنكم وأرضاكم.

وسلامٌ على المرسلين، والحمد لله ربّ العالمين ..
أخوكم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني .
______________