الإمام ناصر محمد اليماني
18 - 06 - 1432 هـ
22 - 05 - 2011 مـ
۱-خرداد- ۱۳۹۰ ه.ش.
2:05صبح
ـــــــــــــــــــــــ


برای خداوند به حق و یقین شهادت می‌دهم که نقطه‌گذاری و علامت‌گذاری قرآن در زمان نزول و به همان صورتی که محمدٌ رسول الله آن را قرائت می‌نمودند؛ به انجام رسیده است..
بيان إمام المهدي حول حرف (با) ..


بسم الله الرحمن الرحيم، والصلاة والسلام على جدّي محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلم - وجميع المُسلمين..

ای علمای مسلمین و امت‌شان؛ فرموده خداوند تعالی را به یاد داشته باشید:
{
وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا ‎﴿٣٦﴾} صدق الله العظيم [الإسراء].
از دید عقل و منطق؛ زمانی که خداوند رسولان را به سوی مردم می‌فرستاد؛ کتابی به زبان خود آنان نیز نازل می‌فرمود تا دریابند رسول پروردگارشان چه می‌گوید. این تصدیق فرموده خداوند تعالی است:‌
{
وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ‎﴿٤﴾} صدق الله العظيم [إبراهيم].
همانا که زبانی که خداوند به قوم عرب آموخته؛ لغت و زبان عربی است. همانا که خداوند می داند که لغت قوم عرب زبان عربی است و برای همین خداوند تعالی می‌فرماید:
{
إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَّعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ ‎﴿٣﴾‏} صدق الله العظيم [الزخرف].
سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا زبان عربی نقطه نداشت و نقطه‌گذاری آن تنها در زمان عثمان عليه الصلاة والسلام انجام شد و برای همین هم در زمان او قرآن نقطه‌گذاری شد؟ اما عقل و منطق این امر را نمی‌پذیرد؛ اگرحروف لغات عربی نقطه‌دار بودند پس چگونه خداوند به رسولش فرمان داده بود تا قرآن را بدون نقطه بنویسد و عثمان از فرمان خداوند و رسولش سرپیچی کرده و قرآن را نقطه‌گذاری نمود؟ ای علمای امت؛ چقدر شما ابلهید؛ مقصودم تنها کسانی است که دروغ شیاطین را باور کرده‌اند که نقطه‌گذاری قرآن در زمان عثمان یا حجاج انجام شده است؛ خدا آنان را به خاطر دروغشان بکشد! بلکه این افترای شیطان است تا باعث شود گروهی از شما بگویند:" پس اگر قرآن در عصر عثمان نقطه‌گذاری شده؛ پس ما قرآن را بدون نقطه می‌نویسیم تا آن را مانند زمانی درآوریم که بدون نقطه از نزد خدا نازل شده بود"اما امام مهدی ناصر محمد یمانی برای خداوند به حق و یقین شهادت می‌دهد که نقطه‌گذاری وعلامت گذاری قرآن در زمان نزول و به همان صورتی که محمدٌ رسول الله صلّى الله عليه وآله وسلم آن را قرائت می‌نمودند؛ به انجام رسیده است.. سپس برطبق الفاظی (لفظ) که ایشان علیه الصلاة و السلام بیان می‌نمودند و تحت اشراف جبريل عليه الصلاة والسلام نوشته شده است. تصدیق فرموده خداوند تعالى:
{وَإِنَّهُ لَتَنزِيلُ رَ‌بِّ الْعَالَمِينَ ﴿١٩٢﴾ نَزَلَ بِهِ الرُّ‌وحُ الْأَمِينُ ﴿١٩٣﴾ عَلَىٰ قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنذِرِ‌ينَ ﴿١٩٤﴾ بِلِسَانٍ عَرَ‌بِيٍّ مُّبِينٍ﴿١٩٥﴾}
صدق الله العظيم [الشعراء].


وخداوند تعالی می‌فرماید: {وَكَذَلِكَ أَنْزَلْناهُ حُكْمًا عَربِيًّا} صدق الله العظيم [الرعد:۳۷].
وخداوند تعالی می‌فرماید:
{وَلَقَدْ ضَرَ‌بْنَا لِلنَّاسِ فِي هَـٰذَا الْقُرْ‌آنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُ‌ونَ ﴿٢٧﴾ قُرْ‌آنًا عَرَ‌بِيًّاغَيْرَ‌ ذِي عِوَجٍ لَّعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿٢٨﴾} صدق الله العظيم [الزمر].

وخداوند تعالی می‌فرماید:
{حم ﴿١﴾ تَنزِيلٌ مِّنَ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ ﴿٢﴾ كِتَابٌ فُصِّلَتْ آيَاتُهُ قُرْ‌آنًا عَرَ‌بِيًّا لِّقَوْمٍ يَعْلَمُونَ ﴿٣﴾} صدق الله العظيم [فصلت].

خداوند تعالی می‌فرماید:
{
وَكَذَٰلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لِّتُنذِرَ أُمَّ الْقُرَىٰ وَمَنْ حَوْلَهَا وَتُنذِرَ يَوْمَ الْجَمْعِ لَا رَيْبَ فِيهِ فَرِيقٌ فِي الْجَنَّةِ وَفَرِيقٌ فِي السَّعِيرِ ‎﴿٧﴾} صدق الله العظيم [الشورى].
و خداوند تعالی می‌فرماید:: {وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَىٰ إِمَامًا وَرَحْمَةً وَهَٰذَا كِتَابٌ مُّصَدِّقٌ لِّسَانًا عَرَبِيًّا لِّيُنذِرَ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَىٰ لِلْمُحْسِنِينَ ‎﴿١٢﴾}
صدق الله العظيم [الأحقاف].
از خدا بترسید؛ به خداوند قسم باورکردنی نیست که قرآن در عهد رسول الل
ه صلّى الله عليه وآله وسلم، نقطه گذاری نشده باشد؛ همانا که شیاطین بشر می‌خواهند برعلیه شما به دست مردم حجتی بدهند که قرآن مانند آنچه که بر محمد نازل شده نیست و با نقطه گذاری و علامت گذاری تحریف شده است؛ شما و آنها دروغ می‌گویید؛ من در پیشگاه خدا شهادت می‌دهم که بی شک و تردید نقطه گذاری وعلامت گذاری آن در زمان تنزیل آن انجام شده است و چقدرگناه این دروغ آشکار، عظیم است..
و همچنین به فتوای یکی از علمای مسلمین بنگریم که در پاسخ به این سؤال که نقطه‌گذاری قرآن در چه زمانی انجام شده است؛ چنین جواب ابلهانه‌ای داده :
اقتباس المشاركة :
مورخین در این مورد اختلاف دارند: برخی اعجام یا نقطه گذاری برای رفع ابهام را از قبل اسلام رایج می‌دانستند ولی عمدا در مصحف‌ها انجام نشده تا معنی سابق آن باقی بماند. گروهی دیگر معتقدند نقطه گذاری مرسوم نبوده مگر بعد از ابی الأسود الدؤلی؛ هر یک از این دو حالت که باشد؛ مشهور است که نقطه گذاری برای رفع ابهام از مصحف انجام نشد مگر در دوران عبدالملک بن مروان که وقتی دید دامنه اسلام درحال گسترش است و عرب با غیر عرب مخلوط شده‌‌اند و نزدیک است سلامت لغوی تحت تأثیر زبان غیر عربی قرار گیرد و در قرائت‌ها شبه و اشکال پیش آمد . او اصرار داشت تا مردم همگی قادر به تمییز بین حروف و کلمات مصحف باشند در حالی که مصحف هنوز نقطه گذاری نشده بود. فکر ثاقبی به نظرش رسید تا راه نجاتی پیدا کند پس به الحجاج فرمان داد تا به این امر مهم رسیدگی کند. او نیز برای اجرای فرمان امیر المؤمنین دو مرد را برای حل این مشکل به کار گرفت: نصربن عاصم اللیثی و یحیی بن یعمر العدوانی و هردو آنان قادر بودند وظیفه‌ای که بر عهده آنها گذاشته شده انجام دهند هردو از نظر علم و عمل و صلاحیت و پرهیزکاری و خبرگی در اصول لغت و و وجوه قرائت قرآن قادر به این امر بودند. هردو شاگرد ابی الأسود الدؤلی بودند. خداوند این دو شیخ را بیامرزد که این مأموریت را به انجام رسانده و برای اولین بار مصحف شریف را نقطه و اعراب گذاری کردند به طوری که تمام حروف متشابه نقطه گذاری شدو خود را ملزم نمودند حتی یک نقطه اضافی به حروف اضافه نشود . این موضوع بین مردم منتشر شد و اثر زیادی در رفع اشکال و ابهام در مصحف شریف داشت. گفته شده: اولین کسی که مصحف را نقطه و اعراب‌گذاری کرد ابوالأسود الدولی بود و ابن سیرین مصحفی داشت که یحیی بن یعمر آن را نقطه گذاری کرده بود. شاید این اقوال را بتوان این‌گونه جمع بندی کرد که ابوالأسود اولین نفری بود که مصحف را نقطه‌گذاری کرد البته این کار او فردی بود و ابن سیرین راه او را ادامه داد و عبدالملک اولین کسی بود که نقطه‌گذاری مصحف را به صورت رسمی انجام داد و آن را بین مردم پخش کرد تا شبه و اشکال در قرائت قرآن را برطرف کند.
انتهى الاقتباس
پایان
ای خردمندان؛ ‌به شما تنها یک موعظه می‌کنم دو به دو یا به تنهایی برای خداوند قیام کنید و آن‌گاه فکر کنید آیا معقول است که خداوند به رسولش فرمان دهد قرآن بدون نقطه نگاری حروف مکتوب گردد؟ در این صورت چگونه می‌توان بیت دو کلمه که تنها در یک نقطه باهم فرق دارند؛ تفاوت قایل شد؟ خداوند تعالی می‌فرماید:
{يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِيَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ} صدق الله العظيم [البقرة:۲۷۳].

بیایید تصور کنیم درکلمه اغنیاء نون نقطه نداشته باشد در این صورت ممکن است اغنیاء باشد یا اغبیاء و تنها یک نقطه یک کلمه را کاملا تغییر می‌دهد پس کسانی که می‌خواهند قرآن را بخوانند تا ببینند چه چیزی در آن آمده است چگونه باید آن را قرائت کنند؛ به خداوندی که خدایی جز او نیست این امر از نظر عقل و منطق قابل پذیرش نیست؛ چگونه خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَإِنَّهُ لَتَنزِيلُ رَ‌بِّ الْعَالَمِينَ ﴿١٩٢﴾ نَزَلَ بِهِ الرُّ‌وحُ الْأَمِينُ ﴿١٩٣﴾ عَلَىٰ قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنذِرِ‌ينَ ﴿١٩٤﴾ بِلِسَانٍ عَرَ‌بِيٍّ مُّبِينٍ ﴿١٩٥﴾} صدق الله العظيم [الشعراء].
چگونه ممکن است قرآن در حالی که نقطه گذاری نشده؛ مبین و آشکار باشد! آیا فکر نمی‌کنید؟ باز هم سؤال را تکرار می‌کنم، چگونه می‌تواند بدون نقطه نازل شود و مبین نیز باشد؛ ای کسانی که به این امر باور دارید، شما دروغ می‌گویید. خداوند تعالی می‌فرماید:
{ وَكَذَٰلِكَ أَنزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا وَصَرَّفْنَا فِيهِ مِنَ الْوَعِيدِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ أَوْ يُحْدِثُ لَهُمْ ذِكْرًا ‎﴿١١٣﴾‏} صدق الله العظيم [طه].
بلکه شما تصور می‌کنید قرآن در عهد محمد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلم - جمع آوری نشده است ؛ این دروغ است. کتابت قرآن - ازاولین آیه تا آخرین آیه‌ای که در قرآن عظیم نازل شد - درعهد ایشان وبر روی ورق که نزد رسول الله - صلّى الله عليه وآله وسلم - انجام شد؛ و همان قرآن منقط اکنون در اختیار شماست. اما کسانی که فکر نمی‌کنند گفتند:" از آنجا که نقطه گذاری قرآن درعهد نبي - صلّى الله عليه وآله وسلم انجام نشده پس نقطه‌گذاری آن بدعت است" و سپس اقدام به کتابت قرآن بدون نقطه کردند. از خدا بترسید ونسبت به بدعتی که خود آن را بنیان گذاشته و برای قرآن هفت قرائت قائل شدید کافر شوید؛ خیر قرآن به زبان عربی مبین است و تنها یک قرائت دارد؛ نسبت به این عقیده که قرآن در عهد نبی منقط نبوده کافر شوید؛ قرآن از همان ابتدا به عربی مبین ومنقط بوده است. اگر منقط نبود چگونه می‌توانستید حرف (ب) و (ت) و حرف (ج) و (ح) و (خ) و حرف (ز) و (ر) و حرف (ع) و (غ) را از هم تشخیص دهید؟‌ آیا فکر نمی‌کنید؟
می‌بینم تصور می‌کنید تلفظ حرف (با) از سه حرف تشکیل شده و می‌بینم آن را به صورت(باء) می‌نویسید ولی این کذب است: من در قرآن عظیم کلمه ( باء) را مترادف (نالّ) یافته‌ام. تصدق فرموده خداوند تعالی:
{
وَمَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ‎﴿١٦﴾‏} صدق الله العظيم [الأنفال]،
به فرموده خداوند تعالی بنگرید {بَاء} آیا معقول است این کلمه هم‌چنین طرز تلفظ حرف «با» باشد؛ ولی شما کلام خداوند تعالی را به صورت «بَاء» قرائت می‌کنید ولی تلفظ حرف «با» همزه روی خط ندارد.
ای مردم به خداوند قسم که اگر حق پیرو امیال شما شود؛ بیان حق کتاب تعطیل می‌شود؛ ولو اینکه تنها در یک مورد تابع شما شود و لفظ حرف«با» را طبق تصور شما «باء» بنویسد.
اما من خدا را به شهادت می‌گی
رم
«با» و «تا» بدون همزه روی خط نوشته می‌شوند؛ چون من در اسرار کتاب دریافته‌ام تعداد حروف لغت عربی بی شک و تردید۲۹ حرف است. برای همین تعداد سوره‌هایی که حروف سریّ در ابتدای آن دارند نیز ۲۹ سوره است و هم‌چنین تعداد حروف سریّ ابتدای سوره‌های قرآن ۷۸ حرف است و به همین ترتیب تعداد الفاظ حروف عربی نیز ۷۸ است( یعنی اگر حروف را با تلفظ آنها بخوانیم الف با تا ... تعداد حروف ۷۸ خواهد بود). و اما اگر بخواهیم ببینیم جدول حساب چگونه است؛ تعداد نقاط حروف عربی را که صفر به حساب می آیند اضافه کنیم- و شما می‌دانید تعداد نقطه‌های حروف عربی ۲۲ نقطه است-مجموع آن ۱۰۰ خواهد شد(78+ 22) که به تعداد اسماء الله الحسنی است؛ برای همین تفصیل درمورد بیان حساب از اسرار کتاب را به تأخیر انداختیم تا به نتیجه رسیده و در مورد تعداد حروف تلفظ حرف‌های عربی در برابرتان حجت اقامه کنیم.
اولین سؤال امام مهدی از علمای لغت عربی این است که آیا {باء} را مرادف نال یا فاز می‌دانند؟ خداوند تعالی می‌فرماید:
{
‏ أَفَمَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَ اللَّهِ كَمَن بَاءَ بِسَخَطٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ‎﴿١٦٢﴾‏} صدق الله العظيم [آل عمران]
و خداوند تعالی می‌فرماید:
{وَمَن يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ‎﴿١٦﴾‏} صدق الله العظيم [الأنفال]
می‌بینید که این لغت با همزه روی خط ذکر می‌شود ولی حرف «ب» به صورت «با» نوشته می‌شود. من امام مهدی از علمای لغت عربی دعوت می‌کنم درباره این موضوع به گفت‌وگو بپردازیم.
ممکن است یکی از کسانی که فرق بین الاغ و شتر را نمی‌داند بخواهد بگوید:" اما ناصر محمد یمانی؛ ما شاهدیم که تو دجار اشتباهات املایی و نحوی می‌شوی؛ چطور می‌خواهی با علمای لغت مجادله کنی؟" امام مهدی ناصر محمد یمانی در پاسخ می‌گوید: اگر در نحو و املا دچار خطا شده باشم؛ در بیان حق قرآن خطا نمی‌کنم؛ چون می‌بینم تعداد حروف لغت عربی در قرآن عظیم بی شک و تردید ۲۹ حرف است. هم چنین می‌بینم که در کتاب؛ تعداد حروفی که برای تلفظ حروف عربی بکار می‌روند ۷۸ عدد هستند که اگر به تعداد نقطه‌های حروف اصلی اضافه شود به خانه‌های جدول حساب می‌رسیم که تعداد بندگان و پروردگار و رب المعبود است که صد خانه دارد و با رقم یک شروع شده و بقیه خانه‌ها با ۹۹ صفر پرمی‌شوند.

پاک و منزه است پروردگار من؛ من نمی‌دانستم شما حتی درباره تعداد حروف لغت عربی و تعداد حروفی که برای تلفظ آنها به کار می‌روند گمراه شده‌اید تا اینکه پروردگارم بیان رقم یک( واحد ) را در کتاب به من آموخت. تصدیق فرموده خداوند تعالی:
{
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ‎﴿١﴾‏} صدق الله العظيم [اخلاص].
وسلامٌ على المرسلين، والحمد ُلله ربّ العالمين..
الإمام المهدي ناصر محمد اليماني.
ـــــــــــــــــــــــ