- 28 -
الإمام ناصر محمد اليماني
16 -ربیع الآخر -1431 هـ
1 - 4 - 2010 مـ
۱۲ - فروردین - ۱۳۸۹ ه.ش.
02: 58 صباحاً
ــــــــــــــــــ


به علت جهل نسبت به مهدی منتظر؛ این بیان شما را به فتنه نیندازد!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، والصلاة والسلام على خاتم الأنبياء والمرسلين جدّي محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم والتّابعين للحقّ إلى يوم الدّين..

ای علمای مسلمین و امت‌شان؛ امیدوارم جهل و ناآگاهی‌تان نسبت به مهدی منتظر باعث نشود این بیان شما را گرفتار فتنه کند؛ همانا که شما قدر مهدی منتظر را نشناخته و از رازش آگاهی ندارید. از شما سؤالی می‌کنم: آیا معتقد نیستید که خداوند امام مهدی را امام رسول الله مسیح عيسى ابن مريم صلّى الله عليه وآله وسلّم قرار داده است؟ شما می‌دانید این فتوای خداوند و رسولش درباره امام مهدی است که پروردگار او را امام مسیح عيسى ابن مريم صلّى الله عليه وآله وسلّم قرار داده و و نصرانی‌ها(مسیحیان) از این امر بسیار ناراحت خواهند شد. و باعث فتنه گروه کثیری از آنان شده و از امام مهدی منتظر حق پروردگارشان پیروی نخواهند کرد و علت گرفتار شدن آنها به این فتنه، مبالغه درمورد نبی‌شان مسیح عیسی بن مریم است. آنها آن قدر در حق او مبالغه کرده‌اند که وی را پسر خدا می‌خوانند و برخی مبالغه را به جایی رسانده‌اند که او را خود خداوند می‌دانند؛ سبحانه وتعالى علواً كبيراً، حال با چنین مبالغه‌ای؛ آیا تصور می‌کنید از امام مهدی حق پروردگارشان پیروی خواهند کرد؟ چرا که نمی‌پذیرند مهدی منتظر، امام رسول الله مسيح عيسى ابن مريم صلى الله عليه وعلى أمّه وآل عمران وسلم باشد.
لذا مسیحیان ( نصاری ) به علت مبالغه ناحق درمورد رسول الله مسيح عيسى ابن مريم عليه الصلاة والسلام؛ ابداً راضی نخواهند شد که امام مهدی امام رسول الله مسیح عیسی بن مریم باشد. مسلمانان هم همین طور؛ آنها هم به خاطر این که ناصر محمد یمانی می‌گوید درعلم کتاب داناترین عبد خداست؛ نسبت به او خشمگین شده وگرفتار فتنه می‌شوند و می‌گویند: چگونه ممکن است امام مهدی از محمد رسول الله صلى الله عليه وآله داناتر باشد؟ و برخی از انصار از تصدیق خود برگشته و مسلمانان نسبت به بیان حق قرآن عظیم کافرتر شده و آن را بیش از پیش انکارمی‌کنند و علت به فتنه افتادنشان هم، مبالغه در مورد جدم محمد رسول الله صلى الله عليه وآله است.
امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخ می‌گوید: والله هرچقدر هم خداوند امام مهدی منتظر حق پروردگارتان گرامی بدارد؛ او باز هم تنها بنده‌ای مانند شماست؛ و بنده زندگی می کند و بنده می‌میرد و بنده برانگیخته می‌شود و شایسته و سزاوار نیست از قاعده‌ی حق آمده در آیات محکم کتاب تجاوز کند. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{إِن كلّ مَن فِي السموات وَالأرض إِلَّا آتِي الرَّحْمَنِ عَبْداً (۹۳) لَقَدْ أَحْصَاهُمْ وَعَدَّهُمْ عَدّاً (۹۴)}صدق الله العظيم [مريم].
و این بین شما و مهدی منتظر باشد که او از قاعده خداوند برای بندگانش در آسمان‌ها و زمین تجاوز نکرده و ازآن تعدی نمی‌کند. او شما را به عبادت عاری از شرک خداوند یکتا دعوت می‌کند و از شما می‌خواهد هیچ چیز را با خداوند شریک نگیرید و از ربانییون بوده و نعیم رضوان خدا را عبادت کرده و برای حب و قرب بیشتر در نزد خداوند رقابت کنید سبحانه وتعالى علواً كبيراً. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنّبوة ثمّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كنتم تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كنتم تَدْرُسُونَ} صدق الله العظيم [آل عمران:۷۹].
ای علمای مسلمین و امت‌شان این قرار بین من و شماست و اگر روزی دعوتم را تغییر دادم که خدا آن روز را نیاورد؛ خداوند در برابر ناصر محمد یمانی به شما حجت داده و امیدوارم پروردگارم مرا ثابت قدم نگاه دارد که او بین انسان و قلبش حایل می‌شود و سمیع و بصیراست. ولی علت به فتنه افتادن شما، مبالغه درمورد انبیا و رسولان خداست تا جایی که "وسیله" را منحصر به آنان کرده و صالحان را محروم می‌دانید و به این ترتیب به پروردگار عالمیان شرک آورده‌اید.
ای امت اسلام؛ ای حجاج بیت الله الحرام؛ همانا که خداوند از میان خلفایش ؛ بیشترین نشانه‌ها و آیات را برای یاری مهدی منتظر می‌فرستد؛ ولی می‌دانم اگر خداوند اکنون مرا با آن نشانه‌ها یاری فرماید؛ تنها باعث کفر و روگرداندن بیشتر شما خواهد شد. خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَقَالُوا لَوْلَا نُزِّلَ عَلَيْهِ آية مِّن ربّه ۚ قُلْ إِنَّ اللَّـهَ قَادِرٌ‌ عَلَىٰ أَن يُنَزِّلَ آية وَلَـٰكِنَّ أَكْثَرَ‌هُمْ لَا يَعْلَمُونَ ﴿٣٧﴾ وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الأرض وَلَا طَائِرٍ‌ يَطِيرُ‌ بِجَنَاحَيْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثَالُكُم ۚ مَّا فَرَّ‌طْنَا فِي الْكِتَابِ مِن شَيْءٍ ۚ ثمّ إِلَىٰ ربّهم يُحْشَرُ‌ونَ ﴿٣٨﴾ وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا صُمٌّ وَبُكْمٌ فِي الظُّلُمَاتِ ۗ مَن يَشَإِ اللَّـهُ يُضْلِلْـهُ وَمَن يَشَأْ يَجْعَلْهُ عَلَىٰ صِرَ‌اطٍ مستقيم ﴿٣٩﴾} صدق الله العظيم [الأنعام].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَلَوْ أَنَّنَا نَزَّلْنَا إِلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةَ وَكَلَّمَهُمُ الْمَوْتَى وَحَشَرْنَا عَلَيْهِمْ كلّ شَيْءٍ قُبُلًا مَا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ} صدق الله العظيم [الأنعام:۱۱۱].

و در این ملکوت، امام مهدی، خلیفه‌ی خدا بر تمام امت‌هایی است که در زمین و آسمان هستند و ساکنان زمین و آسمان از او راضی‌اند؛ چون علی رغم ملکوتی که خداوند به او عنایت نموده؛ او راضی نمی‌شود مگر با نعیمی که از تمام اینها بزرگتر است یعنی راضی بودن خدا در نفسش. حال چگونه خداوند در نفس خود راضی می‌شود؟ این که بندگانش مشمول رحمتش گردند و سپس شفاعت، تنها از جانب خداوندی که تمام شفاعت از آن اوست شامل بندگان می شود . اما شما از راز شفاعت بی‌خبرید؛ برادران مسلمان من، شفاعت آن گونه که شما می‌پندارید نیست. اگر شفاعت چنان باشد که شما می‌پندارید؛ این کافر شدن نسبت به تمام آیات محکمی است که به شما درمورد نفی شفاعت-بندگان- فتوا می‌دهند.تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَأَنذِرْ بِهِ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَن يُحْشَرُواْ إِلَى ربّهم لَيْسَ لَهُمْ مِّن دُونِهِ وَلِيٌّ وَلاَ شَفِيعٌ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ} صدق الله العظيم [الأنعام:۵۱]
بلکه می‌بینید خداوند در آیات محکم کتابش خطاب به مؤمنانی که منتظرند بندگان در پیشگاه پروردگار معبود برای آنان شفاعت کنند می‌فرماید:
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَنفِقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لاَّ بَيْعٌ فِيهِ وَلاَ خُلَّةٌ وَلاَ شَفَاعَةٌ وَالْكَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ*} صدق الله العظيم [البقرة:۲۵۴].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَاتَّقُواْ يَوْماً لاَّ تَجْزِي نَفْسٌ عَن نَّفْسٍ شيئاً وَلاَ يُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَلاَ يُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلاَ هُمْ يُنصَرُونَ}صدق الله العظيم [البقرة:۴۸].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{يَقُولُ الَّذِينَ نَسُوهُ مِن قَبْلُ قَدْ جَاءتْ رُسُلُ رَبِّنَا بالحقّ فَهَل لَّنَا مِن شُفَعَاء فَيَشْفَعُواْ لَنَا أَوْ نُردّ فَنَعْمَلَ غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ قَدْ خَسِرُواْ أَنفُسَهُمْ وَضَلَّ عَنْهُم مَّا كَانُواْ يَفْتَرُونَ}
صدق الله العظيم [الأعراف:۵۳].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَبُرِّ‌زَتِ الْجَحِيمُ لِلْغَاوِينَ ﴿٩١﴾ وَقِيلَ لهمْ أَيْنَ مَا كنتم تَعْبُدُونَ ﴿٩٢﴾ مِن دُونِ اللَّـهِ هَلْ يَنصُرُ‌ونَكُمْ أَوْ يَنتَصِرُ‌ونَ ﴿٩٣﴾ فَكُبْكِبُوا فِيهَا هُمْ وَالْغَاوُونَ ﴿٩٤﴾ وَجُنُودُ إِبْلِيسَ أَجْمَعُونَ ﴿٩٥﴾ قَالُوا وَهُمْ فِيهَا يَخْتَصِمُونَ ﴿٩٦﴾ تَاللَّـهِ إِن كُنَّا لَفِي ضَلَالٍ مبين ﴿٩٧﴾ إِذْ نُسَوِّيكُم بِربّ العالمين ﴿٩٨﴾ وَمَا أَضَلَّنَا إِلَّا المجرمون ﴿٩٩﴾ فَمَا لَنَا مِن شَافِعِينَ ﴿١٠٠﴾ وَلَا صَدِيقٍ حَمِيمٍ(۱۰۱)}صدق الله العظيم [الشعراء].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَـؤُلاء شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللّهِ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللّهَ بِمَا لاَ يَعْلَمُ فِي السموات وَلاَ فِي الأرض سبحانه وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ}صدق الله العظيم [يونس:۱۸]
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَمَا نَرَى مَعَكُمْ شُفَعَاءكُمُ الَّذِينَ زَعَمْتُمْ أَنَّهُمْ فِيكُمْ شُرَكَاء لَقَد تَّقَطَّعَ بَيْنَكُمْ وَضَلَّ عَنكُم مَّا كنتم تَزْعُمُونَ}
صدق الله العظيم [الأنعام:۹۴].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
وَلَمْ يَكُن لَّهُم مِّن شُرَكَائِهِمْ شُفَعَاءُ وَكَانُوا بِشُرَكَائِهِمْ كَافِرِينَ ﴿١٣﴾} صدق الله العظيم [الروم].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَأَنذِرْ بِهِ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَن يُحْشَرُوا إِلَىٰ رَبِّهِمْ ۙ لَيْسَ لَهُم مِّن دُونِهِ وَلِيٌّ وَلَا شَفِيعٌ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿٥١﴾ } صدق الله العظيم [الأنعام].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَذَرِ الَّذِينَ اتَّخَذُواْ دِينَهُمْ لَعِبًا وَلَهْوًا وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنيا وَذَكِّرْ بِهِ أَن تُبْسَلَ نَفْسٌ بِمَا كَسَبَتْ لَيْسَ لَهَا مِن دُونِ اللّهِ وَلِيٌّ وَلاَ شَفِيعٌ} صدق الله العظيم [الأنعام:۷۰].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السموات وَالأرض وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثمّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ مَا لَكُم مِّن دُونِهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا شَفِيعٍ أَفَلَا تَتَذَكَّرُونَ} صدق الله العظيم [السجدة:۴].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{قُل لِّلَّهِ الشّفاعة جَمِيعًا له مُلْكُ السموات وَالأرض ثمّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ}
صدق الله العظيم [الزمر:۴۴].
ای امت اسلام؛ ای حجاج بیت الله الحرام؛ حال که شفاعت در پیشگاه خدا به صورت مطلق نفی شده است؛ شما را به خدا چگونه است که به شفاعت در پیشگاه خدا باور دارید؟ اینجاست که علمای امت و خردمندان برای تدبر و تفکر درنگ کرده و می‌گویند: ما می‌پنداشتیم شفاعت یعنی کسی در پیشگاه پروردگارش درخواست شفاعت-بندگان- را بکند درحالی که شفاعت به این صورت نیست سبحانه و تعالی علواً کبیرا! چطور نسبت به آیات محکمی که از آیات ام الکتابند و به کلی شفاعت را -حتی برای مؤمنان- نفی می‌کنند ؛ کافر شویم؟ و خداوند تعالی می‌فرماید:
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَنفِقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاكُم مِّن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لاَّ بَيْعٌ فِيهِ وَلاَ خُلَّةٌ وَلاَ شَفَاعَةٌ وَالْكَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ}صدق الله العظيم [البقرة:۲۵۴].*
پس خردمندان راز شفاعت را به خداوند می‌سپارند تا امام مهدی را برایشان برانگیزد او در مورد راز شفاعت به آنان فتوا دهد. و ما به آنان می‌گوییم:
ای امت اسلام؛ راز شفاعت در حقیقت اسم اعظم الهی نهفته است؛ و تا کنون هیچ یک از بندگان خدا در آسمان‌ها و زمین آن را بیان نکرده‌اند؛ و هیچ کس آن را برای بندگان خداوند در تمام ملکوتش روشن نکرده؛ مگر خلیفه خداوند عبدالنعیم الأعظم مهدی منتظر ناصر محمد یمانی؛ من نگفتم صاحب شفاعت من هستم نه انبیا؛ بلکه من شفاعت بنده را به کل نفی می‌کنم. و حال از راز آن به شما خبر می‌دهم: امام مهدی با پروردگارش بر سر این که نعیم اعظم را برایش محقق نماید محاجه می‌کند؛ نعیمی که از تمام ملکوت پروردگار در دنیا و آخرت بزرگ‌تر است. او به تمام ملکوت پروردگارش راضی نمی‌شود؛ بلکه از پروردگارش می‌خواهد نعیمی را برایش محقق سازد که از همه‌ی اینها بزرگ‌تر است؛ یعنی راضی بودن خداوند در نفسش و چگونه ممکن است خداوند در نفس خود راضی شود؟ این که بندگانش را مشمول رحمت خود گرداند و هدف بنده‌ای را محقق نماید که بهشت پروردگارش را برخود حرام نموده ونعیمی را می‌خواهد که از آن بزرگ‌تراست. آن گاه است که شفاعت از سوی خدا می‌آید. چون خداوند به امام مهدی اجازه سخن گفتن داده و او سخن صواب را برزبان می‌آورد. خداوند به خاطر بندگانی که در حق خود ظلم کرده‌اند متحسر است؛ با این که خود به آنان هیچ ظلمی نکرده؛ ولی او حقاً ارحم الراحمین است.پس ای خردمندان، سخن صواب این است و خداوند برای بندگانش شفاعت می‌کند؛ او با رحمتی که برخود فرض نموده؛ شفاعت بندگان را خواهد کرد؛ خداوند (سخن )بنده خود که او ( خداوند ) حقاً ارحم الراحمین است را منکر نمی شودو برای همین هم به خاطر بندگانی که به خود ظلم کرده‌اند متحسر است و سپس شفاعت از جانب خدا می‌رسد و تنها از جانب او...و بندگان خدا با عفو فراگیر پروردگارشان غافل‌گیر می‌شوند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{لَا تَنفَعُ الشّفاعة عِندَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ له حَتَّى إِذَا فُزِّعَ عَن قُلُوبِهِمْ قَالُوا مَاذَا قَالَ ربّكم قَالُوا الحقّ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ} صدق الله العظيم [سبأ:۲۳].
در اینجا برایتان روشن می‌شود که راز شفاعت به یکی از بندگان خدا اختصاص دارد. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{لَا تَنفَعُ الشّفاعة عِندَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ له} صدق الله العظيم [سبأ:۲۳].
و این بنده‌ای است که سخن صواب را خطاب به خداوند برزبان می‌آورد و تنها کسی است که خدا اجازه می‌دهد درباب شفاعت با پروردگارش سخن بگوید. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{إِلاَّ مَنْ أَذِنَ له الرَّحْمَنُ وَقَالَ صَوَابًا} صدق الله العظيم [النبأ:۳۸].
از نظر شما سخن صواب چیست؟ آیا این است که یکی از انبیای الهی، پروردگار عالماین را مورد خطاب قرار داده و از او درخواست شفاعت برای امتش را بکند؟ آیا رحمت او به آنان بیش ازرحمت خداوند است سبحانه و تعالى علواً كبيراً؟آیا فکر نمی‌کنید؟ یا صواب همین فتوای امام مهدی پیرامون راز شفاعت است و شفاعت به حق تماماً از آن خداوند است سبحانه وتعالى علواً كبيراً؟همانا که سخن صواب این است: با این که خداوند درجه عالی و رفیع را به امام مهدی عطا نموده؛ ولی او آن را رد می‌کند و هنگام سخن گفتن با خداوند از اوطلب می‌کند نعیمی را محقق سازد که از ملکوت آسمان‌ها و زمین بسیار بزرگ‌تر است. او تحقق نعیم اعظم را طلب می‌کند؛ این که خداوند در نفس خود راضی بوده و نه متحسرباشد و نه خشمگین. اما شفاعت از جانب خدا می‌رسد؛ با این که امام مهدی به هیچ وجه از پروردگارش درخواست شفاعت نکرده -و سزاوار نیست که چنین کند- وسخن او با پروردگارش تحقق نعیمی است که از بهشت خداوند بزرگ‌تر است یعنی رضوان خدا درنفسش. این هدف امام مهدی در دنیا و آخرت است؛ این که حبیبش خداوند و پروردگار عالم در نفس خود راضی باشد و به خدا قسم امام مهدی از کسانی که به بهشت پروردگار خرسند و شادند به شدت تعجب می‌کند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{فرِحِينَ بِمَا آتَاهُمْ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يحزنون}صدق الله العظيم [آل عمران:۱۷۰].
علت تعجب من این است که چطور به بهشت جنت خدا و حورالعین رضایت می‌دهند در حالی که پروردگار رحمن و حبیب اعظم در نفس خود می‌فرماید:
{يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كلّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ ﴿٣٢﴾}صدق الله العظيم [يس].
هیهات هیهات که امام مهدی به ملکوت پروردگارش راضی شود؛ نعیم خدا او را به فتنه نمی‌اندازد ولو این که خداوند به اندازه تمام ذرات ملکوت بر آن بیفزاید و اگر هر ذره خود ملکوتی کامل باشد هم، تنها بر ایمان و تثبیت و عدم رضایت دادن من به چیزی جز نعیمی که از همه‌ی اینها بزرگ‌تر است؛ می‌افزاید. به پروردگار عالمیان قسم که تمام اینها ( ملکوت ) معادل یک پشه هم نیست حتی اگر همه‌ی ملکوتی که پروردگار مرا خلیفه آن گردانیده ( بالای پشه ) را فدای پشه کنم.
ای دوست‌داران خدا(احباب الله) ای کسانی که خدا را خیلی بیشتر از بهشت نعیم و حورالعین و بیشتر از تمام ملکوت پروردگارم دوست دارید- حال این ملکوت هرچه که هست ومی‌خواهد باشد- آیا فکر می‌کنید می‌توانید به بهشت نعیم و حورها و قصرها و ملکوت راضی باشید درحالی که حبیب شما سعید و مسرور نیست؛ بلکه متحسر و خشمگین است؟ از این که بندگانش درآتش جهنم فریاد می‌کشند متحسر است:
{وَهُمْ يَصْطَرِخُونَ فِيهَا رَبَّنَا أَخْرِجْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ أَوَلَمْ نُعَمِّرْكُمْ مَا يَتَذَكَّرُ فِيهِ مَنْ تَذَكَّرَ وَجَاءَكُمُ النَّذِيرُ}صدق الله العظيم [فاطر:۳۷].
ولی ای دوستان خدا؛ آنها از پروردگارشان به حق رحمتی که برخود نوشته؛ درخواست نکرده و نمی‌گویند:
{رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ} صدق الله العظيم [الأعراف:۲۳].
ای اهالی آتش؛ چه کسی به شما فتوا داده که دعا در آخرت سودی ندارد و فرصت آن تمام شده است؟ در اعمال بسته شده و خداوند درآن روز نه عملی را قبول می‌کند و نه انفاقی را ولو این که یکی از شما به اندازه تمام زمین طلا انفاق نماید؛ از او پذیرفته نمی‌شود چون در اعمال بسته شده:
{اقْرَ‌أْ كِتَابَكَ كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا ﴿١٤﴾}صدق الله العظيم [الإسراء].
ولی وعده راستین خدا دردنیا وآخرت باقی و برجاست. خداوند تعالی می‌فرماید:
{أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ ۗ أَإِلَـٰهٌ مَّعَ اللَّـهِ ۚ قَلِيلًا مَّا تَذَكَّرُونَ﴿٦٢﴾} صدق الله العظيم [النمل].
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَقالَ ربّكم ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ} صدق الله العظيم [غافر:۶۰].
اما متأسفانه اهالی آتش به جای دعا به درگاه خداوند؛ از بندگانش درخواست می‌کنند. خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَقَالَ الَّذِينَ فِي النّار لِخَزَنَةِ جهنّم ادْعُوا ربّكم يُخَفِّفْ عَنَّا يَوْمًا مِّنَ الْعَذَابِ ﴿٤٩﴾قَالُوا أَوَلَمْ تَكُ تَأْتِيكُمْ رُ‌سُلُكُم بِالْبَيِّنَاتِ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۚ قَالُوا فَادْعُوا ۗ وَمَا دعاء الْكَافِرِ‌ينَ إِلَّا فِي ضَلَالٍ ﴿٥٠﴾}صدق الله العظيم [غافر].
به سخن فرشتگان خداوند الرحمن توجه کنید: {قَالُوا فَادْعُوا}،یعنی از خدا بخواهید؛ خدا را بخوانید؛ چگونه به جای خدا از بندگانش درخواست می‌کنید؟ آیا آنها از خداوند ارحم الراحمین؛ مهربانترند؟ و به فرموده خداوند تعالی بنگرید:
{وَمَا دعاء الْكَافِرِينَ إِلاَّ فِي ضَلالٍ} صدق الله العظيم،
چون آنها برای کسب رحمت و کم شدن یک روز از عذاب‌شان به کسانی التماس می‌کنند که رحمت‌شان کمتر از خداوند است؛ و لذا دعایشان به بیراهه می‌رود. چون به جای خدا؛ ملایکه‌ی او را می‌خوانند تا نزد پروردگارشان شفاعت آنها را بکنند تا خداوند ولو شده یک روز از عذاب آنان کم کند؛ برای همین دعایشان در گمراهی است- و به جایی نمی‌رسد-. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَمَن كَانَ فِي هَـٰذِهِ أَعْمَىٰ فَهُوَ فِي الْآخِرَ‌ةِ أَعْمَىٰ وَأَضَلُّ سبيلاً ﴿٧٢﴾}صدق الله العظيم [الإسراء].
چرا؟ چون او قادر به دیدن و شناخت پروردگارش نیست؛ خداوند ارحم الراحمینی که از همه‌ بندگان به او رحیم‌تر است ولی آنان از رحمت او ناامیدند و تنها قوم ظالم از رحمت خدا مأیوس می‌شوند.
ای امت اسلام؛ ای حجاج بیت الله الحرام؛ ای امت مهدی منتظر، امتی که در زمان برانگیخته شدنش زندگی می‌کنید؛ خداوند بیش از تمام امت‌هایی که در کتاب بر آنان منت گذارده؛ برشما منت گذاشته است؛ اگر که شکرگزارباشید پس به دعوت امام مهدی برای عبادت نعیمی که از ملکوت دنیا و آخرت بزرگ‌تر است پاسخ دهید.
ای دوست‌داران خدا؛ ای انصار مهدی منتظر؛ ای کسانی که خداوند را بیش از همه‌ی دنیا و آخرت دوست دارید؛ ای کسانی که بیش از همه‌ امت‌ها دوست‌دار خداوندید؛ به خداوند بزرگ برایتان قسم می خورم؛ خداوندی که استخوان‌های پوسیده و پراکنده را زنده می‌کند که خداوند و پروردگار عالمیان در نفس خود مسرور و سعید نیست؛ بلکه نسبت به بندگانش خشمگین و متحسر است. خشمش از کسانی است که زنده هستند ولی قبل از مرگ به سوی پروردگار توبه نمی‌کنند و اما تحسرش برای امت‌هایی است که پیش از آنان هلاک شده و از کرده خود نادمند و تک تک‌شان می‌گویند:
{يَا حَسْرَتَى علَى مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كنت لَمِنَ السَّاخِرِينَ} صدق الله العظيم [الزمر:۵۶].
خداوند دیگر نسبت به این گروه نادم؛ خشمگین نیست؛ بلکه به خاطر ظلمی که به خود کرده‌اند؛ برایشان متحسر است.اگر به حق رحمتش از او درخواست کنند؛ پاسخ می‌دهد، ولی آنان از رحمت خدا ناامیدند و تنها قوم ظالمین از رحمت خدا مأیوس می‌شوند.
ای دوست‌داران خدا؛ ای کسانی که خداوند را بسیار بسیار دوست دارید؛ به نام خداوند بزرگ از شما سوال کردم که اگر یکی از فرزندان‌تان تمام طول عمرش در برابر والدین عصیان کند و سپس در روز قیامت او را ببینید که در آتش جهنم فریاد می‌زند و والدینش صدای او را بشنوند که چگونه از حریق جهنم - که سوخت آن انسان‌ها و سنگ‌ها هستند- فریاد می‌کند؛ چه حالی خواهند داشت حال هرچقدرهم فرزندشان در دنیا در برابرشان عصیان کرده باشد؛ چه برسد به تحسر خداوند ارحم الراحمین که می‌فرماید:
{يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كلّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [يس].
در اینجاست که مهدی منتظر گریه کرده و می‌گوید: الهی؛ چرا مرا آفریدی؟ ‌ چگونه می‌توانم با بهشت و حور العین شاد باشم در حالی که پروردگارم که او را بیش از بهشت نعیم و حورالعین دوست دارم در نفس خود مسرور نیست و متحسر وحزین است؟ اگر مانند ما می خوابید؛ لااقل در مدت خواب استراحتی داشت و طی آن بربندگان حسرت نمی‌خورد سبحان الله! اگر فراموش می‌کرد ولو برای یک ثانیه؛ در مدتی که فراموشی داشت؛ نفسش راحت بود! ولی او خداوند حی و قیوم است وخواب سنگین ویا سبک اورا فرا نمی‌گیرد؛ نه غفلت دارد و نه فراموشی و هر ثانیه که می‌گذرد او نسبت به بندگانش که در آتش عذاب می‌شوند متحسر است؛ بندگانی که در حق خود ظلم کرده و مانند امت نبی الله نوح بلافاصله بعد ازغرق شدن؛ وارد آتششان کرده است. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{مِمَّا خَطِيئَاتِهِمْ أُغْرِقُوا فَأُدْخِلُوا نَارًا} صدق الله العظيم [نوح:۲۵].
و همین طور تمام امت‌های بعدی که رسولان پروردگارشان را تکذیب می‌کردند. رسولان بر علیه آنان دست دعا بلند کرده و خدا نیز دعایشان را پاسخ می‌گفت و وعده‌ای را که داده بود محقق نموده وکسانی را که رسولان پروردگار را تکذیب می‌کردند نابود می‌ساخت؛ چطور ممکن است خداوند به وعده‌ای که به رسولانش داده است عمل نکند؟ چه کسی بیش از خداوند به وعده‌اش عمل می‌کند؟ اما هلاک کردن بندگان کافر- به دلیل تکذیب رسولان پروردگار-برای خدا سهل وآسان نیست؛ آیا عذاب کشیدن فرزند برای والدین آسان است؟ ولو این که در برابرشان عصیان کرده باشد... حال درمورد پروردگار ارحم الراحمین چه گمانی می‌کنید؟ آیا این که بندگان کافرش را به علت تکذیب رسولان پروردگار؛ هلاک کرده برای خداوند آسان است؛ در حالی که او ارحم الراحمین است؟ خیر برای او آسان نیست
وحزن او برای آنان بسیار بزرگ‌تر و عظیم‌تر از حزن والدین برای فرزند عصیان‌گرشان است که شاهد فریاد کشیدن او در آتش جهنمند؛ بلکه حسرت خدا بر بندگان کافرش بسیاربسیار عظیم است....
والله که بازهم به دوستانی که در قلبشان محبت به خدا بیش از تمام دنیا و آخرت است یادآوری می‌کنم و به آنان می‌گویم ای کسانی که خداوند را بیش از پدران و مادران و همسران و فرزندان و بهشت نعیم وحورالعین دوست دارید؛ آیا تصور می‌کنید می‌توانید با بهشت نعیم و حورالعین مسروروشاد باشید در حالی که حبیب قلب‌تان در نفس خود بگوید:
{يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كلّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [يس].
اینجاست که اشک‌های امام مهدی بر محاسنش جاری شده وبا پروردگارش نجوا می‌کند و می‌گوید: خدایا چرا مرا آفریدی؟ و من می‌دانم در آیات محکم کتابت چه جوابی به بنده‌ات داده‌ای و هدف آفریدن من چیست:
{وَمَا خَلَقْتُ الجنّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ (۵۶)} صدق الله العظيم [الذاريات].
سپس می‌گویم الهی مگر ظلم کردن را برخود حرام نکرده‌ای؟ و جوابت معلوم است در آیات محکم کتاب فرموده‌ای:
{وَلا يَظْلِمُ ربّك أَحَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:۴۹].
پس می‌گویم: گناه کسی که تو را بیش از نعیم بهشت و حورالعین دوست دارد چیست؟چگونه می‌تواند با تهشت نعیم وحورالعین شاد و مسرور باشد ولی حبیب اعظم او؛ خداوند و پروردگار عالمیان در نفس خود مسرور نباشد و به خاطر بندگانی که به خود ظلم کرده‌اند متحسر باشد؟ خدایا تو از مدت‌های بسیار دور برای بندگانت متحسری و می‌فرمایی:
{يَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ﴿٣٠﴾ أَلَمْ يَرَ‌وْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُ‌ونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْ‌جِعُونَ ﴿٣١﴾ وَإِن كلّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُ‌ونَ ﴿٣٢﴾} صدق الله العظيم [يس].
سپس امام مهدی می‌گوید ای دوست‌داران خدا؛ ای کسانی که با شناختن حقیقت اسم اعظم الهی؛ دیدگانتان گریان است؛ شما از قومی هستید که محبوب خداوندند و محب او( یحبهم الله و یحبونه)؛ آیا به حور العین و بهشت نعیم راضی می‌شوید در حالی که حبیب اعظمتان خداوند عالم در نفس خود راضی نبوده و متحسر و حزین است؟ پس برای تحقق نعیم اعظم از من پیروی کنید تا خداوند درنفس خود راضی باشد و بدانید خداوند درنفس خود راضی نمی‌شود مگر این که تمام امت‌ها را به یک امت واحد که در راه راست قرار دارند؛ بدل سازد و این برای خداوند سخت نیست. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{وَلَوْ شَاءَ ربّك لَآمَنَ مَنْ فِي الأرض كُلُّهُمْ جَمِيعًا} صدق الله العظيم [يونس:۹۹].
و تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{أَفَلَمْ يَيْأَسِ الذين آمنوا أَن لَّوْ يَشَآءُ الله لَهدًى النّاس جَمِيعاً} صدق الله العظيم [الرعد: ۳۱].

خدایا من از شاهدان این امرم، و این کار برای خدا مشکل نیست وَسَلامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ، وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ..
أخو البشر في الدّم من حواء وآدم عبد النّعيم الأعظم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.

ــــــــــــــــــــــ
* کسانی که نسبت به بخش اول آیه[نبودن شفیع غیر خدا] کافر هستند، ظالم‌اند.

اقتباس المشاركة 110811 من موضوع السبب الحقيقي للإشراك بالله وسرّ الشفاعة ..

- 28 -
الإمام ناصر محمد اليماني
16 - ربيع الثاني - 1431 هـ
01 - 04 - 2010 مـ
02:58 صباحاً
ــــــــــــــــــ



لا يكُن هذا البيان فتنةً لكم لجهلكم بالمهديّ المُنتظَر ..

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، والصلاة والسلام على خاتم الأنبياء والمرسلين جدّي محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم والتّابعين للحقّ إلى يوم الدّين..
ويا معشر علماء المسلمين وأمَّتهم، أرجو أن لا يكون هذا البيان فتنةً لكم فإنكم تجهلون قدر المهديّ المُنتظَر ولا تحيطون بسرّه، وألقي إليكم سؤالاً: ألستم تعتقدون أنّ الله جعل الإمام المهديّ إماماً لرسول الله المسيح عيسى ابن مريم صلّى الله عليه وآله وسلّم؟ وأنتم تعلمون أنّ هذه الفتوى من الله ورسوله في شأن الإمام المهديّ أنّه قد جعله الإمام للمسيح عيسى ابن مريم عليه الصلاة والسلام سوف تسوء النّصارى أيّما إساءة، فتكون فتنة لكثيرٍ منهم فلا يتّبعون الإمام المهديّ المُنتظر الحقّ من ربّهم، وسبب فتنتهم هي المُبالغة في نبيّهم المسيح عيسى ابن مريم لدرجة أنّهم قالوا ابن الله، ومنهم من بالغ أكثر وقال بل هو الله ذاته سبحانه وتعالى علوَّاً كبيراً، فإذا كانت هذه مبالغتهم في رسول الله المسيح عيسى ابن مريم، فهل ترونّهم سوف يتّبعون الإمام المهديّ المُنتظَر الحقّ من ربّهم لأنهم لن يقبلوا أن يكون المهديّ المُنتظر هو الإمام لرسول الله المسيح عيسى ابن مريم صلى الله عليه وعلى أمّه وآل عمران وسلم؟
إذاً النّصارى لن يرضوا أبداً أن يكون الإمام المهديّ إماماً لرسول الله المسيح عيسى ابن مريم بسبب المُبالغة بغير الحقّ في شأن رسول الله المسيح عيسى ابن مريم عليه الصلاة والسلام، وكذلك المسلمون حتماً سيغضبهم أن يقول ناصر محمد اليماني أنّه أعلم عبدٍ في الكتاب، ثمّ يكون ذلك سبب فتنتهم ويقولون: "كيف يكون الإمام المهديّ هو أعلم من محمدٍ رسول الله صلى الله عليه وآله؟". ثمّ يرتد عن التصديق بعض الأنصار، ويزيد المسلمين إنكاراً وكُفراً بالبيان الحقّ للقرآن العظيم، وسبب فتنتهم هي المُبالغة في شأن جدّي محمد رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلّم.

ومن ثمّ يردّ عليهم الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني وأقول: والله يا قوم أنه مهما كرّم الله الإمام المهديّ المُنتظَر الحقّ من ربّكم فما هو إلا عبدٌ مثلكم، ويحيا عبداً ويموت عبداً ويُبعث عبداً، ولا ينبغي له أن يتجاوز النّاموس الحقّ في محكم الكتاب. تصديقاً لقول الله تعالى:
{إِن كلّ مَن فِي السموات وَالأرض إِلَّا آتِي الرَّحْمَنِ عَبْداً (93) لَقَدْ أَحْصَاهُمْ وَعَدَّهُمْ عَدّاً (94)} صدق الله العظيم [مريم].

وذلك هو بينكم وبين المهديّ المُنتظَر أن لا يتجاوز النّاموس لعبيد الله في السموات والأرض، ويدعوكم إلى عبادة الله وحده لا شريك له كما ينبغي أن يُعبد لا تُشركون بالله شيئاً، فيدعوكم أن تكونوا ربانيين تعبدون نعيم رضوان الله عليكم وتتنافسون في حبّه وقربه سبحانه وتعالى علواً كبيراً. تصديقاً لقول الله تعالى:
{مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنّبوة ثمّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كنتم تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كنتم تَدْرُسُونَ} صدق الله العظيم [آل عمران:79].

وذلك بيني وبينكم يا علماء المسلمين وأمَّتهم، فإن تغيرتْ دعوتي يوماً ما ولا قدَّر الله فعند ذلك قد جعل الله لكم الحجّة على ناصر محمد اليماني، وأرجو من ربّي التّثبيت الذي يحول بين المرء وقلبه وهو السميع العليم، ولكن سبب فتنتكم هي المُبالغة في الأنبياء والمرسلين لدرجة أنّكم حصرتم الوسيلة لهم من دون الصالحين حتى أشركتُم بالله ربّ العالمين.

ويا أمّة الإسلام يا حُجاج بيت الله الحرام، إنّ أكثر الآيات التي أمدّ الله بها خلفاءه هي للمهديّ المُنتظَر، ولكنّي أعلم أنَّ الله لو يمدني بها الآن فإنّها لن تزيدكم إلا كُفراً وإعراضاً. وقال الله تعالى:
{وَقَالُوا لَوْلَا نُزِّلَ عَلَيْهِ آية مِّن ربّه ۚ قُلْ إِنَّ اللَّـهَ قَادِرٌ‌ عَلَىٰ أَن يُنَزِّلَ آية وَلَـٰكِنَّ أَكْثَرَ‌هُمْ لَا يَعْلَمُونَ ﴿٣٧﴾ وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الأرض وَلَا طَائِرٍ‌ يَطِيرُ‌ بِجَنَاحَيْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثَالُكُم ۚ مَّا فَرَّ‌طْنَا فِي الْكِتَابِ مِن شَيْءٍ ۚ ثمّ إِلَىٰ ربّهم يُحْشَرُ‌ونَ ﴿٣٨﴾ وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا صُمٌّ وَبُكْمٌ فِي الظُّلُمَاتِ ۗ مَن يَشَإِ اللَّـهُ يُضْلِلْـهُ وَمَن يَشَأْ يَجْعَلْهُ عَلَىٰ صِرَ‌اطٍ مستقيم ﴿٣٩﴾} صدق الله العظيم [الأنعام].

وقال الله تعالى:
{وَلَوْ أَنَّنَا نَزَّلْنَا إِلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةَ وَكَلَّمَهُمُ الْمَوْتَى وَحَشَرْنَا عَلَيْهِمْ كلّ شَيْءٍ قُبُلًا مَا كَانُوا لِيُؤْمِنُوا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَهُمْ يَجْهَلُونَ} صدق الله العظيم [الأنعام:111].

وفي ذلك ملكوت خليفة الله الإمام المهديّ على الأمم (مَنْ في الأرض ومَنْ في السماء فيرضى عنه ساكن الأرض وساكن السماء) وذلك لأنّه برغم الملكوت الذي سيؤتيه الله فلن يرضى إلا بالنّعيم الأعظم من ذلك كُلّه وهو أن يكون الله راضياً في نفسه، وكيف يكون الله راضياً في نفسه؟ وذلك حتى يُدخل عباده في رحمته، ومن ثمّ تأتي الشّفاعة للعباد من الله وحده الذي له الشّفاعة جميعاً، ولكنّكم لا تحيطون بسرّ الشّفاعة فهي ليست كما تزعمون يا إخواني المسلمين، ولو كانت الشّفاعة كما تزعمون لكفرتم بآيات الكتاب المحكمات التي تفتيكم عن الشّفاعة فتنفيها جُملةً وتفصيلاً. تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَأَنذِرْ بِهِ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَن يُحْشَرُواْ إِلَى ربّهم لَيْسَ لَهُمْ مِّن دُونِهِ وَلِيٌّ وَلاَ شَفِيعٌ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ} صدق الله العظيم [الأنعام:51].

بل تجدون الله يخاطب في محكم الكتاب المؤمنين المنتظرين للشفاعة بين يدي ربّهم. وقال الله تعالى:
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَنفِقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاكُم مِّن قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لاَّ بَيْعٌ فِيهِ وَلاَ خُلَّةٌ وَلاَ شَفَاعَةٌ وَالْكَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ} صدق الله العظيم [البقرة:254].

وقال الله تعالى:
{وَاتَّقُواْ يَوْماً لاَّ تَجْزِي نَفْسٌ عَن نَّفْسٍ شيئاً وَلاَ يُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَلاَ يُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلاَ هُمْ يُنصَرُونَ} صدق الله العظيم [البقرة:48].

وقال الله تعالى:
{يَقُولُ الَّذِينَ نَسُوهُ مِن قَبْلُ قَدْ جَاءتْ رُسُلُ رَبِّنَا بالحقّ فَهَل لَّنَا مِن شُفَعَاء فَيَشْفَعُواْ لَنَا أَوْ نُردّ فَنَعْمَلَ غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ قَدْ خَسِرُواْ أَنفُسَهُمْ وَضَلَّ عَنْهُم مَّا كَانُواْ يَفْتَرُونَ} صدق الله العظيم [الأعراف:53].

وقال الله تعالى:
{وَبُرِّ‌زَتِ الْجَحِيمُ لِلْغَاوِينَ ﴿٩١﴾ وَقِيلَ لهمْ أَيْنَ مَا كنتم تَعْبُدُونَ ﴿٩٢﴾ مِن دُونِ اللَّـهِ هَلْ يَنصُرُ‌ونَكُمْ أَوْ يَنتَصِرُ‌ونَ ﴿٩٣﴾ فَكُبْكِبُوا فِيهَا هُمْ وَالْغَاوُونَ ﴿٩٤﴾ وَجُنُودُ إِبْلِيسَ أَجْمَعُونَ ﴿٩٥﴾ قَالُوا وَهُمْ فِيهَا يَخْتَصِمُونَ ﴿٩٦﴾ تَاللَّـهِ إِنْ كُنَّا لَفِي ضَلَالٍ مبين ﴿٩٧﴾ إِذْ نُسَوِّيكُم بِربّ العالمين ﴿٩٨﴾ وَمَا أَضَلَّنَا إِلَّا المجرمون ﴿٩٩﴾ فَمَا لَنَا مِن شَافِعِينَ ﴿١٠٠﴾ وَلَا صَدِيقٍ حَمِيمٍ(101)} صدق الله العظيم [الشعراء].

وقال الله تعالى:
{وَيَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللّهِ مَا لاَ يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَـؤُلاء شُفَعَاؤُنَا عِندَ اللّهِ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللّهَ بِمَا لاَ يَعْلَمُ فِي السموات وَلاَ فِي الأرض سبحانه وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ} صدق الله العظيم [يونس:18].

وقال الله تعالى:
{وَمَا نَرَى مَعَكُمْ شُفَعَاءكُمُ الَّذِينَ زَعَمْتُمْ أَنَّهُمْ فِيكُمْ شُرَكَاء لَقَد تَّقَطَّعَ بَيْنَكُمْ وَضَلَّ عَنكُم مَّا كنتم تَزْعُمُونَ} صدق الله العظيم [الأنعام:94].

وقال الله تعالى:
{ وَلَمْ يَكُن لَّهُم مِّن شُرَكَائِهِمْ شُفَعَاءُ وَكَانُوا بِشُرَكَائِهِمْ كَافِرِينَ ﴿١٣﴾} صدق الله العظيم [الروم].

وقال الله تعالى:
{وَأَنذِرْ بِهِ الَّذِينَ يَخَافُونَ أَنْ يُحْشَرُوا إِلَىٰ رَبِّهِمْ ۙ لَيْسَ لَهُم مِّن دُونِهِ وَلِيٌّ وَلَا شَفِيعٌ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿٥١﴾} صدق الله العظيم [الأنعام].

وقال الله تعالى:
{وَذَرِ الَّذِينَ اتَّخَذُواْ دِينَهُمْ لَعِبًا وَلَهْوًا وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنيا وَذَكِّرْ بِهِ أَنْ تُبْسَلَ نَفْسٌ بِمَا كَسَبَتْ لَيْسَ لَهَا مِن دُونِ اللّهِ وَلِيٌّ وَلاَ شَفِيعٌ} صدق الله العظيم [الأنعام:70].

وقال الله تعالى:
{اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السموات وَالأرض وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثمّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ مَا لَكُم مِّن دُونِهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا شَفِيعٍ أَفَلَا تَتَذَكَّرُونَ} صدق الله العظيم [السجدة:4].

وقال الله تعالى:
{قُل لِّلَّهِ الشّفاعة جَمِيعًا له مُلْكُ السموات وَالأرض ثمّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ} صدق الله العظيم [الزمر:44].

ويا أمّة الإسلام يا حُجاج بيت الله الحرام، فبالله عليكم كيف تعتقدون بالشّفاعة بين يدي الله من بعد النفي المُطلق للشفاعة بين يدي الله؟ ومن ثمّ يتوقف علماء الأمّة وأولوا الألباب للتفكّر والتدبّر فيقولون: "إنً الشّفاعة هي ليست كما نزعم أن يتقدم أحدٌ بين يدي ربّه ويطلب الشّفاعة، سبحانه وتعالى علواً كبيراً! فكيف نكفر بآياتٍ محكماتٍ من آيات أمّ الكتاب البيِّنات تنفي الشّفاعة جُملةً وتفصيلاً حتى للمؤمنين؟ وقال الله تعالى:
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَنفِقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاكُم مِّن قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لاَّ بَيْعٌ فِيهِ وَلاَ خُلَّةٌ وَلاَ شَفَاعَةٌ وَالْكَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ} صدق الله العظيم [البقرة:254]؟".

ومن ثمّ يردّ أولو الألباب سرّ الشّفاعة إلى علّام الغيوب حتى يبعث الله لهم الإمام المهديّ ليفتيهم في سرّ الشفاعة، ونقول لهم:
يا أمّة الإسلام، إن سرّ الشّفاعة هي في حقيقة اسم الله الأعظم الذي لم يسبق ببيانه أحدٌ من عبيد الله في السموات والأرض ولم يبيّنه لعبيد الله بالملكوت إلا خليفة الله عبد النّعيم الأعظم الإمام المهديّ المُنتظر ناصر محمد اليماني، ولم أقُل لكم إنّ الشّفاعة لي من دون الأنبياء بل ننفيها، وإنما علّمناكم بسرّها كيف تكون وهو:

إنَّ الإمام المهديّ يُحاجّ ربّه أن يُحقق له النّعيم الأعظم من كافة ملكوت ربّه في الدُّنيا والآخرة ولم يرضَ أبداً بملكوت ربّه؛ بل يطلب من ربّه أن يحقِّق له النّعيم الأعظم من ذلك وهو أن يكون الله راضياً في نفسه، وكيف يكون راضياً في نفسه؟ وذلك حتى يُدخل عباده في رحمته ويحقِّق لعبده الهدف الذي حرّم على نفسه نعيم جنّة ربّه ويريد النّعيم الأعظم منها، ومن ثمّ تأتي الشّفاعة من الله، وذلك لأنّ الإمام المهديّ أَذِنَ له الرحمن وقال صواباً، ذلك لأنّ الله المُتحسر على عباده الذين ظلموا أنفسهم (برغم أنّه لم يظلمهم شيئاً) هو حقاً أرحم الراحمين، وذلك هو الصواب يا أولي الألباب، ومن ثمّ تأتي الشّفاعة من الله لعبيده فتشفع لهم رحمته التي كتب على نفسه فلن ينكر على الله عبدُه أنّه حقاً أرحم الراحمين ولذلك يتحسّر على عباده الذين ظلموا أنفسهم ومن ثمّ تأتي الشّفاعة من الله وحده فيتفاجأ العبيد بعفو ربّهم الشامل. وقال الله تعالى:
{
وَلَا تَنفَعُ الشَّفَاعَةُ عِندَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ لَهُ ۚ حَتَّىٰ إِذَا فُزِّعَ عَن قُلُوبِهِمْ قَالُوا مَاذَا قَالَ رَبُّكُمْ ۖ قَالُوا الْحَقَّ ۖ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ﴿٢٣} صدق الله العظيم [سبأ].

وفي هذا الموضع يتبيّن لكم أنّ سرّ الشّفاعة اختص به عبداً من عبيد الله. تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَلَا تَنفَعُ الشَّفَاعَةُ عِندَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ لَهُ} صدق الله العظيم [سبأ:23].


وذلك هو العبد الذي يخاطب ربّه بالصواب، وهو الوحيد الذي أَذِنَ الله له أن يخاطب ربّه في مسألة الشفاعة. تصديقاً لقول الله تعالى:
{إِلاَّ مَنْ أَذِنَ له الرَّحْمَنُ وَقَالَ صَوَابًا} صدق الله العظيم [النبأ:38].

فما هو الصواب في نظركم؟ فهل هو أن يخاطب أحد أنبياء الله ربّ العالمين فيسأله الشّفاعة لأمّته؟ فهل هو أرحم بهم من الله سبحانه وتعالى علوَّاً كبيراً؟ أفلا تعقلون؟ أم إنّ الصواب هي فتوى الإمام المهديّ في سرّ الشّفاعة الحقّ أنّها لله جميعاً سبحانه وتعالى علوَّاً كبيراً؟ وإنّما القول الصواب هو: لأنّ الإمام المهديّ خاطب ربّه يسأله أن يحقِّق له النّعيم الأعظم من ملكوت الدُّنيا والآخرة برغم أنّ الله أتاه الدرجة العالية فرفضها ويريد تحقيق النّعيم الأعظم والأكبر منها أن يكون الله راضياً في نفسه لا متحسراً ولا غضبان، ومن ثمّ جاءت الشّفاعة من الله برغم أنّ الإمام المهديّ لم يسأل ربّه الشّفاعة شيئاً ولا ينبغي له، وإنما خاطب ربّه في تحقيق النّعيم الأعظم من جنتّه وهو أن يكون راضياً في نفسه، وذلك هدف الإمام المهديّ الذي يبتغيه في الدُّنيا والآخرة أن يكون ربّه الله حبيبه راضياً في نفسه، وأقسمُ بالله العظيم أنّ الإمام المهديّ لفي عجبٍ شديدٍ ممن فرحوا بجنّة ربّهم ! وقال الله تعالى:
{فرِحِينَ بِمَا آتَاهُمْ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلا هُمْ يحزنون} صدق الله العظيم [آل عمران:170]، وسبب عجبي هو كيف يرضون بنعيم الجنّة والحور العين وربّهم الرحمن الحبيب الأعظم يقول في نفسه: {يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ‎﴿٣٠﴾‏ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ‎﴿٣١﴾‏ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ‎﴿٣٢﴾‏} صدق الله العظيم [يس]!

هيهات هيهات أن يرضى الإمام المهديّ بملكوت ربّه فلن يفتنه عن نعيمه شيءٌ حتى لو ضاعفه الله لي عداد مثاقيل ذرّات الكون العظيم، وحتى لو كلّ ذرة ملكوت بأسرها لما ازددتُ إلا إيماناً وتثبيتاً وعدم الرضى إلا بتحقيق النّعيم الأعظم من ذلك كله، وأقسمُ بالله ربّ العالمين لا يساوي قدر بعوضة حتى ولو افتديت البعوضة بما فوقها من ملكوت ربّي الذي استخلفني عليه.

ويا أحباب الله يا من يحبّون الله أعظم من جنّة النّعيم والحور العين وأعظم من ملكوت ربّي كلّهُ مهما كان ومهما يكون، فهل ترون أنفسكم سوف ترضى بنعيم الجنّة وحورها وقصورها وملكوتها وحبيبكم ليس بسعيدٍ ولا فرحان؟ بل حزين في نفسه وغضبان ومتحسّر على عباده الذين يصطرخون في نار جهنّم ويقولون:
{وَهُمْ يَصْطَرِخُونَ فِيهَا رَبَّنَا أَخْرِجْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ أَوَلَمْ نُعَمِّرْكُمْ مَا يَتَذَكَّرُ فِيهِ مَنْ تَذَكَّرَ وَجَاءَكُمُ النَّذِيرُ} صدق الله العظيم [فاطر:37].

ولكن يا أحباب الله إنّهم لم يسألوا الله رحمته التي كتب على نفسه فيقولون:
{رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ} صدق الله العظيم [الأعراف:23].

ويا أصحاب النّار من الذي أفتاكم أنّ الدعاء قد رُفع في الآخرة؟ وإنما رفعت الأعمال وجفت الصحف فلا يقبل الله عملاً في ذلك اليوم ولا نفقةً حتى لو ينفق أحدهم مِلء الأرض ذهباً فلن يتقبل منه لأنها رفعت الأعمال وجفّت الصحف:
{اقْرَ‌أْ كِتَابَكَ كَفَىٰ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا ﴿١٤﴾} صدق الله العظيم [الإسراء].

ولكن بقي وعدٌ من الله غير مكذوب في الدُّنيا والآخرة، وقال الله تعالى:
{أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ ۗ أَإِلَـٰهٌ مَّعَ اللَّـهِ ۚ قَلِيلًا مَّا تَذَكَّرُونَ﴿٦٢﴾} صدق الله العظيم [النمل].

وقال الله تعالى:
{وَقالَ ربّكم ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ} صدق الله العظيم [غافر:60].

ولكن للأسف فإن أصحاب النّار يدعون عباده من دونه. وقال الله تعالى:
{وَقَالَ الَّذِينَ فِي النّار لِخَزَنَةِ جهنّم ادْعُوا ربّكم يُخَفِّفْ عَنَّا يَوْمًا مِّنَ الْعَذَابِ ﴿٤٩﴾قَالُوا أَوَلَمْ تَكُ تَأْتِيكُمْ رُ‌سُلُكُم بِالْبَيِّنَاتِ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۚ قَالُوا فَادْعُوا ۗ وَمَا دعاء الْكَافِرِ‌ينَ إِلَّا فِي ضَلَالٍ ﴿٥٠﴾} صدق الله العظيم [غافر].

فانظروا إلى قول ملائكة الرحمن:
{قَالُوا فَادْعُوا}، أي ادعوا الله، فكيف يدعون عبادَه من دونه؟ فهل هم أرحم بهم من الله أرحم الراحمين؟ ومن ثمّ انظروا إلى قوله: {وَمَا دعاء الْكَافِرِينَ إِلاَّ فِي ضَلالٍ} صدق الله العظيم، وذلك لأنهم يلتمسون الرحمة ممن هم أدنى رحمة من الله فيدعونهم من دونه أن يدعوا ربّهم أن يخفف عنهم يوماً من العذاب، ولكن دعاءهم في ضلال، وذلك لأنّهم يدعون الملائكة من دونه أن يشفعوا لهم عند ربّهم وأن يخفف عنهم حتى يوماً واحداً من العذاب، إذاً دعاؤهم في ضلالٍ. تصديقاً لقول الله تعالى: {وَمَن كَانَ فِي هَـٰذِهِ أَعْمَىٰ فَهُوَ فِي الْآخِرَ‌ةِ أَعْمَىٰ وَأَضَلُّ سبيلاً ﴿٧٢﴾} صدق الله العظيم [الإسراء]، وذلك لأنّه أعمى عن معرفة ربّه؛ الله أرحم به من عباده؛ الله أرحم الراحمين، ولكنهم من رحمته يائسون ولا ييأس من رحمة الله إلا القوم الظالمون.

ويا أمّة الإسلام يا حُجاج بيت الله الحرام يا أمّة المهديّ المُنتظر في زمان بعثه، لقد منَّ الله عليكم أعظم مَنٍّ مَنَّهُ على أمّةٍ في الكتاب لو تكونوا من الشاكرين فتستجيبوا لدعوة الإمام المهديّ إلى عبادة النّعيم الأعظم من ملكوت الدُّنيا والآخرة.

ويا معشر أحباب الله يا أنصار المهديّ المُنتظر يا من يحبون الله أعظم من كلّ شيء في الدُّنيا والآخرة يا من كانوا أشدَّ حباً لله من بين الأمم، أقسمُ لكم بالله العظيم من يحيي العظام وهي رميم أنّ الله ربّ العالمين ليس بسعيدٍ في نفسه بل غضبان ومتحسر على عباده، فأمّا الغضب فهو من الأحياء الذين لم يتوبوا إلى ربّهم من قبل موتهم الآن، وأمّا التحسر فهو على أممٍّ أهلكهم من قبلهم فأصبحوا من النادمين، ويقول كلّ منهم:
{يَا حَسْرَتَى علَى مَا فَرَّطتُ فِي جَنبِ اللَّهِ وَإِن كنت لَمِنَ السَّاخِرِينَ} صدق الله العظيم [الزمر:56].

فهؤلاء لم يعُد الله غاضباً عليهم ولكنه متحسرٌ عليهم بسبب ظلمهم لأنفسهم، ولو سألوه رحمته لأجابهم ولكنّهم من رحمته يائسون، ولا ييأس من رحمة الله إلا القوم الظالمون.

ويا أحباب الله يا من يحبون الله حُباً شديداً، سألتكم بالله العظيم لو أنّ أحد أبناءكم كان عاصياً لوالديه طيلة الحياة الدُّنيا ومن ثمّ وجدوه يوم القيامة يصطرخ في نار جهنّم، فيسمعَ صوتَه والداه وهو يصرخ من حريق جهنّم التي وقودها النّاس والحجارة، فتصوروا مدى الحسرة في أنفسهم على ولدهم مهما كان عاصياً لهم في الحياة الدُنيا، فما بالكم بحسرة الله أرحم الراحمين الذي يقول:
{يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ‎﴿٣٠﴾‏ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ‎﴿٣١﴾‏ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ‎﴿٣٢﴾‏} صدق الله العظيم [يس]!

وفي هذا الموضع يبكي المهديّ المُنتظر ويقول: لمَ خلقتني يا إلهي؟ فكيف يمكن أن أكون سعيداً بجنة النّعيم والحور العين وحبيبي ربّي من هو أحبّ من جنّة النّعيم والحور العين ليس بسعيدٍ في نفسه بل ومتحسر على عباده؟ ولو كان ينام مثلنا لكان ارتاح من الحسرة على عباده الذين ظلموا أنفسهم ما دام نائماً سبحانه! ولو كان ينسى ولو ثانية واحدة لارتاحت نفسه ما دام ناسياً! ولكنّه حيٌّ قيّوم لا تأخذة سنة ولا نوم لا يسهى ولا ينسى وفي كلّ ثانية تمرّ وهو متحسّرٌ على عباده الذين يتعذّبون في ناره بسبب ظلمهم لأنفسهم فأدخلهم كمثل أمّة نبيّ الله نوح دخلوا النّار فور غرقهم. تصديقاً لقول الله تعالى:
{مِمَّا خَطِيئَاتِهِمْ أُغْرِقُوا فَأُدْخِلُوا نَارًا} صدق الله العظيم [نوح:25].

وكافة الأمم من بعدهم المكذّبين برسل ربّهم يدعو عليهم رسلُ ربّهم فيستجيب لهم، فيصدقهم ما وعدهم، ويدمر المكذبين برسل ربّهم تدميراً، فكيف يخلف وعده لرسله؟ ومن أصدق بوعده من الله؟ ولكنّ عباده الكافرين الذين أهلكهم بسبب تكذيبهم لرسل ربّهم لم يهونوا عليه، فهل يَهون في قلوب الوالدين ولدهم مهما كان عاصياَ لهم؟ فما ظنّكم في الله أرحم الراحمين، فهل ترون أنّ عباده الكافرين الذين أهلكهم بسبب تكذيبهم لرسل ربّهم سوف يهونون عليه وهو أرحم الراحمين؟ بل لم يهونوا عليه وإنّه لحزين عليهم أعظم من حزن الوالدين على ولدهم العاصي لو ينظرون إليه وهو يصطرخ في نار جهنّم، بل حسرة الله على عباده الكافرين هي أعظم.

وتالله لا أزال أذّكر أحبابي الذين الله هو أشدّ حباً في قلوبهم من كل شيء في الدُّنيا والآخرة، وأقول لهم يا من يحبون الله أكثر من آبائهم وأمهاتهم وأزواجهم وأولادهم ومن جنّة النّعيم والحور العين، فهل ترون أنّكم سوف تكونون سُعداء بجنة النّعيم والحور العين وحبيبكم يقول في نفسه:
{يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ‎﴿٣٠﴾‏ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ‎﴿٣١﴾‏ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ‎﴿٣٢﴾‏} صدق الله العظيم [يس]؟

وهنا تسيل دموع الإمام المهديّ على خديه فيُناجي ربّه ويقول: لمَ خلقتني يا إلهي؟ وإنّي أعلم بجوابك لعبدك في محكم كتابك عن الهدف من خلقي:
{وَمَا خَلَقْتُ الجنّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ (56)} صدق الله العظيم [الذاريات].

ومن ثمّ أقول: يا إلهي ألم تُحرّم الظُلم على نفسك؟ وجوابك معلوم في محكم كتابك:
{وَلا يَظْلِمُ ربّك أَحَدًا} صدق الله العظيم [الكهف:49].

ومن ثمّ أقول: فما ذنب من يحبك أعظم من جنّة النّعيم والحور العين؟ فكيف يكون فرحاً مسروراً بجنة النّعيم والحور العين وحبيبه الأعظم الله ربّ العالمين ليس بفرحٍ مسرورٍ في نفسه؟ بل متحسرٌ على عباده الذين ظلموا أنفسهم، بل حسرتك ربّي على عبيدك منذ أمدٍ بعيد وأنت تقول:
{يَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ ۚ مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلَّا كَانُوا بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ ‎﴿٣٠﴾‏ أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنَ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لَا يَرْجِعُونَ ‎﴿٣١﴾‏ وَإِن كُلٌّ لَّمَّا جَمِيعٌ لَّدَيْنَا مُحْضَرُونَ ‎﴿٣٢﴾‏} صدق الله العظيم [يس].

ومن ثمّ يقول الإمام المهديّ: يا أحباب الله يا من تفيض أعينهم مما عرفوا من حقيقة اسم الله الأعظم، إنّكم من القوم الذين يحبهم الله ويحبونه فهل ترضون بالحور العين وجنات النّعيم وحبيبكم الأعظم ليس راضياً في نفسه بل ومتحسر على عباده؟ فاتّبعوني لتحقيق النّعيم الأعظم فيكون الله راضياً في نفسه، واعلموا إنّ الله لن يكون راضياً في نفسه حتى يجعل الأمم أمّةً واحدةً على صراطٍ مستقيمٍ، وليس ذلك على الله بعزيز. تصديقاً لقول الله تعالى:
{وَلَوْ شَاءَ ربّك لَآمَنَ مَنْ فِي الأرض كُلُّهُمْ جَمِيعًا} صدق الله العظيم [يونس:99].
وتصديقاً لقول الله تعالى:
{أَفَلَمْ يَيْأَسِ الذين آمنوا أَنْ لَّوْ يَشَآءُ الله لَهدًى النّاس جَمِيعاً} صدق الله العظيم [الرعد: 31].

اللهم إنيّ على ذلك لمن الشاهدين، وما ذلك على الله بعزيز، وَسَلامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ، وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ..
أخو البشر في الدّم من حواء وآدم عبد النّعيم الأعظم؛ الإمام المهديّ ناصر محمد اليماني.
_______________